שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » ועדת החינוך החליטה: כיתות ה-י ילמדו כרגיל
דרמה בוועדה
בניגוד לעמדת הממשלה, החליטה הוועדה לאפשר לימודים כרגיל בימי הסגר גם לכיתות ה-י • יו"ר הוועדה מ'כחול לבן': לפני הדיון קיבלתי איומים ושיחות הפחדה"
דיון בוועדת החינוך | צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת

ועדת החינוך קיבלה החלטה לאפשר בימי הסגר לימודים כרגיל גם לתלמידי כיתות ה- עד י בבתי הספר היסודיים. בכך דחו חברי הוועדה את הסעיף בתקנות הקורונה, על פיו תלמידי ה' עד י' ילמדו בלמידה מקוונת בסגר השלישי. בהתאם לכך, שכבות אלה ימשיכו ללמוד במתכונת הנוכחית תחת מגבלות הקורונה.

שבעה חברי כנסת הצביעו נגד נוסח התקנה כפי שהוצע על ידי הממשלה.

יו"ר הוועדה חבר הכנסת רם שפע מ'כחול לבן' אמר בפתח הדיון: "במשך תקופה ארוכה אני וחברי הוועדה הבהרנו פה את עמדתנו – שבמקרה של סגר לא תיסגר שוב מערכת החינוך. אין שום סיבה בעולם שילדי כיתות ה'-י' יישארו בבית לתקופה של חודש". עוד סיפר שפע, כי "לפני הדיון הזה קיבלתי איומים ושיחות הפחדה מגופים ואנשים מסוימים שלא נגרום לפתיחת מערכת החינוך".

ח"כ שפע הסביר, כי "הקורונה בעולם היא שאלה של איזונים בין שיקולים בריאותיים למצב נפשי וחברתי. הילדים שנמצאים חודשים מול המסך משלמים מחיר כבד מדי. אנחנו צריכים לקבל החלטות על פי מה שגובה מחיר כבד יותר. בסוף הדיון הזה נצביע על התקנות בשאיפה לתקן את העוול הזה".

ח"כ תהילה פרידמן מ'כחול לבן' הבהירה כי היא לא מתכוונת לאשר באופן אוטומטי את כל הסעיפים בתקנות הסגר. "מערכת החינוך צריכה להיות הסגירה האחרונה ולא הראשונה. אין סיבה לסגור באופן רוחבי את כיתות ה' עד י' בלי להתחשב במצב התחלואה המקומי. אין סיבה לא לאכוף סגירה בערים אדומות וכתומות, במיוחד לא כאלו שכבר פתחו את מערכת החינוך בניגוד לתקנות בסגר הקודם".

מנגד טענה נציגת משרד הבריאות ד"ר אפרת אפללו כי יש לקחת בחשבון את מצב התחלואה הכללי הנמצא בעלייה מתמדת, "מה שתחליטו יכול להשפיע על מצב התחלואה במדינה באופן כללי, וכמה זמן נהיה בסגר הזה", היא אמרה. היא הוסיפה: "אם אנחנו רוצים להוריד את התחלואה אין מנוס מסגר. בכל המגזרים יש עלייה בתחלואה, כאשר העלייה הגדולה יותר נמצאת בקבוצות הגיל הצעירות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים