שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » התנאים של סודאן להסכם שלום עם ישראל
אחרי קוסובו והאמירויות
סודאן הרשמית מגיבה לראשונה לביקורו של מייק פומפאו במדינה בשבוע האחרון ומפרסמת את תנאיה להסכם שלום עם ישראל – לא לפני שהיא מסתייגת עם הנימוק הקבוע
דגלי סודאן וישראל | צילום: esfera, שאטרסטוק

יממה להכרזה על נורמליזציה בין ישראל לקוסובו וכינון יחסים דיפלומטיים בין המדינות, הכוללים גם פתיחת שגרירות אירופאית ראשונה בירושלים, התייחס הלילה שר החוץ הסודאני לתנאי ממשלתו לכינון יחסים דיפלומטיים עם ישראל.

בראיון לעיתון הסודאני א-תיאר, אמר שר החוץ של סודאן, עומאר קמר א-דין, כי ממשלתו הציבה לאמריקאים כמה תנאים לכינון יחסים דיפלומטיים עם ישראל, ובראשם הפסקת הגדרתה מדינת טרור והשגת רווח כלכלי.

"גם לו היה זה רצון הרחוב הסודאני, חשוב שיתמלאו תנאים מוגדרים לנורמליזציה. ראש מועצת הריבונות הזמנית בורהאן דיבר על התנאים עם פומפאו. התנאים נסבו סביב השאלה מהו הרווח הכלכלי שתגרוף סודאן ומתי תוסר מרשימת הטרור", אמר עומאר קמר א-דין. "פומפאו אמר שהממשל יבחן זאת עם הצד הישראלי ויגיב", הוסיף.

עם זאת, מיהר השר לסייג את דבריו בכך שאין בסמכותה של הממשלה הזמנית שאינה נבחרת להכריע בסוגיה כמו נורמליזציה עם ישראל.

כזכור, ביום שישי, עם ההכרזה על כינון יחסים דיפלומטיים בין ישראל לקוסובו, רמז נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על הסכם אפשרי עם סודאן ובחריין. "כל הכבוד. עוד מדינות מוסלמיות וערביות נוספות יבואו בהמשך", אמר טראמפ

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים