שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » התרגיל המבריק שהוביל לתפיסת המחבלים
תרגיל הטעיה
בקרב מערכת הביטחון הופתעו מכך שהמחבלים כלל לא התנגדו בעת ביצוע המעצר ונערכו מבעוד מועד לכך שעלולה להיפתח לעברם אש מהמחבלים
כוחות הביטחון בחיפושים אחר המחבל. תמונת אילוסטרציה | צילום: דובר צה"ל

לאחר תפיסתם של שני המחבלים הנמלטים, מתברר כי צה"ל ביצע תרגיל הונאה מיוחד שנועד להסית את תשומת הלב ממבצע המעצרים ולהוביל לתפיסה מהירה וחלקה של האסירים.

על מבצע לכידת המחבלים בפיקוד המרכז פיקד תת-אלוף יניב אלאלוף, מפקד אוגדת יהודה ושומרון ובחפ"ק אלוף-משנה אריק מויאל, מפקד חטיבת 'מנשה'. כך דיווח יואב זיתון בווינט.

לפי הדיווח, תת-אלוף אללוף הורה, על ביצוע תרגיל הונאה, מסגרתו, בסביבות השעה 01:00 בלילה, נכנסו כוחות גדולים וגלויים למחנה הפליטים ג'נין, אזור שנחשב למוקד אלים ומסוכן, רווי במחבלים חמושים, זאת במטרה לדמות פעולה שגרתית שתמקד את תשומת הלב של המחבלים בכוחות הללו, וכך תאפשר את קיומו של המבצע החשאי לתפיסת המחבלים שהסתתרו במבנה במזרח העיר.

כניסת הכוחות הגדולה פורסמה בתיעודים רבים על-ידי הפלסטינים והופצה על-ידם ברשתות, בעוד במקביל נכנס צוות קטן וחשאי של לוחמי ימ"מ וכוחות מיוחדים של השב"כ ובחיפוי לוחמי סיירת חרוב של צה"ל, לאזור בו שהו המחבלים, כיתרו את הבית ועצרו את שני המחבלים ושני סייענים – ללא כל התנגדות וכשאינם חמושים.

בקרב מערכת הביטחון הופתעו מכך שהמחבלים כלל לא התנגדו בעת ביצוע המעצר ונערכו מבעוד מועד לכך שעלולה להיפתח לעברם אש מהמחבלים, אך בסופו של דבר, כאמור, המחבלים הסגירו את עצמם ללא כל התנגדות.

בהודעה מטעם השב"כ נאמר כי "המעצר בוצע בעקבות מודיעין מדוייק שהתקבל משב"כ והצביע על המבנה בהם הסתתרו השניים בג'נין".

יצוין עוד כי יחידה מיוחדת מאגף המודיעין, לקחה חלק במבצע והפעילה אמצעים טכנולוגיים שסייעו באיתור מיקומם של המחבלים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים