שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » התקדמות במגעים למניעת פיזור הכנסת ה-23
פריצת דרך?
למרות ההכחשות הנמרצות, במסדרונות הכנסת גוברת התחושה על התקדמות משמעותית בין כחול לבן והליכוד – אלא שהסכם שנחתם בעבר עשוי למנוע כל הסדר אפשרי
בנימין נתניהו ובני גנץ במליאת הכנסת | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

מאז שעות אחר הצהריים מתרוצצות שמועות במערכת הפוליטית על קיומם של מגעים מתקדמים ופריצת דרך בשיחות בין הליכוד וכחול לבן, שנועדו להמשיך את קיומה של הממשלה הנוכחית ודחיית מערכת הבחירות העלולה לפגוע אלקטורלית בשני המפלגות.

בשעות האחרונות דווח בערוץ 13 על "התקדמות דרמטית" במגעים בין שתי המפלגות הגדולות, כאשר לדברי גורם המקורב לבני גנץ, הצדדים הגיעו להסכמה על דחיית מועד הרוטציה לצד המשך כהונתו של אבי ניסנקורן במשרד המשפטים, כאשר כעת מחפשים ערובות לקיום הרוטציה.

לפי אחד הדיווחים, ההישג מבחינת כחול לבן בא לידי ביטוי בעובדה כי בליכוד הסכימו להעביר את תקציב 2020-2021 במועד מוסכם על שני הצדדים, כאשר לא תוענק 'תחנת יציאה' נוספת לנתניהו.

כאמור, הדיווחים בשעות האחרונות הינם אינטנסיביים אך מעורפלים וזוכים להכחשה גורפת מכל עבר.

העיתונאי חיים לוינסון מ'הארץ' צינן את ההתלהבות והזכיר כי לפי ההסכם בין הצדדים עם כינון הממשלה, על כל שינוי בהסכם כגון הארכת או דחיית מועד הרוטציה לעבור את אישורם של 70 חברי כנסת – ועם פרישת הח"כים האוזר והנדל, לצד חבירתה של יפעת שאשא-ביטון לסער, הקואליציה מונה 67 חברי כנסת בלבד.

לדבריו, "מאותה סיבה שאין 70 חברי כנסת, אי אפשר לתקן את חוק ממשלת החליפים שגנץ יתמנה לראשות הממשלה אם התקציב לא עובר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים