שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » ה-FDA אישר חיסון פייזר לבני 15-12
בשורה דרמטית
המידע שנחשף בינתיים לגבי החיסון מעיד על יעילות של 100% במניעת מחלה תסמינית בקבוצה של מעל אלף בני נוער, לעומת 18 מקרים בקבוצה בגודל דומה שקיבלה חיסון דמה
פייזר | צילום: lupmotion, שאטרסטוק

מנהל המזון והתרופות האמריקני (ה-FDA) אישר הלילה (שלישי) את החיסון נגד נגיף הקורונה של חברת פייזר לגילאי 15-12. האישור התקבל במסגרת של שימוש חירום, בדומה לאישור המקורי שניתן בחודש דצמבר לחיסון בני 16 ומעלה.

בהחלטה פירטו ב-FDA כי החברה הציגה את כל המסמכים הנדרשים עבור קבלת האישור וכי החיסון עומד בקריטריונים הגבוהים שהוצבו גם על ידי סוכנויות בריאות אחרות. בנוסף ציינו כי יתרונות השימוש בחיסון בקרב ילדים מעל גיל 12, עולים על החסרונות.

בחברת פייזר לא עוצרים בגיל 12 כגיל המינימלי לשימוש בחיסון של החברה נגד נגיף הקורונה. בשבוע שעבר מנכ"ל החברה, אלברט בורלא, אמר כי פייזר מתכוונת לבקש מה-FDA לחסן ילדים בני שנתיים עד 11 כבר בחודש ספטמבר הקרוב. הוא ציין גם שהוא מתכוון לבקש לקבל אישור לחיסון של ילדים בני חצי שנה עד שנתיים במהלך הרבע הרביעי של השנה.

ההיתר של הסוכנות האמריקנית להשתמש בחיסון עבור ילדים עתיד להאיץ את המאמצים להפחתת ההדבקות, כך אמרו גורמי בריאות בארצות הברית ומומחים למחלות זיהומיות. החיסון בן 2 המנות של פייזר כבר אושר לשימוש עבור אנשים מעל גיל 16. ועדה של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) צפויה להתכנס ביום רביעי ולדון במתן חיסון לילדים.

ממשרד הבריאות נמסר כי הוא "מברך על אישור החירום של ה FDA להרחבת החיסונים גם לגילאי 12-16. מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, מקיים דיונים בנושא בהשתתפות גורמי המקצוע הרלוונטיים, נציגי קופות החולים ואיגוד רופאי הילדים במטרה להערך להרחבת החיסון לגילאי 12-16".

"הצט"מ (צוות טיפול מגפות) וועדת החיסונים יקיימו דיונים בנושא, תוך התיחסות לסוגיית היעילות והבטיחות ויגישו את המלצתם למשרד הבריאות. במקביל להתיעצויות משרד הבריאות נערך יחד עם קופות החולים להתחלת החיסונים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים