שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » התכנית לעידוד רכש כחול – לבן תצא לדרך
אושר
הממשלה אישרה את הצעת ראש הממשלה לתכנית לעידוד רכש ציבורי של תוצרת הארץ וחיזוק התעשייה הישראלית, כאשר בין ההחלטות קיצור ימי אשראי ומתן מענקים
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה בשיחה וידאו קונפרנס | צילום: חיים צח לע''מ

הממשלה אישרה לפני שעה קלה את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו לתכנית לעידוד רכש ציבורי של תוצרת הארץ וחיזוק התעשייה הישראלית. ההחלטה גובשה עם שר האוצר ישראל כ"ץ ובשיתוף פעולה עם יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: "הבאנו החלטה מאוזנת לתמיכה בתוצרת המקומית, מבלי לפגוע ביוקר המחייה".

עוד הוסיף נתניהו, כי "דווקא בעת הזאת עלינו לחזק את התעשייה הישראלית ולרכוש מוצרים ישראלים. אני קורא גם לאזרחי ישראל לרכוש תוצרת המדינה, תוצרת כחול-לבן, כדי לעודד את התוצרת המקומית ובכך לחזק את העסקים".

"ביקשתי גם ממשרדי וגם מהמשרדים הנוגעים בדבר לסייע סיוע מיוחד ל- E-commerce ישראלי (קניות אונליין) לעסקים קטנים. העסקים הגדולים עושים את זה בלאו הכי, אבל לגבי העסקים הקטנים ואולי הבינוניים, אני רוצה שהם יוכלו למכור את הסחורה שלהם, תוצרת הארץ, דרך האינטרנט, ב-E-commerce. יש אתר באינטרנט – אני רוצה לעבות אותו ואני רוצה לוודא שאנחנו מעבירים אליו תקציבים, שכבר הוקצו לכך, את הכסף הדרוש למאמץ חשוב זה", סיים ראש הממשלה.

כאמור, הממשלה החליטה על הסדרת העדפת תוצרת הארץ במכרזים מעורבים של טובין ושירותים והסדרת העדפת תוצרת הארץ במכרזי השלטון המקומי, באמצעות אפשרות השוואה להצעה הזולה ביותר והחלתה על הרשויות המקומיות, התאגידים המקומיים ו"החברה למשק וכלכלה" המבצעת רכש לשלטון המקומי במיליארדי שקלים.

בנוסף יוקם צוות לבחינת אפשרות עריכת פיילוטים להעדפת תוצרת הארץ במכרזי אינטגרציה הכוללים ספקי משנה. והשקת קמפיין ציבורי לעידוד קניית מוצרים מתוצרת הארץ.

ההחלטה כוללת הקצאת תקציב של 75 מיליון ש"ח לטובת סיוע לעסקים קטנים ובינוניים להרחבה למכירה מקוונת באינטרנט.

בנוסף, לצורך חיזוק התעשייה הישראלית התקבלה ההחלטה לקיצור ימי אשראי לספקי מערכת הבריאות לשוטף +30 – והכנסת קבוצות ספקים נוספות לקיצור זה בנוסף על אלו שקיבלו אותו במסגרת תכנית ההאצה לקורונה, עקב קשיים תזרימיים אותם חווה התעשייה בתקופת הקורונה, בעלות של 200 מיליון ש"ח.

כמו כן, יוענקו מענקים להעלאת הפריון והטמעת טכנולוגיות ייצור מתקדמות בתעשייה בשנת 2021, ומענקים ליצואנים ליצירת הזדמנויות עסקיות חדשות והגדלת השיווק בחו"ל בשנת 2021.

בנוסף, יופחת מכס בהוראת שעה על תשומות ליצרני טקסטיל ישראלי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים