שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "התלבטנו רבות כיצד להגיב לירי מעזה"
כוכבי לראשי העוטף
הרמטכ"ל כי כי מקורה של ההסלמה בדרום נעוצה בהסלמה בירושלים וכי אם שם יירגעו הרוחות אז גם ברצועת עזה. לדבריו, צה"ל ערוך להגיב בעוצמה אם וכאשר יידרש
הרמטכ"ל בהערכת מצב באוגדת עזה | צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל אביב כוכבי נועד הבוקר (ראשון) עם ראשי הרשויות בעוטף עזה, זאת ברקע המתיחות שנרשמה בימים האחרונים עת נורו רקטות לעבר יישובי הדרום, ועדכן אותם כי המתיחות קשורה באופן ישיר למהומות בירושלים. לדבריו, ישראל התלבטה אם להגיב לירי הרקטות הלילה, אלא שבסופו של דבר החליטה שלא – בין היתר משום שהכוונה היא להוריד את גובה הלהבות. בהמשך ציין כי צה"ל נערך לתגובה רחבה למקרה שהירי יימשך.

מדובר צה"ל נמסר כי ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי קיים היום (א׳) הערכת מצב מבצעית במפקדת אוגדת עזה. הרמטכ״ל הנחה על המשך מוכנות למגוון תרחישים בזירה הדרומית, לצד קידום ההיערכות להסלמה. בנוסף, נפגש הרמטכ״ל עם ראשי הרשויות באיזור לשיחה על ההתפתחויות האחרונות.

בהערכת המצב השתתפו סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר, מ' פד"ם, אלוף אליעזר טולדנו, מ' פקע"ר, אלוף אורי גורדין, ר' אמ"ץ, אלוף אהרון חליוה, ר' אמ"ן, אלוף תמיר הימן ונציגיו, מ' פקמ"ז, אלוף תמיר ידעי, ר' אגא"ס, אלוף טל קלמן, מתפ"ש, אלוף רסאן עליאן, נציג שב"כ ומפקדים נוספים.

הרמטכ"ל אמר עוד לראשי הרשויות: ״אני רוצה להביע בפניכם את הערכתי הרבה על המנהיגות והחוסן שמפגינים ראשי המועצות והתושבים. אנחנו מתמודדים בימים האחרונים עם אירועי אלימות בזירה הפלסטינית במספר גזרות ופועלים להחזרת היציבות והשקט לישובי הדרום. במקביל, אנחנו נערכים באופן מלא לאפשרות של הסלמה או הרחבת המערכה ועוסקים בהכנות הנדרשות לכך".

הרמטכ"ל בהערכת מצב באוגדת עזה

לפני השיחה, ראשי מועצות באזור מתחו ביקורת על מדיניות הממשלה. "עברנו סוף שבוע מאתגר. הוא מעלה את רף החרדות, בעיקר אצל הילדים", הודה ראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין. "הציפייה מממשלת לגבש אסטרטגיה ארוכת-טווח מול הפלסטינים, בדגש על רצועת עזה", המשיך.

ראש מועצת שדות נגב, תמיר עידאן, אמר כי "אני דורש מהצבא והמדינה להיכנס לאירוע אחרת לגמרי, להגיב בצורה דרסטית", הוסיף. "אם יש הסדרה ומכבדים אותה משני הצדדים – מה טוב, אבל הפלסטינים עושים מה שהם רוצים. הם קובעים לנו איך יהיו השבתות שלנו, איך תהיה שגרת החיים שלנו. הם יחליטו אם יש לימודים בבוקר. כרגע המסר לא עובר".

לדבריו של ראש מועצת חוף אשקלון, איתמר רביבו, "יש פה אירוע נוסף שמלמד אותנו כמה המציאות שאנו חיים בה נפיצה. יש לו משמעות. אני מבין שבעזה רוצים להצטרף למה שקורה בירושלים, אנחנו מבינים את המורכבות, אבל דורשים פתרון. אנחנו לא רוצים סבבים נוספים, מבחינתנו שיהיה אירוע אחד. סומכים על הצבא שייתן לנו פתרון לזה".

בחמאס אומרים היום כי ההתנגדות בעזה "תשאיר את האצבע על ההדק" ותכוון את הרקטות שלה לעבר מעוזי האוייב, כלשונו. בהודעה מטעם הארגון, לראשונה מאז הירי אמש, קרא חמאס לפלסטינים להמשיך ולהתכנס בעיר העתיקה בירושלים ולדבוק בתפילות באל-אקצא, ולהמשיך את "מצב הבלבול" באזורים הסמוכים להתנחלויות ובשכונות הישראליות בערים.

שר החינוך יואב גלנט אמר הבוקר כי "ירי רקטות לעבר ישובי הדרום הוא לא רק מעשה טרור כי אם קריאת תיגר על נוכחותנו בארץ הזו. כנגד המנסים לפגוע בנו עלינו לפעול בכח ובעוצמה, המבקשים שלום ושלווה יענו ביד מושטת".

מדובר צה"ל נמסר מוקדם יותר כי לאור הערכת המצב הביטחונית ולטובת המשך היערכות להתפתחויות האפשריות, החליט ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, לבטל את נסיעתו המתוכננת לארצות הברית. עם זאת, ראש אגף המודיעין, אלוף תמיר הימן וראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי, אלוף טל קלמן יטוסו הערב לארצות הברית ויקיימו מספר פגישות עם בכירים בצבא האמריקאי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים