שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ועדת החוקה אישרה את הארכת הסגר
אחרי רביזיה
ועדת החוקה אישרה את תקנות הארכת הסגר, שיימשך עד יום שישי בשעה 07:00. מוקדם יותר אישרה הוועדה גם את חובת הבידוד במלונית לשבים לישראל מכל מדינות העולם
יעקב אשר | צילום: דוברות הכנסת, יניב נדב
צילום: דוברות הכנסת

בתום ההצבעות על הרביזיות: ועדת החוקה אישרה פה אחד את תקנות הסגר שיימשך עד יום שישי. תמכו בתקנות הארכת הסגר: היו"ר ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) והח"כים אסנת הילה מארק, שלמה קרעי, מטי יוגב (הליכוד). ח"כ טיבי תמך ברביזיה שהגיש על תקנות הבידוד במלוניות, במחאה על האזרחים התקועים בגבולות.

לרביזיה זו התנגדו: היו"ר ח"כ יעקב אשר והח"כים אסנת הילה מארק, שלמה קרעי, מטי יוגב (הליכוד), מיכאל מלכיאלי (ש"ס) כל הנוכחים כולל ח"כ טיבי, תמכו ברביזיה של היו"ר ח"כ אשר בנוגע להארכת הסגר, שלאחר שאושרה, הצביעה הוועדה על תקנות הארכת הסגר

לפי התקנות שאישרה הוועדה: הסגר הכללי הקיים, יוארך עד ליום שישי, ה-5.2.21 בשעה 7:00. חובת בידוד לשבים לארץ מכל מדינות העולם במלוניות מטעם המדינה, תחול מיום שלישי, ה-2.2.21 ועד ליום ראשון, ה-7.2.21. הארכת הוראות התו הסגול עד ה-28.2.21.

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת): "אני שב וקורא לכולם למלא אחר הוראות משרד הבריאות ולשמור על הבריאות של כולנו אך לצד זאת יש צעדים ששמים אנשים בפינה ולא מתחשבים במצוקות. כך בנושא כלל האזרחים התקועים בחו"ל ואינם מורשים לחזור לארץ למרות שזה נוגד חוק יסוד. צעדים אלו הם מניעה דה-פקטו. בדובאי יש מאות משפחות. יש סטודנטים שסיימו את לימודיהם ומחכים בירדן. אומרים שיש החרגה באלנבי ושר הפנים התקשר אליי ואמר שזה מותלה בצו אלוף. זורקים מאחד לשני. לכן הגשתי רביזיה כדי להשמיע את זעקת האזרחים, חלקם עם מחלות משמעותיות ואף אחד לא מקשיב. צריך לעצור הכל עד שמישהו יתעשת ויכניס את האנשים הללו במסגרת המגבלות והתקנות".

אחמד טיבי | צילום: דוברות הכנסת, יניב נדב

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) תקף את התנהלות חברי האופוזיציה בוועדה: אם שר הפנים לא היה מתלה את המעברים היו תולים אותו בתקשורת. ישבתי כאן בוועדה ושבוע שלם אני קורא את הכותרות על מחדל נתב"ג. בחדר ישבו אנשי אופוזיציה וכשדנו בהגבלות השבים מחו"ל הם דיברו בשצף קצף נגד. אבל כשהחלו לדבר על הווריאנט אין אמיץ אחד שיודה שהתנגד לכך, אין גבר או גברת שקמו ואמרו שהקשו על כך בדיוני הוועדה. אז אם ידידי שר הפנים יבקש לבדוק זאת הומניטרית יתלו אותו".
*הוא פנה לח"כ טיבי: "יש לי רצון להצביע איתך אך יש לי גם אחריות על הגב, כאן מדובר על משהו שצריך להיכנס לתוקף כל רגע. אני פונה לוועדת החריגים להסתכל הסתכלות פרטנית על מקרים שהם הומניטריים גם אם אינם מופיעים כך. אם לא נאשר אנחנו עוצרים תהליך ואני לא לוקח זאת על כתפיי".
לאחר ההצבעה אמר כי ח"כ טיבי הביע את מחאתו בצדק.

ח"כ אסנת הילה מארק (הליכוד): "בעשרות שעות של דיונים, לקחנו אחריות כי מדובר על חיי אדם. צריך לשים בצד את כל הכוונות הפוליטיות שלנו ובסוגיית שדה התעופה, יש לתת את הדעת על ועדת החריגים מהתחלה ועד הסוף. צריך למצוא פתרון לילד שצריך להגיע לטיפולים כימותרפיים, ויש אנשים הרוצים לקבור מתיהם אבל צריך לעמוד על השער הזה שלא ימותו עוד אזרחים".

יעקב אשר | צילום: דוברות הכנסת, יניב נדב

עו"ד גאל אזריאל ממשרד המשפטים השיבה ליו"ר הוועדה ח"כ אשר שדרש לדעת מדוע נעשה שוב שימוש בחריג הדחיפות בהתקנת תקנות הסגר כי הממשלה החליטה להתכנס אחרי חקיקת החוק בכנסת וכי הכנסת התכנסה רק ביום ראשון בצהריים והתקנות עמדו לפקוע באותו הלילה. לכן לא היה מנוס אלא להפעיל את סעיף הדחיפות.

ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה): " אם הממשלה לא הבינה שזה דחוף למה אנחנו צריכים להבין שזה דחוף? אם הממשלה לא התכנסה עדי אחרי שהתכנסה הכנסת, כנראה שזה לא דחוף".

היו"ר ח"כ אשר: "התשובה היא ברורה. פוליטיזציה של קבלת ההחלטות. הם מתכסים בכסות של דחיפות כדי להסתיר את הפוליטיזציה שנעשית בממשלה. אנחנו נמצאים היום במצב שמפלגה של 4 מנדטים בסקרים מחליטה מה להעלות או לא להעלות על סדר היום הממשלתי. היועץ המשפטי אמר פה בוועדה שהוא מסכים שאסור להשתמש בסעיף הדחיפות אלא אם כן זו דחיפות אפידמיולוגית אמתית. להביא למצב של דחיפות ואז להשתמש בסעיף הזה זו צביעות".

בתוך כך, ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ יעקב מרגי, אישרה היום את הארכת איסור הכניסה לישראל של כלי טיס זרים בשבוע נוסף, ואת ההגבלות הכלליות על ענף התעופה עד ה-28 בפברואר 2021. תקנות הגבלת הפעלת שדות תעופה וטיסות, העוסקות בהגבלות הכלליות שהוטלו על הענף בתקופת הקורונה, בהן החובה לבצע מדידת חום לפני הכניסה לשדה התעופה והאיסור לעלות למטוס ללא מסיכה ועוד, הוארכו בהתאם להחלטת הממשלה עד 28 בפברואר 2021. בעוד שהסגר על נתב"ג הוארך, כאמור, עד 7 בפברואר 2021.

לפי התקנות שאושרו תיאסר הכניסה לישראל של כלי טיס זר, למעט מספר חריגים מצומצמים ובהם: טיסות מטען, טיסות פינוי רפואי, טיסות כיבוי אש, טיסות החוצות את המרחב האווירי של ישראל מבלי לנחות בה, טיסות הנדרשות לניהול תקין של יחסי החוץ של ישראל – לפי אישור מנכ"ל משרד החוץ, טיסות תחזוקה וטיסות שמובילות ספורטאים מקצועיים או מלוויהם לצורך השתתפות בתחרות או מפעל בינלאומי – באישור מנכ"ל משרד התרבות והספורט.

ח"כ אימאן ח'טיב יאסין וח"כ יצחק פינדרוס התנגדו לאישור התקנות; ח"כ פינדרוס דרש להחריג לא רק טיסות למטרות יחסי חוץ, ספורט ותחזוקה אלא גם למקרים הומניטריים וסיפר: מטוס זר עם גופת ילד לא הורשה לנחות בישראל והופנה לעמאן; ח"כ ח'טיב יאסין: אי אפשר לעשות הפרדה בין מטוסים לבני אדם – כשעושים משהו צריך לעשות אותו שלם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים