שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » ה-FDA אישר תרופה ראשונה לקורונה
פריצת דרך
לאחר שצלחה שורת ניסויים שנעשו בשיתוף עם 'המכון הלאומי למחלות אלרגיות וזיהומיות' בארה"ב, קיבלה חברת התרופות האמריקנית 'גיליאד' אישור כי תרופת 'רמדסיביר' שיוצרה במיוחד עבור מחלת הקורונה, אכן מאושרת לשימוש • התרופה אינה יעילה לכלל החולים
רמדסיביר | צילום: Ascannio, שאטרסטוק

תרופה מאושרת ראשונה לקורונה: חברת התרופות האמריקנית 'גיליאד' קיבלה השבוע את אישור ה-FDA (מינהל המזון והתרופות האמריקאי) לשיווק התרופה 'דמדסיביר' לטיפול עבור חולי קורונה.

ההודעה על האישור התקבלה על ידי הנשיא טראמפ בחדר הסגלגל בנוכחות מנכ"ל גיליאד דניאל או'ד'יי, שנכח לצידו של הנשיא. א'ו'דיי הודיע, כי 'גיליאד' תתרום מיליון מנות של 'רמדסיביר' לחולים.

יצוין, כי בניגוד לתרופות שהוצגו עד כה כיעילים מפני נגיף הקורונה, הרי שה'רמדסיביר' הינה תרופה שיוצרה במיוחד כדי להתמודד עם הנגיף העולמי. בשבוע החולף הציגה 'גיליאד' שורה של תוצאות טובות במסגרת ניסויים קליניים שערכה בתרופה במסגרת שיתופי פעולה המתקיימים בבתי חולים ובאישור גורמי הרפואה.

יש לציין, כי התרופה החדשה אמנם יעילה עבור חולי הקורונה ואף הוכיחה את עצמה ככזו שקיצרה את משך זמן ההחלמה מהמחלה אצל חולים שהוגדרו במצב בינוני וקשה. אך בד בבד מבהירים בחברה, כי התרופה איננה יעילה אצל כל חולי הקורונה.

בתוך כך, נמסר כי נציג הממשל בארה"ב הגדיר את יעילות התרופה ככזו שמשך זמן ההתאוששות מהנגיף כתוצאה מנטילת התרופה התקצר ב-31% או לחילופין ארבעה ימים בממוצע.

עד כה פרסמה החברה נתונים של שני ניסויים שהתקיימו בתרופה. האחד ניסוי שנערך מטעם 'המכון הלאומי למחלות אלרגיות וזיהומיות' שהנו גוף ממשלתי שהודיע כי הניסוי אכן עמד בהצלחה ברף הציפיות, ואילו הניסוי הנוסף נערך במסגרת שירות 'טיפולי חסד' הניתנים בבתי החולים עבור חולים במצב קשה. במסגרת סדרת טיפולים זו, הוענקו לחולים, שתי סדרות של טיפול. האחד טיפול בן עשרה ימים וסדרה נוספת של טיפולים בני חמשה ימים כאשר גם כאן התוצאות משביעות רצון. לדברי החברה, הנתונים המלאים יפורסמו בקרוב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים