שיתוף
תגובות
חדשות » התנועה לאיכות השלטון: אישור מבצע "עלות השחר" ללא דיון בקבינט מנוגד לחוק
עלות השחר
האפשרות שמתקבלות החלטות בדבר פתיחה בפעולות צבאיות משמעותיות בניגוד לדין, עלולה לסכן את המנגנונים הדמוקרטיים ואת הבלמים אשר קבע המכונן בחוק יסוד
יו״ר התנועה לאיכות השלטון, עו״ד ד״ר אליעד שרגא | צילום: התנועה לאיכות השלטון

התנועה לאיכות השלטון פנתה אתמול (שני) לראש הממשלה, לשר הביטחון וליועמ"ש לשם קבלת הבהרות על אופן ההחלטה על היציאה למבצע "עלות השחר". הפנייה נעשתה בהמשך לפרסומים בתקשורת לפיהם היציאה למבצע אושרה בהליך חריג בידי ראש הממשלה ושר הביטחון בלבד, ללא אישור הממשלה או ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי כפי הנדרש בחוק.

התנועה מציינת כי חוק יסוד: הממשלה קובע כי: "המדינה לא תפתח במלחמה ולא תנקוט פעולה צבאית משמעותית העלולה להוביל, ברמת הסתברות קרובה לוודאי, למלחמה, אלא מכוח החלטת הממשלה". החוק גם מאפשר לממשלה להאציל את סמכויותיה לוועדת השרים לענייני ביטחון לאומי, אולם ברור כי כדי לפתוח בפעולה צבאית משמעותית, כמו המבצע הנ"ל, נדרש לכל הפחות, קבלת אישור על כך בקבינט המדיני-ביטחוני.

עו"ד הידי נגב, ראש מחלקת מדיניות בתנועה לאיכות השלטון: "האפשרות שמתקבלות החלטות בדבר פתיחה בפעולות צבאיות משמעותיות בניגוד לדין, עלולה לסכן את המנגנונים הדמוקרטיים ואת הבלמים אשר קבע המכונן בחוק יסוד. מבצע עלות השחר בו נורו טילים ארוכי טווח על מרבית שטח המדינה ושותקו חלקים בדרום הוא בגדר פעילות צבאית משמעותית המחייבת לכל הפחות את כינוס חלק מהקבינט כדי לאשר את פתיחתו. לכן מתבקשת התייחסות נרחבת לדבר מצד היועצת המשפטית לממשלה"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים