שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ועדת החוקה אישרה את תקנות הסגר השלישי
על חודו של קול
בתום דיון סוער שנדחה להיום, אישרה הוועדה את ההגבלות בתמיכתם של חברי 'כחול לבן' • 'יש עתיד': "אתם משחדים ח"כים כשכל הסגר הזה הוא בלוף גדול, כולו סגר פוליטי"
ח"כ יעקב אשר | צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

לאחר דיון ארוך וסוער, אישרה ועדת החוקה של הכנסת את תקנות הסגר וההגבלות שנכנסו אתמול לתוקף ברוב של 8 ח"כים מול 7 שהתנגדו, לאחר שיועמ"ש הוועדה ד"ר עו"ד בליי הכריע כי ח"כ מרב מיכאלי מ'העבודה' לא יכולה להצביע.

התקנות אושרו לאחר שיועמ"ש הוועדה ד"ר עו"ד גור בליי הבהיר, כי ח"כ גינזבורג הוא חבר ועדה היושב על חשבון מקום של סיעת העבודה, "אם ח"כ גינזבורג לא היה נוכח ולא היה אף מ"מ קבוע או חבר אחר מסיעתו, ח"כ מיכאלי הייתה יכולה להצביע".

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי מכלוף זוהר מ'הליכוד' אמר בוועדה: "קיבלנו החלטה לתמוך בבקשת ח"כ תהילה פרידמן ונושא פתיחת הטייקאווי יגיע להצבעה מחודשת בוועדת החוקה בעוד שבוע בכפוף לירידה במדדי התחלואה. בקשה נוספת של ח"כ פרידמן נוגעת לחיסון עובדי ההוראה ואנחנו מקבלים את עמדתה לתת להם קדימות".

יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב אשר, ציין כי משרד הבריאות נענה לדרישתו כשהודיע כי ישנה את נושא הרפואה המשלימה. "אני רוצה לברך על התיקון בנושא הטייקאווי ועל תעדוף עובדי ההוראה". לדברי אשר, "הכי קל זה להפיל תקנות, אפשר לעשות כאוס וזו שיטה שיש שהרוויחו ממנה 3-2 מנדטים שיתאיידו בקרוב. השיטה שלנו להתקדם בדברים שדרכם הגענו להסכמות על רפואה משלימה והבנות לגבי הטייאוי והמורים זו הדרך. מדובר על מדינה בסגר ואי אפשר לשחק עם כל דבר. תפקידנו כוועדה הוא פיקוח פרלמנטרי ולא לבוא ולאיים בהשבתה של המדינה".

ח"כ יוראי להב הרצנו מ'יש עתיד תל"ם' האשים את תומכי הסגר בהחלטה פוליטית, "אתם משחדים ח"כים כשכל הסגר הזה הוא בלוף גדול, כולו סגר פוליטי מלא חורים. אתם מבזים את הכנסת".

גם ח"כ מתן כהנא מ'ימינה' תקף את הטלת הסגר הנוכחי, "זה שאנחנו נקלעים עכשיו לסגר שלישי זה ביזיון. זה מראה על אוזלת היד של הממשלה והעומדים בראשה. דרשנו 3 תנאים כדי להצביע בעד הסגר בלית ברירה. מה שסוכם כאן לגבי הטייקאווי זה מכת מוות לעוד מסעדות. אפשר היה להימנע ולמזער נזקים ולכן נצביע נגד. לא ניתן להרוס את העסקים".

נציג הליכוד, ח"כ שלמה קרעי, אמר כי "אתמול הפופוליזם גבר ולמרות שנראה שחוטא יוצא נשכר, אם באמת מצליחים לפתוח את מוסדות החינוך בניגוד לעמדת הממשלה והגורמים המקצועיים צריך למצער לחסן את עובדי ההוראה".

ח"כ אסנת הילה מארק מהליכוד האשימה את האופוזיציה בפגיעה בציבור: "אתם מנסים לעשות קרקס על חשבון בריאות הציבור. גם אנחנו בעד טייקאווי ואני לוקחת בשתי הידיים את ההחלטה לאפשר זאת בעוד שבוע. על כל אחד בוועדה לקחת על עצמו אחריות לבריאות הציבור, אנחנו במספרים מטורפים של הדבקה. סגר הוא צעד דרמטי אך אני מאמינה שהוא יהיה הסגר האחרון ולאחריו נמשיך להצעיד את הכלכלה".

כאמור, 8 ח"כים תמכו בתקנות: מ"מ היו"ר ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס), והח"כים אסנת הילה מארק, שלמה קרעי, אריאל קלנר, מיקי מכלוף זוהר (הליכוד), איתן גינזבורג, תהילה פרידמן (כחול לבן) ואליהו ברוכי (יהדות התורה).

7 ח"כים התנגדו: יוראי להב הרצנו, אנדריי קוזשינוב (יש עתיד תל"ם), אוסאמה סעדי, עופר כסיף (הרשימה המשותפת), אלי אבידר (ישראל ביתנו), מתן כהנא (ימינה) ויאיר גולן (מרצ).

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים