שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ועדת הבחירות דחתה את פסילת המשותפת
בליכוד נעדרו
הליכוד לא ישתתף בדיון לפסילת הרשימה המשותפת ורע"מ. אף על פי כן המפלגה הבהירה: "המשותפת ועבאס לא יהיו בממשלה שלנו ולא נישען עליהם בשום דרך כי הם תומכי טרור"
מנסור עבאס, אחמד טיבי ואיימן עודה | צילום: ויקיפדיה

ועדת הבחירות המרכזית לכנסת דחתה את בקשת עו"ד בן גביר לפסול את הרשימה המשותפת מהתמודדות לכנסת. זאת בעקבות היעדרותם של חבריי ועדת הבחירות מטעם הליכוד ויהדות התורה מהדיון וההצבעה שהתקיימה בוועדה, מה שמנע רוב שיתמוך בפסילה.

במהלך הדיון הציג עו"ד בן גביר עשרות ראיות המעידות על תמיכתם של חברי המשותפת בטרור. בין הראיות הובא כי בראיון לבן כספית וינון מגל אמר יו"ר בל"ד כי המחבלים היושבים בכלא הישראלי הם "אסירי חופש". בנוסף, שיגר אבו שחאדה סרטון ברכה לאימותיהן של מחבלים רוצחים שמרצים מאסר. ראיה נוספת שהובאה נוגעת ליו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, שכינה מחבלים שיידו אבנים לעבר חיילי צה"ל "המצפון של העם הפלסטיני".

פרקליטת המשותפת אמרה במהלך הדיון ביחס לסירובם של חברי המשותפת לכנות רוצחי יהודים "מחבלים" כי "אנחנו לא קוראים להם מחבלים. לא חברי הכנסת יקראו להם מחבלים ולא האזרחים הערבים יקראו להם מחבלים".

בנוסף, חבר הכנסת אוסמה סעדי כינה במהלך הדיון בוועדה את בן גביר גזען, שהשיב לו שהוא מחבל. סעדי אמר כי הוא מזדעזע מכך שהליכוד התאמץ לחבר בין עוצמה יהודית לציונות הדתית, ואמר לבן גביר כי הוא ימונה על ידי נתניהו לתפקיד שר המשפטים, ואילו בן גביר השיב: "שמח שאני הסיוט שלכם".

חה"כ ד"ר שלמה קרעי מהליכוד חבר נשיאות ועדת הבחירות המרכזית אמר בדיון בוועדה: "הליכוד החליט לא להשתתף בדיון לפסילת הרשימה המשותפת והרשימה המאוחדת, עקב העובדה שאזרחי ישראל הערבים כבר יודעים שהרשימות הערביות לא מייצגות אותם והן נעלמות מאליהן. אזרחי ישראל הערבים מאסו באלו שלא דואגים להם והם כבר מבינים שהליכוד בראשות נתניהו הוא זה ששומר על בטחונם ורווחתם של כל אזרחי ישראל".

מהליכוד נמסר כי "המשותפת ועבאס לא יהיו בממשלה שלנו ולא נישען עליהם בשום דרך כי הם תומכי טרור. בכל בחירות הליכוד מצביע נגד הרשימה המשותפת, בגצ תמיד מכשיר אותה והמשותפת מנצלת את ההצבעה כדי להתחזק ולהביא קולות. הפעם הליכוד יקח את הקולות של אזרחי ישראל הערבים כי נמאס להם לבזבז את הקולות שלהם על מפלגות שיושבות באופוזיציה ולא עושות למענם כלום".

חה"כ מתן כהנא מימינה תקף: "גם במערכת בחירות ישנם קווים אדומים. הניסיון לגרד עוד כמה אלפי מצביעי המגזר הערבי אינם מצדיקים שיתוף פעולה עם תומכי טרור. הלגיטימציה שהעניק היום הליכוד להיבה יזבק, סמי אבו שחאדה ומנסור עבאס ייזכרו לדראון עולם כאחד הרגעים המבישים של הליכוד בראשות נתניהו".

"כזכור, היבה יזבק היללה את הרוצח המתועב סמיר קונטר שרוצץ גולגולת של ילדה רק בשל היותה יהודיה. אותה יזבק גם היללה את המחבלת המתועבת דלל מוגרבי שעמדה בראש כח של מחבלים שרצחו 35 ישראלים ולפי עדויות זרקה תינוק אל כסא בוער באש".

"חבריו החדשים של נתניהו מרע"מ ביקרו ועודדו משפחות מחבלים. מנסור עבאס עצמו ביקר את משפחת בכרי. משפחת המחבל שביצע פיגוע בצומת מירון באנטיפדה השניה. לאנשים אלו אין מקום בכנסת ישראל. ראש הממשלה והליכוד צריכים להתבייש בעצמם על ההחלטה ההזויה להימלט מההצבעה".

עו"ד בן גביר מסר כי "אין לנו אלא להצר על כך שמצד אחד מציגים בליכוד את חברי המשותפת כתומכי טרור, ומצד שני מכשירים בפועל את התמודדותם לכנסת. אין הסבר שמניח את הדעת מדוע בליכוד לא מוכנים לעשות מאמץ כדי להוציא את המעריצה של סמיר קונטאר, את יועצו של ערפאת ואת שר תומכי הטרור מהכנסת".

עו"ד איתמר בן גביר מסר בתגובה לדחיית בקשת עוצמה יהודית לפסול את רע"ם: "רק היום כינו בליכוד את מנסור עבאס תומך טרור, וזה אכן מה שהוא. הדיון בוועדת הבחירות מסמל את ההבדל המהותי בינינו לבין הליכוד שיוכרע בבחירות: האם תקום ממשלה שמכנה את חברי המשותפת ורע"ם תומכי טרור, או ממשלה שגם תפעל לסלק אותם מהכנסת – במעשים, לא בדיבורים".

בהתייחסות למתקפות ימינה נגד הליכוד על כך שנעדרו מההצבעה על פסילת רע"ם והמשותפת בוועדת הבחירות, מסר יו"ר עוצמה יהודית והמועמד ברשימת הציונות הדתית לכנסת, עו"ד איתמר בן גביר: "הצביעות חוגגת: בימינה תוקפים את הליכוד בחריפות על כך שנעדרו מההצבעה על פסילת רע"ם והמשותפת. זה הזמן להזכיר מי נעדר בבחירות הקודמות מההצבעה על פסילת המשותפת: לא אחרים מאשר חברי וועדת הבחירות מטעם ימינה. אצלנו מאבק בתומכי הטרור הוא דרך חיים, אצל האחרים זה בקושי פוליטיקה. כיום ברור לכולם שמי שבכנסת הקרובה יתרגמו את ההצהרות למעשים יהיו חברי רשימת הציונות הדתית בלבד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים