שיתוף
תגובות
חדשות » "חשדות לפלילים בפרויקט מטוס רה״מ"
טיסה פלילית
"חשדות חמורים עד כדי מעשים פליליים, כשנעשו תוך שימוש משמעותי בכספי ציבור". התנועה לאיכות השלטון דורשת לפתוח בחקירה בפרויקט מטוס רה"מ שהחל בימי נתניהו
צילום: אבי אוחיון- לע"מ

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועצת המשפטית לממשלה עו״ד גלי בהרב-מיארה בבקשה לבחון חשד לעבירות פליליות במסגרת פרויקט רכש מטוס רה״מ, לגביו יצא דו״ח מבקר חמור ביותר. במקביל, פנתה התנועה למבקר המדינה מתניהו אנגלמן בבקשה שיפנה בנושא ליועמ״ש במידה ולא עשה כן.

התנועה לאיכות השלטון ציינה במכתבה כי ״לצד הליקויים החמורים העולים מממצאי הדוח, הנוגעים בין היתר להערכות התקציביות שהשתנו תדיר לאורך השנים, לטיב ההחלטות שהתקבלו בנוגע לבחירת דגם המטוס, מודל הבעלות וההפעלה שלו, ולסוגיות כגון לוח הזמנים לטיסה, מעורבותם המאוחרת של הגורמים הביטחוניים המוסמכים בתכנונו ועוד, מממצאי הדוח עולה תמונה מדאיגה החורגת מגבולותיהם של ליקויים טכניים, התנהלות לא-יעילה או קבלת החלטות שגויות כתוצאה מסדר עדיפויות לא מוגדר או לקוי.

״ממצאי הדוח, על אף כלליותם והיעדר התייחסות מפורשת במסגרתם לבעלי תפקידים ספציפיים ולזהותם של גורמים אחרים שהיו מעורבים בדרך כזו או אחרת בפרויקט, מעלים חששות הנוגעים לביצוע עבירות פליליות במסגרת הייזום, התכנון וההוצאה לפועל של הפרויקט״.

התנועה לאיכות השלטון ציינה כי חששות אלה נוגעים בין היתר להסתרת מידע או למסירת מידע מוטעה לקבינט המדיני-ביטחוני ולמעורבותם של גורמים לא מוסמכים ובעלי אינטרס אישי בהעלאתן ובהטמעתן של דרישות הנוגעות לעיצוב ואף לייעוד המטוס, שבתורן ייקרו את הפרויקט ועיכבו את השלמתו.

במכתבה מזכירה התנועה כי סעיף 14(ג) לחוק מבקר המדינה מטיל חובה על מבקר המדינה, מקום בו העלתה הביקורת חשש למעשים פליליים, ליידע את היועצת המשפטית לממשלה בעניין.

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר: ״דוח המבקר חשוב אך לא מספק במקרים שמעלה חשדות חמורים עד כדי מעשים פליליים, קל וחומר כשנעשו תוך שימוש משמעותי מאוד בכספי ציבור. חייבים לפתוח בחקירת הנושא״.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים