שיתוף
תגובות
חדשות » וועדת הכספים: יש לעגן בתקנות את הנוהל לפיצוי בחירום
נוהל פיצוי
יו"ר הוועדה ח"כ אלכס קושניר: "נקדם את התקנות לפיצויים על מבצע עלות השחר" בעל עסק מהדרום: "ירדתי ב-75% בהכנסות. ביקשתי עזרה מהבנקים בעבר ואין לי למי לפנות"
ח"כ אלכס קושניר | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ועדת הכספים בראשות ח"כ אלכס קושניר קיימה היום (חמישי) דיון בבחינת הערכות הממשלה למתן פיצוי לנזק ישיר או עקיף בעקבות מבצע "עלות השחר". במהלך הדיון רבים מהנוכחים חזרו על הבקשה לעגן בתקנות את הנוהל לפיצוי בעתות חירום.
יו"ר הוועדה ח"כ אלכס קושניר: "יש לנו הרבה פתרונות שצריך לחפש לטווח ארוך ובזה נטפל כנראה רק בכנסת הבאה. עד אז, נקיים דיון המשך כבר בשבוע הבא. אנשים צריכים לצאת עם תחושת הוגנות שקיבלו את הפיצוי שמגיע להם. עלינו להזדרז עם אישור התקנות ולפשט את התהליך כך שהטיפול בו יהיה מהיר."

ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן): "מס רכוש משלם ביעילות כשמדובר בנזק ישיר, אבל כשמדובר בנזק עקיף – זאת קטסטרופה."

ח"כ נירה שפק (יש עתיד): "יש להרחיב את התקציב המיועד להפוגות גם לישובים בטווח של 7-40 ק"מ מרצועת עזה. בנוסף, מרכזי החוסן הם לא בבסיס התקציב של המדינה וכל שנה צריך להילחם על זה מחדש ובכלל, כל מה שאמרנו על שומר החומות צריך להפוך לתקנות."

המשנה למנהל רשות המסים מירי סביון: "קיבלנו למעלה מ-200 פניות בגין נזק ישיר ב"עלות השחר", ושילמנו כבר ליותר מ-50 ניזוקים, שבוע אחרי תחילת המבצע. עובדים או בעלי עסקים בטווח 7-40 ק"מ מרצועת עזה יהיו זכאים לפיצוי של שכר עבודה נורמטיבי בגובה 430 שקל עבודה (ברוטו, כולל סוציאליות), כמו שהיה ב"שומר החומות". הפיצוי הוא כרגע למעסיק, ויחסי העובד מעביד נשארים כפי שהם." ח"כ שלמה קרעי הציע להעביר את הסכום במלואו לעובד, ולא למעסיק, ונענה בשלילה.

יו"ר איגוד המסעדות שי ברמן: "היום אי אפשר למצוא עובד בפחות מ-500 שקל ליום, אז 430 זה סכום נמוך שבכלל לא משקף את המציאות בימינו."
מנכ"ל פורום העצמאים אמיר גוטמן: "מפיק אירועים שהמשרד שלו בחדרה אבל האירוע שלו בעוטף עזה בוטל – הוא לא יושב בהגדרה הנכונה ולא זכאי לפיצוי. נוהל פיצוי לחירום צריך להיסגר כאן אחת ולתמיד."

תושב עוטף עזה שלומי אלקיים: "אני תושב עוטף עזה ואנחנו מתמודדים עם סבבי המלחמה, אבל עם המצב הכלכלי אנחנו לא יודעים להתמודד. יש לי שתי חנויות צעצועים ומ-2 באוגוסט שהמבצע החל, מבחינתי, ירדתי ב-75% מההכנסות, לעומת שנה קודמת. חסר לי 220 אלף שקל בשבוע בשתי החנויות. אני כבר לא יכול לבוא לבנק לבקש עזרה, אחרי שביקשתי בכל אחת מהשנים האחרונות. כבר אין לי מאיפה להביא כסף. לא אוכל לחכות עד שיהיו בחירות ויחוקקו חוקים חדשים שיביאו לי כסף."

נציג "מסעדנים חזקים ביחד" ניר שוחט: "בנזק עקיף לא מטפלים בנו. נותנים לנו להרגיש כאילו אנחנו תובעים יותר מידי."

בתוך כך, במהלך הדיון הזכיר יו"ר הוועדה את החלטת הממשלה שקבעה סכום של 320 מיליון שקל עבור טיפול בפערי המיגון בעיר אשקלון. "על שולחן ועדת הכספים יש פנייה של משרד השיכון שכוללת אישור למיגון אשקלון, אולם למעלה משבוע שאני פונה לוועדת ההסכמות ומקבל סירוב לקיומו של הדיון. זה מה שתוקע את התקדמות החלטת הממשלה מפברואר." כמה דקות מאוחר יותר, ביקש ח"כ שלמה קרעי לעדכן את הנוכחים: "הפנייה אושרה ממש עכשיו בוועדת ההסכמות. צריך להתקדם גם בענין הזה".

בתום הדיון הודיע ח"כ קושניר כי ביקש מוועדת ההסכמות לקיים דיון המשך ביום שני הבא, טרם יציאת הכנסת לחופשה מרוכזת. עוד סוכם כי בישיבה הבאה תציג רשות המסים נתונים של תביעות לפיצויים גם ממבצעים צבאיים קודמים שטרם קיבלו מענה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים