שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » ה-FDA אישר את החיסון של 'ג'ונסון אנד ג'ונסון'
בזריקה אחת
מינהל המזון והתרופות האמריקאי אישר את החיסון שפיתחה החברה לשימוש חירום בבני 18 ומעלה, לאחר שהראה בניסוי יעילות של 66% במניעת תחלואה בינונית-קשה
החיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון | צילום: vovidzha, שאטרסטוק

מנהל התרופות והמזון האמריקני (ה-FDA) העניק הלילה (ראשון) אישור חירום לחיסון נגד קורונה של חברת 'ג'ונסון אנד ג'ונסון' לשימוש בבני 18 ומעלה. החיסון ניתן במנה אחת בלבד ולא בשתי מנות כמו בחיסונים של פייזר ומודרנה.

על פי ממצאי חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון, יעילות החיסון היא כ-85% במניעת תחלואה קשה של נגיף הקורונה. ממחקר שעשו בחברה ופורסם בחודש שעבר, עולה כי החיסון נמצא יעיל ב-66% מהמקרים נגד וריאנטים שונים של הנגיף. בארה"ב נמצא כי החיסון יעיל ב-72% ואילו באמריקה הלטינית ב-66%. עוד דווח כי יעילות החיסון נגד הגרסה הדרום אפריקנית היא 57%.

ה-FDA ציין כי תופעות הלוואי השכיחות ביותר לחיסון היו כאבים באזור ההזרקה ב-48.6%, כאבי ראש ב-39%, עייפות ב-38.2% וכאבים ב-33.2%. תופעות לוואי אחרות כללו חום אצל 9% מהמשתתפים וחום גבוה בקרב 0.2% מאלו שקיבלו את החיסון.

המשלוחים הראשונים של החיסונים החדשים ייצאו כבר היום או מחר, וצפויים להגיע למדינות ברחבי העולם בין השאר בשל האפשרות לאחסן ולהעביר את המנות ממקום למקום בטמפרטורות קירור רגילות של בין 8-2 מעלות. לפי סוכנות הידיעות רויטרס, יותר מ-20 מיליון מנות יופצו בארצות הברית בחודש מרץ, ו-100 מיליון עד סוף יוני.

הנשיא ג'ו ביידן בירך על האישור על ידי ה-FDA, אך הוסיף מסר לאומה האמריקאית: "למרות שאנו חוגגים את החדשות של היום אני קורא לכל האמריקנים – המשיכו לשטוף ידיים, לשמור על ריחוק חברתי והקפידו על עטיית מסכות. כפי שאמרתי פעמים רבות, המצב עדיין עלול להחמיר עם התפשטותן של מוטציות חדשות".

ג'ונסון אנד ג'ונסון מקווה לקבל בקרוב אישור לשימוש חירום גם באירופה ומארגון הבריאות העולמי, ושואפת לייצר כמיליארד מנות חיסון לשימוש ברחבי העולם עד סוף השנה. ביום חמישי האחרון נעשתה בחריין למדינה הראשונה בעולם לאשר את השימוש בחיסון.

פרופ׳ ג׳וני גרשוני, מומחה לנגיפים מאוניברסיטת תל אביב: "מידת היעילות של החיסון של ג׳ונסון אנד ג׳ונסון פחותה משמעותית מזו של פייזר ומודרנה. החיסון בטוח ויעיל מספיק בכדי לקבל אישור חירום מה FDA אך המסר לציבור הישראלי הוא שלנו, כאן, יש את החיסונים היעילים והבטוחים ביותר שמשווקים היום להתמודדות עם הקורונה. יתרון נוסף של פייזר ומודרנה הוא שהחיסון שפיתחו מכיל RNA ולא DNA כפי שנמצא בחיסון של ג׳ונסון אנד ג׳ונסון".

"גם העובדה שכביכול מספיקה זריקה אחת של החיסון החדש אינה מהווה יתרון של ממש. ההערכה היא שבמשך הזמן יזדקקו המתחסנים למנה שנייה שתעלה את רמת היעילות לכזו שאולי תהיה דומה לרמת היעילות של פייזר ומודרנה. ישראל נמצאת במצב פריבילגי בו בידיה החיסון היעיל והבטוח ביותר , פריבלגיה שאין למדינות רבות בעולם- המסר הוא צאו להתחסן", דברי פרופ' גרשוני.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים