שיתוף
תגובות
משפט » "התעלמות מתלונות הביא למותה של מבוטחת"
תביעה נגד 'מכבי'
"אל תשכחו את המקרה שלי – תתבעו": המנוחה התלוננה על כאבים והתפטרה מעבודתה, אך רופאת המשפחה נמנעה להפנות אותה לצילומים ובדיקות – "את אישה צעירה ובריאה"
מרפאת מכבי שירותי בריאות | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

בימים אלו התקבלה בבית המשפט תביעת ענק נגד קופת חולים 'מכבי' בגין רשלנות רפואית לכאורה, שהביאה למותה של אישה צעירה בת 35 מחולון.

על פי הדיווח ב'ויינט' המנוחה התלוננה במשך קרוב ל 6 שנים על כאבי בטן עזים אך בקופה לא שלחו אותה לבדיקות מתאימות. רק כעבור 4 שנים, משפנתה המנוחה לרופא אחר ובמקביל הפעילה ביטוח פרטי, נשלחה לבדיקות שגילו גידול סרטני אלים המקנן בקיבתה, אלא שהיה זה כבר מאוחר מדי, שכן זה כבר הספיק לשלוח גרורות לאזורים נוספים בגופה.

בכתב התביעה נטען בין היתר, כי "אין ספק שקופת החולים מכבי או מי מטעמה כשלו במתן טיפול רפואי נאות למנוחה או למצער טיפול מוקדם וראשוני למחלה בשלביה הראשונים או טיפול תרופתי נאות וסביר, כמצופה וכנדרש עת הגיעה המנוחה לרופאי הנתבעת כשהיא סובלת מתסמינים ברורים למחלתה ובידי קופת החולים ממצאי בדיקות מעבדה אובייקטיבים שהעידו כי המנוחה מאבדת דם במשך שנים ארוכות".

בכתב התביעה נטען, כי כבר בשנת 2009 פנתה לרופאי המשפחה שלה בסניף הקופה, אז הופנתה לבדיקות מעבדה. בהמשך אובחנה גם עם חוסר בברזל, ואף נמצאה חיובית לחיידק ההליקובקטר. גם בשלב הזה לא הופנתה לבדיקת גסטרוסקופיה, למרות שאובחנה גם עם דם מיקרוסקופי בשתן. רק כעבור 5 שנים ב-2015 הופנתה לרופא גסטרואנטרולוג.

"אילו ננקטה הפרקטיקה המקובלת, קרי, הייתה מופנית לביצוע גסטרוסקופיה בינואר 2013, שנתיים וארבעה חודשים טרם האבחון בפועל, סרטן הקיבה היה עשוי להיות מאובחן ומטופל בשלב התחלתי – שלב אחד עם הישרדות ל-5 שנים ובין 88%-94% עם סבירות לריפוי מלא", נכתב.

לדברי מ' אחותה של המנוחה: "אחותי עבדה בזמנו בתור חשבת שכר, והיא הגיעה למצב שבגלל שהכאבים לא חלפו היא התפטרה מהעבודה, היא חשבה שהעומס של העבודה מחליש אותה, אך למרות שהתפטרה התופעות לא חלפו. היא ממש הגיעה למצב שהיא מתמוטטת, אך רופאת המשפחה שלה אמרה לה שהיא לא צריכה צילומים ושהיא בחורה בריאה. היא נפנפה אותה אבל היום אנחנו יודעים ששם הייתה ההתחלה של המחלה".

"הרופאה לא שאלה למה חסר לה ברזל בגוף או למה, למשל, התחילו לאחותי עצירויות, היא פנתה לעזרה ולאורך כל השנים הללו לא קיבלה הפנייה לשום בדיקה שיכולה הייתה למנוע את גילוי המחלה בשלב מאוחר מדי", טוענת האחות.

לדבריה, ההידרדרות המשמעותית במצבה החל ב-2015, כאשר היא התחילה להרגיש ממש לא טוב. בצר לה, היא ניגשה לרופא משפחה אחר, שגם הוא, למרות שפנתה מספר פעמים, לא הפנה אותה לשום בדיקה רצינית. גם הוא אמר לה שהיא בחורה בריאה, שאין לה מה לדאוג וסירב לשלוח אותה לרופא גסטרו".

"בסופו של דבר הוא נתן לה את ההפניה, חודש לפני שהיא גילתה את המחלה. בשלב הזה היא כבר מבינה שהיא לבד במערכת ולכן החליטה להפעיל ביטוח בריאות פרטי. יומיים לאחר מכן היא אובחנה עם סרטן גרורתי בדרגה 4. המחלה כבר הייתה בכל הקיבה וזה התפשט לה לשחלות. במשך כל השנים הללו, שבמהלכן התלוננה על כאבי בטן, עצירויות קשות וחולשות – המחלה פשוט החמירה".

ב-20 באוגוסט 2016 הלכה לעולמה מ' בבית החולים איכילוב בתל אביב. "היא ממש אמרה לנו שהיא מבקשת שנתבע את קופת החולים בעקבות המקרה הזה. היא ידעה שהמצב שלה לא טוב והיא ממש ביקשה שלא נשכח אותה ושנטפל במקרה הזה", מספרת האחות. כאמור, מדובר בתביעה שנידונה בימים אלו בבית המשפט.

מקופת החולים מכבי נמסר בתגובה: "מדובר במקרה מצער שהתרחש לפני כמה שנים. קיבלנו את כתב התביעה, אנו לומדים את פרטיו ונמסור התייחסות מפורטת בבית המשפט".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. מכבי רימו גם אותי. הם מסרבים לבדוק אמבות ועושים הכל כדי לחסוך כסף ולסמן נשים כחולות מעי רגיש, רק בשביל לנהל את המערכת. מקריבים חיי אדם.
    מכבי רצחו לי את הנשמה. ולאחר שהתלוננתי וגיליתי את האמת, ביחד עם דר' שנון אמיר (גם רופא במכבי) ממשרד הבריאות הם הוסיפו לי אבחנת קשב וריכוז והתחילו לערוך לי את התיק הרפואי מחדש. מדובר בשחתיתות איומה בשביל לחסוך כסף.
    מתנהגים כמו אויבים. לא כמו רופאים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים