שיתוף
תגובות
חדשות » התנועה לאיכות השלטון: ״להקים בדחיפות את ועדת העליה והקליטה״
קריאה דחופה
בתנועה דורשים להקים בבהילות את וועדת העליה והקליטה. "באוקראינה מתגוררים כ-200 אלף יהודים, הזכאים לעלות לישראל מכוח חוק השבות".
גנץ ואנשי התנועה לאיכות השלטון | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ראשון) ליו״ר הכנסת מיקי לוי, ליו״ר האופוזיציה ח״כ בנימין נתניהו וליו״ר סיעת הליכוד ח״כ יריב לוין בדרישה להקים בדחיפות את ועדת העליה, הקליטה והתפוצות – זאת לאור המלחמה באוקראינה והצורך הבהול לפקח על הממשלה ולסייע לעליית פליטים אוקראינים יהודים.

מאז השבעת הממשלה, הוועדה אינה הוקמה מסיבות פוליטיות של חוסר הסכמה בין הקואליציה והאופוזיציה.

התנועה לאיכות השלטון ציינה כי נרשמה מכיוון אוקראינה עליה משמעותית במספר הפניות למשרד העלייה והקליטה בבקשה לעלות לישראל, וכי במדינה מתגוררים כ-200 אלף יהודים, הזכאים לעלות לישראל מכוח חוק השבות.

״חסרונה של ועדה זו, אשר מהווה ועדה קבועה בכנסת, ניכר ובולט נוכח הפעילות הממשלתית הבהולה להצלת חייהם של אזרחי אוקראינה בתחומי עיסוקה. בהעדר הוועדה, בשעת חירום זו, בה מונחים על כף המאזניים חייהם של המבקשים להגיע לישראל, לא קיים אורגן פרלמנטרי שמוסמך באופן ישיר לפקח על פעילות לשכות ורשויות העלייה והקליטה ועל החלטות הממשלה ולבקרן״.

עוד ציינה התנועה במכתבה כי ״בהעדר ועדה לא ניתן להבטיח כי המדינה ערוכה באופן מיטבי לקליטת העלייה המסיבית, ומעניקה מענה מלא באופן חוקי ותקין לכל מבקש״.

עוד יצוין כי לועדת העלייה, הקליטה והתפוצות ישנן סמכויות ייחודיות ובלעדיות בחוק. כך, בין היתר, הוועדה היא הגורם היחיד שמוסמך לאשר מהן "המטרות הציבוריות" בגינן רשאית הממשלה להתקשר עם הסוכנות היהודית ללא מכרז.

״אי-הקמת הוועדה פוגע בכוחה של הכנסת למלא את תפקידה ולפקח על פעילות הממשלה בשעת חירום זו ועשוי לעלות בכך שתהליכי הקליטה והמיון ייעשו באופן בלתי שקוף לנבחרי הציבור ולציבור עצמו״, ציינה התנועה לאיכות השלטון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים