שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » התפרעויות בהפגנות בשער שכם ובחיפה
האלימות הערבית
עימותים פרצו בשער שכם בעקבות התגודדויות של צעירים פלסטינים במקום. עימותים חריגים גם בחיפה, שם נעצרו 15 מפגינים שיידו אבנים ובקבוקים לעבר שוטרים
תגיות: ,
הפגנה ערבית בחיפה | צילום: דוברות המשטרה

ההפגנות והפרות הסדר האלימות של הערבים התחדשו אמש (ראשון) וזלגו גם לאזורים נוספים ברחבי הארץ. בשער שכם שבירושלים, עשרות מתפרעים החלו ביידוי אבנים ובקבוקים לעבר כוחות המשטרה במקום ופוזרו תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. כוחות משטרה ומג"ב פעלו גם בשכונת שייח' ג'ראח, בעקבות יידוי אבנים לעבר כלי רכב ולעבר כוחות המשטרה, שהגיעו לסייע באירוע בו הוצת כלי רכב.

המתיחות זלגה לחיפה והתפרצה גם שם – 15 אנשים נעצרו במהלך "הפגנת הזדהות" עם תושבי שיח' ג'ראח שהתקיימה בשדרות בן גוריון. הם יידו אבנים ובקבוקי מים לעבר הכוחות, שהגיבו בציוד לפיזור הפגנות ורימוני הלם והשיבו את הסדר. 3 משתתפים נפצעו קל ופונו לבית החולים רמב"ם עם חבלות.

להבדיל, ברחבת הכותל המערבי התקיימה תפילה חגיגית בהשתתפות ראש העיר משה ליאון, הרב הראשי לישראל דוד לאו, השר לענייני ירושלים רפי פרץ ואישים נוספים. עם תחילת התפילה פרסו תלמידי המכינות הקדם צבאיות את דגל ישראל, הגדול ביותר שנפרס אי פעם בירושלים בגודל של 1,000 מ"ר.

בתוך כך, במשטרת ירושלים נערכים בכוננות שיא לקראת יום ירושלים ומצעד הדגלים אשר יתקיים מחר. כשלושת אלפים שוטרים יאבטחו את המצעד, אשר כל שנה מהווה גורם למתיחות בין יהודים לערבים ובין האחרונים למשטרה. השנה המתיחות אף גבוהה יותר, ויש חשש להתלקחות אמיתית על רקע אירועי השבועות האחרונים במזרח ירושלים, ובעיקר בימים האחרונים של חודש הרמדאן וימי אזכור ומועדים נוספים אשר יצוינו בימים הקרובים כדוגמת עיד אל פיטר, יום הנכבה ויום הנכסה.

מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן עדכן מוקדם יותר כי המשטרה ערוכה לריקוד הדגלים שיתקיים ברחבי העיר – גם אם המשתתפים יעברו ברובע המוסלמי. "לעת עתה, מצעד הדגלים יתקיים דרך שער שכם ורחוב הגיא", מסר תורג'מן. "משטרת ירושלים ערוכה לכך מבצעית. שינוי יהיה לפי מודיעין בהערכת המצב או הנחיות הדרג המדיני".

ממשטרת מחוז ש"י נמסר אחר הצהריים כי "במוקד המשטרה התקבל דיווח על תושב מרכז הארץ שנכנס בטעות עם רכבו לקלקליה שם הותקף על ידי מספר תושבי המקום ורכבו נשדד. לטענתו נכנס לקלקליה לאחר שטעה בדרך מספר חשודים פלסטינים שהבחינו בו מנעו את המשך נסיעתו, הורידו אותו מהרכב תוך שהם מאיימים עליו באמצעות סכין גנבו את רכבו ונמלטו. כוח משטרה שהוזעק למקום חבר למתלונן ובשלב זה אינו זקוק לטיפול רפואי. המתלונן מוסר כעת את גירסתו ונפתחה חקירה לברור נסיבות המקרה".

בשעות הערב המקודמות נמסר ממשטרת ירושלים כי "כוחות משטרה החלו לפני זמן קצר בפעולות להשבת הסדר תוך שימוש באמצעים בעקבות הפרת סדר אלימה והתפרעות באוניברסיטה העיברית בהר הצופים בירושלים במהלכה, מאות מתפרעים החלו מיידים אבנים לעבר כוחות המשטרה, במהלך ההתפרעויות נפגעו 3 שוטרים ונעצרו 3 חשודים".

בתחילת האירועים בחיפה נמסר כי "המשטרה עצרה כעת תושב סכנין, תושב טייבה ותושב חיפה שתקפו שוטרים וניסו לפרוץ את מחסום המשטרה במהלך הפגנה בשדרות בן גוריון בחיפה. במהלך הפגנה המתקיימת כעת בשדרות בן גוריון בחיפה החלו מספר צעירים בנסיונות לפרוץ את מחסום המשטרה ואף תקפו שוטרים".

"בתוך כך השוטרים עצרו תושב חיפה, תושב סכנין ותושב טייבה, כולם בשנות ה-20 לחייהם בחשד למעורבות במעשים. בהתאם להתפתחות החקירה תחליט המשטרה האם לבקש מחר את הארכת מעצרם של החשודים בבית משפט השלום בחיפה. המשטרה תאפשר לכל אדם את זכות המחאה וחופש הביטוי בהתאם לחוק, אך תפעל באפס סובלנות כלפי כל גילוי אלימות, הפרת סדר ופגיעה בביטחון הציבור".

בשעה 22:00 נמסר מהמשטרה כי "בעקבות מחאה תוך הפרת סדר שכללה זריקת זיקוקין לעבר בתים בשכונת שיח ג'ראח במזרח ירושלים, בהשתתפות עשרות מתפרעים, פועלים במקום כוחות משטרה ומשמר הגבול תוך שימוש באמצעים על מנת להשיב את הסדר ולמניעת חיכוך בין מפרי הסדר לשאר דרי השכונה".

על המצב בחיפה נמסר מהמשטרה כי "כוחות משטרה לוחמי יס״מ ומשמר הגבול פועלים ככת בשדרות בן גוריון בחיפה בעקבות מחאה בהשתתפות מאות מפגינים שהפרו את הסדר תוך פגיעה במרקם החיים, חסימת ציר התנועה ויידוי אבנים ובקבוקים לעבר כוחות המשטרה".

"לאחר שההפגנה הוכרזה כלא חוקית וניתן זמן סביר למפגינים לעזוב את המקום, נאלצו כוחות המשטרה לפזר את המפגינים תוך שימוש באמצעים. במהלך הפרת הסדר נעצרו 15 חשודים בגין יידוי אבנים ותקיפת שוטרים. משטרת ישראל תאפשר את זכות המחאה כל עוד זאת מתקיימת בגבולות החוק ולא הופכת למפגן אלימות תוך פגיעה בכוחות המשטרה והציבור".

לגבי תקרית אחרת נמר כי "כוחות משטרה ומשמר הגבול פועלים ברגעים אלו ברחוב סולטן סולימאן סמוך לשער שכם בעקבות עשרות מתפרעים שהחלו ביידוי אבנים ובקבוקים לעבר הכוחות במקום. בשל כך החל פיזורם תוך שימוש באמצעים. פעילות המשטרה נמשכת על מנת לשמור על הסדר במקום".

עוד עודכן כי "כוחות משטרה ומשמר הגבול פועלים בשכונת שיח ג'ראח בעקבות יידוי אבנים לעבר כלי רכב ולעבר כוחות המשטרה שהגיעו לסייע באירוע בו הוצת כלי רכב. הכוחות פועלים לפיזור המתפרעים תוך שימוש באמצעים".

מדוברות המשטרה נמסר עוד כי "בשעות הערב המוקדמות, כוח של יחידה מיוחדת של מג"ב שנערך לפעילות באזור בסיס יהודאי בירושלים, העניק טיפול רפואי לנהג רכב שהגיע למקום עם ריכבו שניזוק מיידוי אבנים לעברו בשכונת א-טור בירושלים. בצוות הכוח המשטרתי המיוחד, נכח פרמדיק שטיפל בנהג שנפצע בראשו כתוצאה מיידוי אבנים, עד הגעת צוות מד"א להמשך טיפול רפואי".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. לא כל הערבים הם פורעי חוק ומעשי חבלה .
    אבל , בכל מקום בו יש פורעי חוק ומעשי חבלה , הבסיס הוא הערבים .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים