שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » התעניינות שיא בארגנטינה לעלייה לישראל
בצל הקורונה
"אצלינו בארגנטינה, הקהילה היהודית ספגה אבדות קשות" • שיתוף הפעולה עם הממשלה הניב אישורים מיוחדים לרבנים ואנשי דת • שיתוף פעולה מיוחד של הקהילה היהודית בארגנטינה עם משרדי ממשלת ישראל לסיוע תקציבי לאור המשבר הכלכלי
צוות חיטו מהנגיף קורונה בבואנוס איירס | צילום: Prostock-studio, שאטרסטוק

הקהילה היהודית בארגנטינה, ספגה מאז פרוץ נגיף הקורונה, מעל 20 אבדות קשות וכואבות, בין הדמויות הבולטות שפטירתם השאירה המומים את אנשי הקהילה, היה הרב גבריאל גברא מרבני בואנוס איירס שנפטר במיטב שנותיו, שבועות בודדים לאחר מכן נפטר גם אביו זאת לצד אישים בולטים בחיי הקהילה כמו הד"ר קוריאלסקי לשעבר נשיא אגו"י בארגנטינה וממייסדי הקהילה.

"עם פרוץ הנגיף פתחנו 'מרכז מידע' לציבור, בו אנו מרכזים את כל הפרטים על הנגיף, על החולים המאושפזים ומצבם הבריאותי", מספר ל'בחזית' הרב אליהו המרה נשיא ועד הקהילות בארגנטינה וחבר הנהלת הקהילה היהודית 'אמיא'. (ארגון הגג של כלל הקהילות היהודיות בארגנטינה).

לדבריו, "ארגון 'אמיא' מעניקה לאורך כל השנה סיוע וייעוץ רפואי לחולים ובני משפחותיהם, כאשר בימים אלו מתמקד הסיוע בנוסף, בכל הקשור להנגשת צרכי הדת של החולים המאושפזים בבתי החולים".

הרב המרה מספר על שיתוף הפעולה אדוק עם הגופים הרשמיים במדינה: "באופן מפתיע הרשויות בהחלט מגלות סולידריות בכל הקשור לצרכי הדת שלנו כקהילה. בתחילת הסגר, היו לנו שוחטים ומשגיחי כשרות ששהו במקומות מרוחקים ונבצר מהם לשוב לביתם, ובזכות פעילותו של הרה"ר הרב גבריאל דווידוביץ שנכנס לעובי הקורה הצלחנו להביא לכך שהם קיבלו אישור מיוחד שאפשר להם לשוב לביתם ללא חשש שייקנסו או ייעצרו במהלך הדרך, כמו"כ גם בנושא הפעלת מקוואות, ובנושא הקבורה, הצלחנו לפעול שלא ידרשו שריפת הגופות לנשאי הנגיף שהלכו לעולמם".

יצוין, כי המצב הכלכלי בארגנטינה, במצב גרוע. על אף שהמדינה לכאורה הצליחה במניעת התפשטות הנגיף הרי שלאנשים רבים במדינה אין מה לאכול. ואי הוודאות הכלכלית הולכת וגוברת.

לדברי המרה, "המצב הקשה בא לידי ביטוי גם בקושי בתשלום שכר הלימוד בבתי הספר. בעקבות כך אנו מנהלים מגעים עם שגרירות ישראל להשגת מענק מיוחד עבור תקצוב מסגרות החינוך, במיוחד עבור לימודי יהדות אותה כידוע המדינה אינה מתקצבת".

ל'בחזית' נודע כי מאז פרוץ משבר הקורונה ובעיקר בשל המשבר הכלכלי המתלווה אליו, ישנה כמות פניות ההולכת וגדלה לסוכנות היהודית מצד יהודי ארגנטינה המבקשים להתעניין בנושא העלייה לישראל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים