שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ועדת הכלכלה קיימה דיון על עמלות הכספומטים
עושק העמלות
סגנית המפקח על הבנקים: לא מפקחים על הכספומטים הפרטיים. רשות שוק ההון ורשות התחרות: פיקוח על העמלות יגרום נזק ויפגע בפריסה הגיאוגרפית
יו"ר הוועדה ח"כ מיכאל ביטון | צילום: דוברות הכנסת דני שם טוב

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ מיכאל ביטון, קיימה הבוקר דיון מהיר בנושא עמלות הכספומטים הפרטיים וביוזמת היו"ר ביטון עסקה גם בפגיעה באזרחים הוותיקים כתוצאה מסגירת סניפי בנקים. לאחר שבדיון לא התקבלו תשובות שהניחו את דעת היו"ר ביטון וחברי הכנסת, מתח היו"ר ביטון ביקורת על בנק ישראל, רשות התחרות ורשות שוק ההון. היו"ר ביטון הוסיף כי הוועדה תשקול לקדם הצעת חוק שתעביר אליה את הסמכות לאשר סגירת סניפי בנק או לחייב פתיחת סניפים חדשים, ואמר: "על עוולות לעניים שווה להפיל ממשלה. עד היום ממשלות נפלו על משברים פוליטיים, מדיניים וענייני דת ומדינה ואולי יש סוף סוף הזדמנות לצאת למלחמת חורמה לטובת העניים".

היו"ר ביטון פתח את הישיבה ואמר, כי את הדיון בנושא הכספומטים ביקשו לקיים ח"כ נעמה לזימי, ח"כ ינון אזולאי, ח"כ ג'ידא רינאווי זועבי, ח"כ עופר כסיף, ח"כ שלמה קרעי וח"כ יעקב מרגי. הוא הוסיף כי במקביל לכך סניפים נסגרים ונעלמים והדבר פוגע בעיקר באזרחים הוותיקים ובמוחלשים. כמו כן ציין היו"ר ביטון כי חברת כספונט מחזיקה ב-76% מהכספומטים הפרטיים, ואמר כי הוא מתפלא על רשות התחרות שלא מכריזה עליה מונופול ולא מפקחת על המחיר.

סגנית המפקח על הבנקים, עודדה פרץ, ניסתה להסביר ואמרה בדיון כי היא בעצמה אחראית על מתן אישור לסגירת סניף, והיא מאשרת רק אחרי שהוא בטוחה באופן מלא שהלקוחות לא נפגעו. חברי הכנסת התפרצו לדבריה וח"כ לזימי אמרה בתגובה כי רק 5% מהבקשות של הבנקים לסגור סניפים לא אושרו. פרץ השיבה כי 20% מהבקשות או נדחו או שאושרו בתנאים מסוימים. באשר לכספומטים הפרטיים אמרה פרץ כי הם לא בפיקוח בנק ישראל, והסבירה כי רשות התחרות הכריחה את הבנקים למכור את הכספומטים. "בעקבות זאת יש הרבה יותר כספומטים בישראל, ואנחנו במצב הכי טוב בעולם בנושא זה", אמרה. חברי הכנסת הקשו וביקשו לדעת האם גם במצב העמלות אנחנו במצב הכי טוב בעולם.

ח"כ מרגי אמר כי במקום לדון בכמה משלמים צריך לדון בשאלה למה בכלל משיכת כסף מכספומט עולה כסף. ח"כ קרעי קרא לחייב את הבנקים להציב יותר כספומטים חינמיים, והיו"ר ביטון אמר כי תשובת בנק ישראל מעבירה את האחריות לרשות התחרות ולרשות שוק ההון ומכדררת את הכנסת. עוד הוסיף היו"ר ביטון כי דיסקונט מחזיקים, ישירות ובשרשור, קצת פחות מ-20% מכספונט, ושאל איך זה לא אחריות של בנק ישראל לפקח עליה.

כאמור, בתום הדיון הסוער סיכם היו"ר ביטון ואמר: "לדיון הבא נזמן את שר האוצר והשרה לשוויון חברתי". הוא הוסיף, כי הוועדה תשקול לקדם הצעת חוק שתעביר אליה את הסמכות לאשר סגירת סניפי בנקים או לחייב פתיחת סניפים ואמר: "אם לא יספרו אותנו נביא חוקים, ואם לא יספרו אותנו בכנסת לא נצביע בכנסת. על עוולות לעניים שווה להפיל ממשלה. עד היום ממשלות נפלו על משברים פוליטיים, מדיניים וענייני דת ומדינה ואולי יש סוף סוף הזדמנות לצאת למלחמת חורמה לטובת העניים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים