שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » התיק נגד השוטר שחיסל מחבל נסגר
4 שנים אחרי
את הערר על החלטת פרקליט המדינה לסגור את התלונה הגיש ארגון עדאלה בשם משפחת המחבל כבר במרץ 2017. אלא שמנדלבליט התמהמה עם קבלת ההחלטה
אביחי מנדלבליט | צילום: באדיבות ישראל היום

השבוע פורסם ששוטר שירה במחבל בשנת 2015, ואף זכה על כך באות הצטיינות, נחקר לפני שבועיים במחלקה לחקירות שוטרים. אמש הודיע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שהתיק נגד השוטר ייסגר מחוסר אשמה.

בהודעה מטעם היועץ המשפטי לממשלה "מחלקת העררים בפרקליטות המדינה מסרה הערב לארגון "עדאלה" המייצג את בני משפחתו של פאדי עלון, אשר נהרג מירי שוטרים בסמוך לשער שכם לאחר שזוהה כמחבל, כי היועץ המשפטי לממשלה הורה לגנוז את התיק בעניינם של השוטרים היורים, משלא הונחה תשתית המלמדת על ביצוע עבירה על ידי השוטרים. הודעה נמסרה גם לשוטרים המעורבים".

"ביום 4.10.2015, רדף פאדי עלון אחר קבוצת צעירים בסמוך לשער שכם, דקר נער כבן 15 מספר דקירות באמצעות סכין ופצעו, ולאחר מכן המשיך להתקדם במהירות מצד לצד על פסי הרכבת הקלה בירושלים, כשהוא מניף את הסכין שבידו. בשלב מסוים בעודו מתקדם על פסי הרכבת כשהסכין כאמור בידו, נורה על ידי כוח משטרתי. לצד גופתו של עלון נמצאו סכין ומיכל גז מדמיע".

"עוד עלה מחומר הראיות, כי בפוסט שפרסם בפייסבוק קודם לאירוע, העיד על עצמו עלון כי הוא מבקש להיות "שאהיד". בעקבות האירוע הוהתיק נגד השוטר שחיסל מחבל נסגרגשה תלונה מטעם "עדאלה" למחלקה לחקירות שוטרים בבקשה לפתיחה בחקירת האירוע בטענה כי הירי בוצע ללא הצדקה ובניגוד לפקודות בעניין שימוש בכלי ירייה".

"החלטת המחלקה לחקירות שוטרים, על דעת פרקליט המדינה דאז, הייתה כי אין מקום לפתוח בחקירה פלילית בנוגע לאירוע האמור. בהמשך הוגש על ידי "עדאלה" ערר על החלטת המחלקה לחקירות שוטרים שלא לפתוח בחקירה".

"לאחר קיום מספר דיונים בעניין וקבלת עמדות, ובשים לב לפסק-דינו של בית המשפט העליון בעניין חמדאן (בג"ץ 4845/17, דנג"ץ 7491/19, דנג"ץ 7506/19), הורה היועץ המשפטי לממשלה על חקירה, במסגרתה ניגבו גירסאות מהמעורבים ונחקרו שני שוטרים שביצעו ירי במהלך האירוע".

"בסופו של דבר, לאחר בחינת התשתית הראייתית שנאספה במסגרת החקירה, נוכח מכלול הנסיבות העובדתיות והמשפטיות של העניין, מצא היועץ המשפטי לממשלה לקבל את עמדת ממלא מקום פרקליט המדינה, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט פלילי), המשנה לפרקליט המדינה (עניינים פליליים) ומנהלת המחלקה לחקירות שוטרים שנדרשו לעניין, לפיה לא הונחה תשתית המלמדת על חשד סביר לביצוע עבירה על ידי השוטרים שנחקרו באזהרה, ועל כן הורה לגנוז את תיק החקירה", לשון הודעה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים