שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » התנועה לאיכות השלטון: תקדים מסוכן
מינוי פסול?
הפנייה באה בעקבות כך ששרי הממשלה יתבקשו לעקוף את ועדת המינויים בשירות הציבורי, ולאשר את מינוי פרץ ליו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית
עמיר פרץ במליאת הכנסת | צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועמ״ש אביחי מנדלבליט ולכל שרי הממשלה בעניין מינויו של עמיר פרץ לכהונת דירקטור בתעשייה האווירית, בניגוד לחוות הדעת של הוועדה לבדיקת מינויים.

כזכור, חוות הדעת הוגשה לשר הביטחון בני גנץ, ובה נפסלה מועמדותו של מר עמיר פרץ בעקבות זיקתו הפוליטית לשרי הממשלה בכלל ולשר הביטחון בפרט.

בעקבות כך, תנועה לאיכות השלטון הדגישה בפנייתה את חומרת המקרה כשציטטה את שר האוצר אביגדור ליברמן שדיבר מפורשות על עקיפת סמכות החלטת ועדת המינויים.

התנועה ציינה במכתבה כי המינוי, שיתבצע בניגוד להחלטת הוועדה, לאינטרס הציבורי ולכללי המינהל התקין, עולה כדי ״תקדים מסוכן ביותר, אשר עשוי להביא לדריסת הוועדה ולפתוח פתח לשורה של מינויים פוליטיים עתידיים, ובהתעלם מקביעות הוועדה המקצועית. זהו פתח למדרון חלקלק״.

עוד הוסיפה התנועה לאיכות השלטון כי ״מינוי בניגוד לחוות-דעת הוועדה לעניין הכשירות מהווה חריגה מסמכות״. נזכיר, כי מעולם לא מינו ממשלות ישראל מועמד בניגוד להחלטת וועדת המינויים.

״אשר על כן, ולאור כל האמור לעיל, נתכבד לבקשכם כי תימנעו מהבאת מינויו של מר פרץ לממשלה, וכי תפעלו בהתאם לחוות דעת הוועדה בהקשר זה, כנדרש בחוק״, חתמה התנועה לאיכות השלטון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים