שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » ונשמרתם: למרות הקורונה, שומרים על הבריאות
הקורונה בישראל
ההשלכות העקיפות של הקורונה עלולות לגבות מחיר יקר מאמהות ותינוקות • רופאים ומומחים קוראים להורים ללכת להיבדק במקרה הצורך ולא להסס, כי המחיר עלול להיות גבוה יותר
בדיקת מעבדה - תמונת אילוסטרציה | צילום: HQuality, שאטרסטוק

מעבר להשלכות הידועות של נגיף הקורונה כמו דלקת ריאות, ככל שעובר הזמן הולכים ומתבררים מימדי ההשלכות העקיפות של המגיפה על הבריאות של כלל בני האדם. בין אם מדובר בחרדות, פחדים או פגיעות מנטליות אחרות שנולדו או הוחמרו בעקבות המצב ובין אם מדובר באנשים שלא מגיעים לקבל טיפול בזמן בשל החשש להידבק בקורונה במחלקות, ניכר כי עם ההשלכות העקיפות רק התחלנו להתמודד.

אחת ההשלכות היא כאמור הבחירה של נשים המצפות לתינוק שלא להגיע להיבדק. הביקור בבית החולים עלול להיות מלחיץ ומלווה בפחדים מהידבקות במגיפה, זאת בנוסף לחשש מלידה כחולה ואשפוז באגף מבודד ללא הרך הנולד. החשש המלווה את הנשים לאורך כל התקופה עלול לגרום להן גם להסס בטרם הגעה לבדיקות דחופות ואפילו לסכן חיים.

מומחים מכל העולם קוראים לנשים לא להסס ולשוחח עם הרופא, בשיחות וידאו, בשיחות טלפון או להגיע לפגישת פנים אל פנים אם יש צורך, שכן ההשלכות של חוסר הגעה עלולות להיות מסוכנות כאמור

צורת ההתמודדות עם שאלת ההריון והלידה ברחבי העולם שונה. בחלק מהמדינות מותר למלווים להיכנס ליולדת ובחלקן אסור, בחלק מהמדינות מפרידים את התינוק מאם חולה ובחלק לא. על פי דברי מומחים, מערכת הבריאות בישראל ערוכה לספק לאם ולתינוק את הטיפול בצורה שתשמור על בריאותו.

גם בשלב שאחרי, בחיסונים הניתנים לתינוקות בקהילה ובתחנות טיפות החלב, מורגשת השפעת הקורונה. הורים רבים בחרו שלא לחסן את ילדיהם בחיסונים הקבועים בשל החשש מהדבקות בווירוס. גם כאן מזהירים המומחים כי הימנעות מחיסון עלולה להיות מסוכנת מאוד וכי ירידה דרמטית במספר המתחסנים עלולה להביא להתפרצות מחלות שכמעט הוכחדו על ידי חיסונים.

אין ספק כי מצד המטופל נדרשת זהירות רבה ורופאים אף קוראים להעדיף ייעוץ רפואי באמצעות שיחה טלפונית, יחד עם זאת כשיש צורך עדיף להגיע לקבל טיפול ולא להסס ולהסתכן בתוצאות קשות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים