שיתוף
תגובות
חדשות » ולנסקי: "נגן על אדמתנו – עם תמיכה או בלעדיה"
ממשיכים במתיחות
נשיא אוקראינה שנמצא בוועידת מינכן לביטחון מתח ביקורת על מדינות נאט"ו ואמר כי הן "צריכות להיות כנות". זאת במקביל לדיווחים על שני חיילים שנהרגו במהלך השבת
חיילים על רקע דגלי רוסיה ואוקראינה | צילום: xbrchx, שאטרסטוק

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, מתח השבת ביקורת חריפה על מדינות נאט"ו ודרש לוח זמנים ברור להצטרפות מדינתו לארגון. "הן צריכות להיות כנות" בכוונותיהן כלפי אוקראינה, אמר זלנסקי הנמצא בוועידת הביטחון במינכן.

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, מתח השבת ביקורת חריפה על מדינות נאט"ו ודרש לוח זמנים ברור להצטרפות מדינתו לארגון. "הן צריכות להיות כנות" בכוונותיהן כלפי אוקראינה, אמר זלנסקי הנמצא בוועידת הביטחון במינכן.

במהלך הוועידה התייחס נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי למתיחות הגוברת ואמר כי "אוקראינה כמהה לשלום, אך אנחנו נגן על אדמתנו, עם תמיכה של שותפים או בלעדיה. חצי האי קרים והאזורים הכבושים של דונבאס יחזרו לאוקראינה רק באמצעים שלווים".

זלנסקי הוסיף וציין כי "התקריות הפרובוקטיביות במזרח אוקראינה ורוסיה הן שקרים ציניים", והוסיף: "אנחנו מוכנים לתקשר עם רוסיה בכל פלטפורמה. אני לא יודע מה רוצה הנשיא פוטין, אז אני מציע לפגוש אותו". עוד אמר: "אנחנו לא בפאניקה, אני מקווה שאף אחד לא יחשוב על אוקראינה כעל חוצץ נוח בין המערב לרוסיה. מאוחר מדי להטיל סנקציות לאחר תחילת ההפצצה".

גם במשרד החוץ בירושלים קיימו במקביל, הערכת מצב, בסיומה חזרו וקראו לאזרחי ישראל הנמצאים באוקראינה לעזוב מייד את המדינה. "התלקחות באוקראינה עלולה להיות מהירה וקשה", הודגש לאחר הערכת מצב שהתקיימה היום במשרד החוץ ושורה של שיחות שקיים מנכ"ל משרד החוץ עם גורמים רלוונטיים בכנס מינכן והאירועים במזרח אוקראינה.

על מנת לסייע לאזרחים ישראלים, החליט משרד החוץ להשאיר את השגריר מיכאל ברודצקי ואת צוות השגרירות בקייב לעת עתה ולפתוח מחר (ראשון) באופן חריג את המחלקה הקונסולרית בשגרירות, על מנת לספק מסמכי נסיעה לאזרחים הזקוקים לכך. שעות הפתיחה של השגרירות בקייב יהיו 10:00-14:00.

עוד נמסר כי "במשרד החוץ עוקבים אחרי ההתפתחויות וגם אחרי ההחלטות של ארה"ב ובריטניה לפנות את שגרירויותיהן בקייב, ולעבור לעיר לבוב. זאת, במטרה לשמור על חיי שליחיה של מדינת ישראל באוקראינה תוך מתן מענה לאזרחים הישראלים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים