שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ועדת הבחירות פסלה את אבתיסאם מראענה
העליון יכריע
הוועדה קיבלה את בקשת של עוצמה יהודית ופסלה את מספר 7 ברשימת העבודה. 16 הצביעו בעד, 15 הצביעו נגד ונציגי ישראל ביתנו ויהדות התורה נמנעו, ש"ס הצביעה בעד
מפלגת העבודה | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

ועדת הבחירות המרכזית פסלה היום (רביעי) את מועמדותה של אבתיסאם מראענה מטעם מפלגת העבודה, וההכרעה בעניין תעבור לידי בית המשפט העליון. ההצבעה התקבלה לאחר ש-16 חברי הוועדה הצביעו בעד פסילתה של המועמדת שניצבת במקום ה-7 ברשימה, 15 הצביעו נגד ונציגי ישראל ביתנו ויהדות התורה נמנעו, ש"ס הצביעה בעד.

ההחלטה על פסילתה של מארענה תעבור כעת לבית המשפט העליון, שהפך בעבר החלטות של הוועדה. העילות לפסילתה הן "תמיכה במאבק מזוין של ארגון טרור" ו"שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית". כזכור, אמש הודיע היועמ"ש אביחי מנדלבליט כי הוא מתנגד לכל בקשות הפסילה.

עורך הדין גיא בוסי המייצג את מפלגת העבודה ואת מראענה אמר קודם לכן במליאת ועדת הבחירות כי אין שום עילה לפסילה, ושעוצמה יהודית עושה בוועדה קרדום לחפור בה לצרכיה. לדבריו, זו בקשת סרק שמבזה את הבית הזה.

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי אמרה בגל"צ: "ממשיכים את אותו מסע הסתה שהתחילו ב-1993 נגד רבין עד עצם הרגע הזה. אין שום הבדל בין מה שנעשה לאבתיסאם מראענה‎ לבין מה שנעשה לרבין"‎ לדבריה, "גם הליכוד וגם ש"ס החליטו להצביע בעד איתמר בן גביר ונגד הדמוקרטיה".

יו"ר הוועדה, השופט עוזי פוגלמן, אמר בדברי הפתיחה כי "אנו ממלאים היום את אחד התפקידים הרגישים במיוחד של ועדת הבחירות המרכזית. כולנו ערים לכך שחברי הוועדה נבחרים על סמך שיוך פוליטי, אולם הציפייה היא שכל אחד ואחת מכם ימלא את חובתו החוקית בהתאם לעקרונות הקבועים בדין, ולא בהכרח בשל זיקה פוליטית כזו או אחרת, והכל לפי מיטב שיקול דעתו".

לפני ההצבעה, אמר יו"ר הוועדה, השופט עוזי פוגלמן: "החלטה לפסול מועמד או רשימה היא פגיעה אנושה בזכות לבחור ולהיבחר, שעומדת ביסוד משטרנו הדמוקרטי. לצד זאת, התפיסה הדמוקרטית עצמה מאפשרת לחברה הישראלית לשלול השתתפות בהליך הדמוקרטי מאותן רשימות השוללות את הדמוקרטיה הישראלית".

איתמר בן גביר | צילום: ועדת הבחירות המרכזית

מראענה פרסמה בעבר פוסטים שעוררו תרעומת: בנובמבר 2020 פוסט תמיכה בפעיל הג'האד האסלאמי והעציר המינהלי, מאהר אל-אח'רס, ששבת רעב במשך תקופה ארוכה. בפוסט אחר ביולי 2020 כתבה מראענה: "עוד בחור צעיר מגטו עזה התאבד הלילה. אין תקווה לייאוש, לכיבוש האכזרי ולשלטון החמאס המדכא".

עו"ד איתמר בן גביר הביא בנאומו בוועדה מספר ראיות המעידות כי מראענה תומכת בהשמדתה של מדינת ישראל. הראיה המרכזית היא בדברים שאמרה מראענה בראיון עיתונאי: "אם הייתי יוזמת תסריט אפוקליפטי הייתי משמידה את זכרון יעקב". בן גביר הדגיש כי בתשובתה לוועדת הבחירות מראענה עמדה מאחורי דבריה ולא הכחישה אותם. בן גביר אף הביא דבריה של מראענה בהם ביזתה את חללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, כאשר כתבה בדף הפייסבוק שלה כי "לא עמדתי בצפירה, הייתי בנהיגה בזמן של המדינה כמעט עמדה דום. אלה היו שתי הדקות בזמן הצפירה. הכביש היה ריק ואני המשכתי לחשוב על מה שעניין אותי באמת באותו רגע".

בנוסף, אמר בן גביר כי "קראתי את התגובה של היועץ המשפטי לממשלה והתביישתי. התביישתי כי היועמ"ש בעניין מרזל וגופשטיין דיקדק בכל פרט ופרט, ובתשובת היועמ"ש הוא פשוט מתעלם מהאמירה שלה להשמיד את זכרון יעקב".

בן גביר חתם את נאומו: "הגשתי את הבקשה הזו בדחילו ורחימו, בפחד ורעדה, כי בכל זאת מדובר במתמודדת במפלגת העבודה ההיסטורית. אותה מפלגה, שעל אף המחלוקות שיש לי עם אנשיה, בנתה את המדינה הזו. אבל אני חושב שדווקא בגלל זה, כדי לעשות כבוד לבן גוריון, לוי אשכול, גולדה מאיר, יצחק רבין ושמעון פרס – אל יהיה חלקה עימהם. מי שרוצה להשמיד את זכרון יעקב לא צריך להיות בכנסת ישראל. הוא צריך להיות במקום אחר – בכלא. אבל וודאי לא בכנסת ישראל".

תגובת מפלגת העבודה לפסילת איבתיסאם מרעאנה-מנוחין: "בוועדת הבחירות התבררה שוב הצביעות של הליכוד במיטבה, הליכוד פוסל את איבתיסאם אבל נמנע בהצבעה על פסילת רע"ם. הקריטריון ברור – לא מדינת ישראל, לא הדמוקרטיה, לא החוק, אלא רק מי תומך בחוק הצרפתי ובנתניהו ומי לא".

"היועמ"ש לממשלה התנגד באופן חד משמעי לפסילה והרוב שהתקבל בוועדה הוא מזערי ומעיד על מופרכות הטענות. איבתיסאם היא שותפה לבניית עתיד משותף במדינת ישראל ואנחנו לא ניתן לאנשים שאלימות היא שפת האם שלהם לנסות ולהכתיב למדינה שלמה את תפיסת העולם הגזענית שלהם", לשון תגובת מפלגת העבודה.

בתגובה להחלטת הועדה, מסר בן גביר: "אני מברך על ההחלטה השפויה והצודקת של ועדת הבחירות לפסול את תומכת הטרור מראענה מלרוץ לכנסת. מי שרוצה להשמיד עיר ואם בישראל בגלל שמתגוררים בה יהודים היא גזענית ותומכת טרור מובהקת. מקווה שייעשה הצדק ובית המשפט העליון יאשרר את החלטת הוועדה".

חה"כ ד"ר שלמה קרעי, חבר נשיאות ועדת הבחירות המרכזית, בדיון על פסילתה של איבתיסאם מרעאנה ממפלגת העבודה: "עומד יחד איתנו בדיון הזה גם זכרם של 23816 חללי מערכות ישראל וששת מיליון נרצחי השואה שהמועמדת ביזתה את זכרם. מדינת ישראל שקמה מהאפר עם עשרות אלפי חללי מערכות ישראל שמסרו את נפשם על הקמתה, לא יכולה להרשות לעצמה מועמדת שרוצה להחריב אותה ומבזה את כל קדשיה. פסילתה בפועל ברוב בהצבעה, אולי תתהפך בבג"צ, אבל לנצח תהיה אות קלון למפלגת העבודה שאת רשימתה "יפאר" הביזיון הזה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים