שיתוף
תגובות
כלכלה » הייטק וטכנולוגיה » וואווי תנטוש את אנדרואיד לטובת מערכת משלה
מסר מרומז
במהלך נאום של בכיר בוואווי נרמז כי מכשירי החברה יחלו להשתמש במערכת הפעלה מתוצרתה וינטשו את אנדרואיד • לטענתו המהלך לא נועד לחמוק מהחרם האמריקאי
וואווי | צילום: Karlis Dambrans, שאטרסטוק

נשיא מחלקת התוכנה בחטיבה הצרכנית של וואווי, וואנג צ'נגלו חשף בנאומו בכנס טכנולוגי וירטואלי כי וואווי צפויה להתחיל להשתמש במכשיריה במערכת הפעלה חדשה במקום אנדרואיד, המערכת תיקרא  HarmonyOS.

בנאומו אמר צ'נגלו, כי עד סוף 2021 מקווה החברה שלפחות 200 מיליון מכשירים מתוצרתה – מספר שמייצג את המכירות השנתיות שלה בשנה האחרונה – יריצו את מערכת ההפעלה החדשה שלה במקום את Android של גוגל (Google).

בעקבות אמירה זו, רוב הפרשנים הבינו מכך שהכוונה אינה שהחברה מקווה למכור השנה מספר דומה של מכשירים המריצים את מערכת ההפעלה שלה, אלא שבכוונתה לעדכן את המכשירים שמכרה ב-2020, ואולי אף ב-2019, למערכת החדשה, ובכך להגדיל מאוד את מספר המשתמשים במערכת שלה כבר בשנתה הראשונה בשוק.

צ'נגלו טען כי פיתוח מערכת ההפעלה של וואווי  לא נועד לחמוק מהחרם האמריקאי על חברות סיניות, ואף החל הרבה לפני אותו חרם – במאי 2016, לדבריו, מטרתה המקורית של החברה היתה ליצור מערכת שתנצל באופן יעיל יותר את העובדה שכל המכשירים שלנו מחוברים כיום לרשת, ודרכה אחד לשני.

"זה לא העתק של אנדרואיד, אלא מערכת הפעלה אחידה המותאמת באמת לעידן 'האינטרנט של הדברים'. מערכת ההפעלה הזו שונה מ-Android ו-iOS, המבוססות אך ורק על טלפונים", הוא אמר, והוסיף כי HarmonyOS תוכל לרוץ על כל מכשיר, ולהריץ כל אפליקציה שתהיה זמינה עבורה על כל מכשיר, החל משעון ועד מכונית. זאת בעוד במערכות המתחרות המפתחים צריכים ליצור אפליקציה נפרדת עבור כל סוג מכשיר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים