שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » נציגו של ליברמן איים בפוגרום נגד ויזניץ
מאבק באשדוד
מאבק מקומי סביב הקצאה להקמת בית כנסת באשדוד, עורר קריאה של עידוד לאלימות מצד חבר המועצה מטעם 'ישראל ביתנו' והביא לתסיסה רבה ולזעם בקרב האוכלוסייה החרדית
אברכים בתפילה בבית הכנסת 'קהל חסידים' באשדוד | צילום: ChameleonsEye, שאטרסטוק

הרוחות באשדוד סוערות לנוכח איומים אותם השמיע לא אחר מאשר חבר מועצת העיר באשדוד ונציג ישראל ביתנו אלי נכט, המביע התנגדות להקצאה עבור בית כנסת על מגרש ריק ברובע ח' בעיר.

המדובר בבקשה להקצאה שהוגשה למועצת העיר בהתאם לכללים ולנהלים, לשם הקמת בית כנסת עבור מרכז חסידי ויזניץ באשדוד. נכט, שעוד לפני הבחירות פעל והסית נגד המגזר החרדי באופן מעורר חלחלה וזעזוע, הגיע אל המגרש המיועד, יחד עם קומץ פעילים מוסתים כשהם מפגינים נגד המהלך.

בדבריו השמיע נכט דברים קשים נגד האוכלוסייה החרדית ונגד הכוונה להקצות את השטח המדובר עבור בית תפילה והתריע מפני 'פוגרום'… אם העירייה אכן תאשר את ההקצאה.

מנדי, תושב אשדוד, אומר ל'בחזית' כי "מדובר בדברים קשים מאדם שמייצג מפלגה שההסתה נגד החרדים הפכה לדגל המרכזי שלה". לדבריו, "מה אנחנו מצפים מנכט, הוא רוקד לצלילי החליל של הבוס, היינו מצפים ממנו שיצביע בעד ההקצאה?".

בשיחה עם 'בחזית', מגיב לראשונה סגן ראש העיר ויו"ר סיעת אגודת ישראל, הרב יחיאל וינגרטן, לאיומיו של נכט, ואומר כי "הדברים שנשמעו מעוררים חלחלה וזעזוע בלב כל יהודי ששומע אותם. הם מזכירים תקופות אפילות מהעבר ואף גובלים בהסתה חמורה לרצח, ועל כן הוגשה תלונה במשטרה. אולם חשוב לדעת שהאיש לא מייצג את ציבור יוצאי בריה"מ ואף לא את תושבי רובע ח' שאנחנו מדברים איתם ושומעים אותם", כך וינגרטן.

לדברי וינגרטן, "מדובר באזור שהוא מעורב ויש בו ציבורים מכל הקהלים וכולם זכאים בו לשטחי ציבור. לצערי יש חלק קטן מהציבור שהושפע מההסתה האנטי חרדית ומתנגד. הטענות והחששות שלהם לגיטימיות כל עוד הם נשמעות במסגרת החוק".

עוד אמר וינגרטן ל'בחזית', כי "חשוב לזכור שהציבור החרדי גם הוא חי במקום וגם לו יש צרכים ודרישות צודקות. לא יתכן מצב שיגבילו את הציבור החרדי דווקא לרחובות ואזורים מובהקים, וידירו רגליהם ממקומות מעורבים. אין פלא שדווקא אותם אנשים המדברים על פוגרומים מעוניינים שהמוסדות החרדיים ישארו בגטאות ובתחומי מגורים צפופים".

לדבריו, "אשדוד היא עיר ערכית ותורנית, ותושביה מכל הגוונים והעדות חיים יחד. אנחנו מפעילים ב"ה רשת שיעורי תורה ורואים את החיבור והקשר של הציבור למסורת ולתורה, וכך זה יימשך".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים