שיתוף
תגובות
כלכלה » הייטק וטכנולוגיה » ה-Driver Sense יוטמע בדגמי רכב נוספים
לנהיגה חכמה
דוד טולוב, מנכ"ל סיפיה: "הטכנולוגיה שלנו מוכיחה את עצמה פעם נוספת ואנו מעריכים כי שילוב המערכת שלנו על פלטפורמה חדשה ייצר עבורנו הזדמנויות עסקיות נוספות"
חיישני נהיגה לנהג | צילום: metamorworks, שאטרסטוק

חברת סיפיה וויז'ן בע"מ, חברת אוטו-טק המפתחת, מייצרת ומשווקת טכנולוגיות ומערכות מתקדמות מבוססות AI לניטור נהג ופנים הרכב ליצרני רכבים ולציי רכב, הודיעה היום, בהמשך לזכייתה בדגם ראשון בפלטפורמה חדשה של יצרן מהגדולים בסין, בספטמבר 2021, כי נבחרה לספק את מערכת ה-Driver Sense בשני דגמי רכב נוספים באותה הפלטפורמה. ייצור מסחרי של הרכבים צפוי להתחיל בשנת 2022, כאשר חוזה ייצור נחתם בגין כל שלוש הזכיות האמורות.

מערכת ה- Driver Sense, המבוססת תוכנה, עושה שימוש בחיישן אינפרא-אדום (IR),  אשר ימוקם בדגמים אלה על גבי מוט ההגה, ויוטמע  על שבב המיועד לנהיגה חכמה ולרכבים מבוססי בינה מלאכותית.

לחברה זכיות במכרזים להטמעת מערכת ה- Driver Sense ב- 23 דגמי רכבים שונים (Design Wins), על גבי 7 פלטפורמות עם חמש יצרניות רכב שונות (כאשר בגין דגם אחד בו זכתה החברה, טרם נחתם חוזה סופי). היצרניות כוללות את SAIC Motor, יצרן רכב חשמלי בארה"ב, מותג רכב אמריקאי בסין ושתי יצרניות רכב מובילות נוספות בסין. מאחר ופלטפורמה בדרך כלל מורכבת ממספר דגמי רכב, זכיה בדגם מפלטפורמה מהווה אינדיקציה לכך שהחברה עשויה לזכות בדגמים נוספים באותה הפלטפורמה.

טכנולוגיית הראייה הממוחשבת והבינה המלאכותית שבבסיס מערכת ה- Driver Sense של סיפיה מנתחת תמונות אינפרא-אדום על מנת להעריך את התנהגות הנהג באמצעות מעקב אחר תווי פניו וזיהוי של סממנים חזותיים אצל הנהג כגון: עפעפיים, אישונים, כיוון מבט ועוד. לאחר מכן מבצעת המערכת תרגום של אותם סממנים למשמעות הפיזיולוגית של מצב הנהג (עייפות, הסחות דעת, דיבור בטלפון ועוד).

שוק הרכב בסין נמצא בצמיחה מתמדת בשני העשורים האחרוים, כאשר במהלך 2020 יוצרו בסין כ- 25 מיליון רכבים חדשים, יותר מבארה"ב ובאיחוד האירופי גם יחד. בשים האחרונות החלו יצרניות רכבים סיניות לרכוש מותגי רכב בינלאומיים וכן לפנות לשווקים מערביים עם מותגים המיועדים לשוק הבינלאומי.

דוד טולוב, מנכ"ל סיפיה, מסר: "סיפיה ממשיכה בצמיחה החזקה בסין עם זכיות ב-2 דגמי רכב נוספים. הטכנולוגיה שלנו מוכיחה את עצמה פעם נוספת ואנו מעריכים כי שילוב המערכת שלנו על פלטפורמה חדשה ייצר עבורנו הזדמנויות עסקיות נוספות."

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים