שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ועדת החוץ והביטחון תתכנס ביום שני
אזהרת השב"כ
סמוטריץ' נגד ארגמן: "לפני כמה שבועות נהרגו ונפצעו כאן אזרחים יהודים במהומות קשות שביצעו רבים מערביי ישראל. השב"כ בראשותך לא צפה, לא התריע ולא נערך לכך מראש"
תגיות:
נתניהו וראש השב"כ נדב ארגמן | צילום: באדיבות המצלם

יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ אורנה ברביבאי מיש עתיד הודיעה כי תכנס את מליאת ועדת החוץ והביטחון וכן את ועדת המשנה למודיעין, לדון בהודעה החריגה של ראש השב"כ נדב ארגמן לפיו "השיח עלול להתפרש כמתיר פגיעה בנפש".

בהודעה ברביבאי נאמר כי "לנוכח ההתראה החריגה של ראש השב"כ בנושא התגברות והקצנה חמורה בשיח האלים והמסית, עד כדי סכנה לפגיעה בנפש. בכוונתי לקיים ביום שני הקרוב, בתאריך 07 ליוני 2021, דיונים במליאת ועדת החוץ והביטחון וכן לכנס את ועדת המשנה למודיעין בנושא. הדיונים יתקיימו לאחר גיבוש עמדה מקצועית של המל"ל, השב"כ, משרד הביטחון, צה"ל, הבט"פ, משטרת ישראל, משרד המשפטים והגורמים הרלוונטיים, וזאת כדי להציג את הערכות הגופים להתמודדות עם מגוון ההשלכות של האלימות הגוברת".

שר הביטחון בני גנץ מסר בעקבות הודעת ראש השב"כ: "כפי שאמרתי בשבוע שעבר- למנהיגי הציבור יש אחריות מיוחדת ונראה בימים האחרונים שלא למדנו את הלקחים הנדרשים מאירועי העבר. מי שמנסה לשלול לגיטימיות של מהלכים דמוקרטיים בסיסיים ומצית את אש ההסתה, נושא גם באחריות ואני קורא לכל אחת ואחד, להימנע מכל גילוי אלימות. זו העת, שכלל מנהיגי הציבור יצאו בפומבי ובאופן נחרץ ואקטיבי נגד אלימות בכלל ועל רקע פוליטי בפרט".

השר ישראל כץ מהליכוד כתב בטוויטר: "אני מצטרף לקריאתו של ראש השב״כ נדב ארגמן שמזהיר מפני ״השיח המסית שעלול להגיע לכדי פגיעה בנפש״. ניתן לקיים ויכוח נוקב מבלי לחצות קוים מסוכנים. על כולנו מוטלת האחריות לנהוג בדרך זו".

השרה מירי רגב מסרה: "נמשיך להביע את המחאה על גניבת קולות הימין באופן דמוקרטי ומכובד, ללא אלימות. אחרי שנים שבהם הפגנות השמאל התקיימו באין מפריע בבלפור, בפתח תקווה ומול ביתי גם בעיצומה של מגיפה, אין מקום לסתימת פיות ופגיעה בזכות המחאה, תוך צביעת המחנה הימני כאלים ומסוכן".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף את ארגמן: "לפני כמה שבועות נהרגו ונפצעו כאן אזרחים יהודים במהומות קשות שביצעו רבים מערביי ישראל. השב"כ בראשותך לא צפה, לא התריע ולא נערך לכך מראש. לאזרחי ישראל מגיע הסבר איפה הייתם ואיך ההסתה והלאומנות שקדמו לפרעות האלה נעלמו מעיניכם. יכול להיות שאתם חלשים ברשתות בערבית?"

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר (מסיעת הציונות הדתית) ביקר את ההודעה: "בכל החודשים האחרונים קיימת ברשת תופעת הסתה נגד רוה"מ בנימין נתניהו, בנו ורעייתו. כמו כן, נגדי אישית התקבלו עשרות הודעות מאיימות וקריאות לרצח".

"במהלך תוכנית ששודרה מכיכר הבימה בערוץ 20, פרצו בריונים לשידור, תוך קריאות של אחת הפורעים 'חבל שבאוושויץ לא גמרו אותך', צר לי שראש השב"כ לא מצא לנכון, לפרסם הודעות כמו שפירסם היום בכל החודשים האחרונים, צר לי מאוד, שראש השב"כ נוהג איפה ואיפה, צר לי מאוד, שאנשים שאיימו על חיי וחיי רוה"מ ובני משפחתו אינם עצורים".

בן גביר הוסיף: "יחד עם כל האמור, אני בהחלט קורא לכולם להנמיך את גובה הלהבות, חרף המחלוקות והאסון הנורא שנפתלי בנט מוליך אותנו ואני קורא לשמור על גבולות השיח".

חה"כ גלית דיסטל אטבריאן: "ראש השב"כ מזהיר מהסתה שעלולה להוביל לפגיעה בנפש. הוא מפציר בכולנו להרגיע את השיח שצץ כאן רק לאחרונה שהרי עד לפני שבוע אף אחד לא הסית או הפיץ קריאות אלימות. עד כה ראש השב"כ ישן היטב ולא דאג מהסתה שעלולה לגבות מחיר בנפש. אפשר לחשוב נפש…"

ראש שירות הביטחון הכללי, נדב ארגמן, פרסם במוצאי שבת הודעה חריגה וחריפה בעקבות השיח הפוליטי והזהיר מרצח בעקבות כך: "מדינת ישראל חרטה על דגלה את עקרון חופש הביטוי. זהו עקרון חשוב והכרחי במדינה דמוקרטית", פתח את דבריו.

"יחד עם זאת, בתקופה האחרונה אנו מזהים התגברות והקצנה חמורה בשיח האלים והמסית, בדגש על זה המתקיים ברשתות החברתיות. זהו שיח הכולל התבטאויות חמורות, תוך שימוש בשפה ובמונחים של שיסוי, הסתה ואף קריאות לאלימות ופגיעה פיזית".

"כמי שעומד בראש ארגון שייעודו שמירה על ביטחון המדינה וסדרי המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו, אני קורא ומזהיר כי שיח זה עלול להתפרש בקרב קבוצות מסוימות או בקרב בודדים, ככזה המתיר פעילות אלימה ובלתי חוקית שעלולה חלילה להגיע אף לכדי פגיעה בנפש".

"לצד האחריות המוטלת על כתפי השב"כ, יחד עם גורמי האכיפה האחרים, גם על נבחרי ציבור מכל קצוות הקשת הפוליטית, מובילי דעה, אנשי דת, מחנכים ואזרחי ישראל כולם – מוטלת אחריות כבדה בימים אלה. חובתנו לצאת בקריאה ברורה ונחרצת להפסקה לאלתר של השיח המסית והאלים. האחריות להרגעת הרוחות ולריסון השיח מוטלת על כתפי כולנו", דברי ארגמן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים