שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » התפתחות משמעותית באיתור שרידיו של אלי כהן
נתניהו מכחיש
דיווח: חפץ שעל פי ההערכות שייך לכהן הועבר לישראל לבדיקה. ראש הממשלה אישר את החיפושים, אך בלשכתו מכחישים את מציאת החפץ: "לא קשור לנשיא רוסיה"
המרגל אלי כהן | צילום: משפחת כהן
צילום: באדיבות i24NEWS

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר הערב (שלישי) כי בסוריה מחפשים אחר שרידי גופתו של המרגל אלי כהן ז"ל שהוצא להורג ב-1965 בתלייה בלב דמשק. ב-i24NEWS דווח כי חפץ שעל פי ההערכות שייך למרגל הישראלי אלי כהן ז"ל הועבר לישראל לבדיקה. בלשכת רה"מ הכחישו את הדיווח.

על פי הדיווח, חפץ אשר על פי ההערכות היה שייך לאלי כהן הועבר מידי הסורים לרוסים המחפשים באזור מחנה הפליטים אל-ירמוק. בהמשך, העבירו הרוסים את החפץ לישראל לבדיקה. גורם במשרד ממשלתי סורי אמר כי מדובר בחפץ אישי השייך לכהן, ככל הנראה שרידי ביגוד או מסמך כלשהו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר ל-i24NEWS כי אכן מתבצעים בימים אלה חיפושים לאיתור שרידי גופתו של כהן בסוריה. "זה נכון. זה כל מה שאני יכול להגיד", אמר נתניהו. מדובר באישור רשמי ראשון מצד ישראל.

"אני מחויב להשבת כל אחד מהנופלים והנעדרים שלנו", הוסיף נתניהו. הבאנו את שרידיו של זכריה באומל לישראל. זה הגיע כתוצאה מהקשרים הקרובים שיש לי עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, והוא שלח את הכוחות שלו, תחת הצעות של מידע מודיעיני שאנחנו העברנו להם להשיב את זכריה באומל ואנחנו ממשיכים במאמצים הללו ל(השבתו של) אלי כהן ולכל אחד אחר".

עוד מוסיף הגורם הסורי כי קיימת מחלוקת בין סוריה ורוסיה באשר למחיר שיש לגבות מישראל עבור כל פיסת מידע נוספת הקשורה למרגל הישראלי. באותו עניין אומר מקור רוסי המקורב לסוכנות הביון הרוסית כי הסורים סיפקו לחיילים הרוסים מפות מדויקות של אזור מחנה הפליטים אל ירמוק, אזור החיפושים. יצוין שזו הפעם הראשונה בה גורם רוסי מאשר את קיום החיפושים, ואת שיתוף הפעולה בעניין זה בין כוחות אסד לבין משטר פוטין.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "לגבי החפץ שקשור לאלי כהן – מדובר בדיווח שגוי של i24NEWS. ראש הממשלה הסביר שהמאמצים להשבת גופתו של אלי כהן נמשכים כל העת והבהיר שמאמצים אלה אינם קשורים לנשיא רוסיה".

בריאיון לגלי צה"ל אמר נתניהו כי "אני יכול להגיד שלגבי אלי כהן אנחנו לא מפסיקים לחפש גם כן. לא אמרתי, ואינני אומר כאן שאנחנו עושים את זה באמצעות רוסיה אבל איננו מרפים. המאמצים נמשכים גם בימים אלה – לא במיוחד – אבל כן במאמץ מתמשך ואני ומקווה שהוא יישא תוצאות".

סופי בן דור, בתו של אלי כהן, אמרה לגלי צה"ל: "קיבלנו כעת צליל הרגעה מגורמים בישראל שאומרים שהאירוע לא גדול כפי שהוצג, והם לא מכירים את כל הפרטים שפורסמו". בתו של אלי כהן אמר ל'חדשות 13': ״לא דיברו איתנו, אין לי מושג אם זה רק ספין פוליטי לקראת הבחירות״.

ל'ווינט' אמרה כי "מחפשים את השרידים של אבא שלי כבר הרבה מאוד שנים, ואין לי מושג אם הפרסום עכשיו זה ספין פוליטי וזה קשור לבחירות או שיש איזושהי אמת בידיעה. עד שאין ידיעות וממצאים מאושרים, אני מרגישה שאין לי מה להגיד בנושא".

הבת הוסיפה: "יש תחושה שמשחקים בנו, במשפחה שלי וברגשות שלנו, על חשבון כל מיני דברים שהם לא רלוונטיים. ידענו שמחפשים הרבה שנים והיינו צריכים לשמור על זה בסוד, אז איך פתאום כולם יודעים? אין לי מושג אם משתמשים בנו באופן ציני או שקיבלו הוראה לחפש יותר עכשיו. אם ראש הממשלה יודע משהו, הוא צריך להודיע לנו ולא דרך התקשורת ואני מניחה שכשיהיו ממצאים, הוא יפרסם את זה בתקשורת וזה שימוש ציני".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים