שיתוף
תגובות
חדשות » התנועה לאיכות השלטון בודקת: האם קיים קשר בין הקמפיין של משרד התחבורה לקמפיין של שרת התחבורה
כספי הציבור
התנועה לאיכות השלטון הגישה למשרד התחבורה בקשת חופש מידע על הקמפיין הפרסומי של רפורמת "דרך שווה", בשל הדמיון החיצוני לקמפיין שניהלה שרת התחבורה מירב מיכאלי
יו״ר התנועה לאיכות השלטון, עו״ד ד״ר אליעד שרגא | צילום: התנועה לאיכות השלטון

בעקבות פרסום ברשת הטוויטר של העיתונאי יניר קוזין, אשר הצביע על דמיון חיצוני רב בין הקמפיין שניהלה שרת התחבורה מירב מיכאלי לראשות מפלגת העבודה, לבין הקמפיין של משרד התחבורה לקידום רפורמת "דרך שווה", הגישה התנועה לאיכות השלטון בגשת חופש מידע למשרד התחבורה.

מבדיקת התנועה באתר "לשכת הפרסום הממשלתית" נראה כי קמפיין "דרך שווה" לא תוכנן, נוצר ופורסם דרך הלפ"מ. לאור זאת פנתה התנועה בהתאם להוראות חוק חופש המידע, התשנ"ח-1998 בבקשה לקבל מידע על פרטי החוזה ומשך ההתקשרות שנערך עם משרד הפרסום שמוביל את הקמפיין, וכן דרישות משרד התחבורה לקמפיין – מבחינה לשונית, תוכנית, ועיצובית. עוד ביקשה התנועה לקבל את טיוטות הפרסומים השונים בתהליך העבודה על הקמפיין, לרבות סרטונים, מצגות, כרזות, ואתר אינטרנט – בין אם הוצעו על ידי הגוף אשר מוביל את הקמפיין ובין אם עוצבו כגרסה ראשונית על ידי משרד התחבורה.

תומר נאור, ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון: עולה כאן חשש כבד שמא יושבת ראש מפלגת העבודה, השרה מיכאלי עשתה שימוש בכספי ציבור על מנת לקדם קמפיין פוליטי של מפלגתה. ככל שהדברים יאומתו, מדובר בהפרה חמורה של דיני הבחירות, ובשימוש אסור בכספי ציבור.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים