שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ועדת הכנסת היא שתדון בהצעה לפיזור הכנסת
מבוכה לליכוד
בליכוד ביקשו להעביר את האחריות להצעה בוועדת החוקה, אך בכחול לבן התעקשו כי החוק יקודם בוועדה בראשותה, שם תצליח לגרוף את תמיכת האופוזיציה ובכך להשיג רוב
יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר | צילום: דוברות הכנסת, דני שם-טוב

ועדת הכנסת בראשות ח"כ איתן גינזבורג החליטה כי היא שתדון בהצעות חוק התפזרות הכנסת ה-23 של חברי הכנסת יאיר לפיד וניצן הורביץ.

ההצעה עברה בתמיכת 10 ח"כים ללא מתנגדים ונמנע אחד. זאת, לאחר שנציגי הליכוד והמפלגות החרדיות שזעמו על ההחלטה, יצאו מהדיון עם תחילת ההצבעה.

במהלך הדיון נרשמו חילופי דברים בין חברי הכנסת כאשר חבר הכנסת אוסאמה סעדי מ'הרשימה המשותפת' הטיל על 'כחול לבן' את האחריות על המצב הנוכחי, "היתה לכחול לבן אפשרות לממשלה חלופית ובחרו ללכת עם הליכוד".

נציגי 'כחול לבן' בוועדה, הח"כים איתן גינזבורג והילה שי-וזאן, הגיבו לח"כ סעדי כי מדובר בטענה מופרכת, "לא היתה. תציג לי עכשיו אפשרות כזאת. עם מי? אורלי לוי? האוזר והנדל?", תהו השניים.

ח"כ אסנת מארק מ'הליכוד' אמרה בדיון, "אנחנו מבינים שכחול לבן נכנסה לקואליציה הזאת רק כדי לקיים את סעיף הרוטציה". היא הטיחה בנציגי 'כחול לבן': "ברחתם מהצבעות, שלחתם לנו הודעות שהליכוד יסתדר לבד. מלכתחילה רק רציתם לסלק את נתניהו. נכנסתם להסכם הזה מחוסר ניקיון כפים. אתם מפילים את המדינה לתהום. אנחנו אלה שמרגישים אחריות ואומרים בפה מלא: אין לנו כרגע גחמות פוליטיות. גם כשבנימין נתניהו נכנס להסכם הזה, לא הבנו כמה אתם נחושים רק בדבר אחד: רק הרוטציה".

"יש פה מפלגה שהולכת להתפצל פעם שנייה כדי להעלות מהאוב את מפלגת העבודה. אם לא תתעשתו ולא תהיו אחראים כלפי הציבור ששלח אתכם לפה, וקיבלתם הכל, ובסוף אתם לא שותפים אמיתיים. שר המשפטים הוא השר הכי דורסני שהכרנו. אתם מפלגה אנטי דמוקרטית".

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, אמר בתום הדיון כשהוברר כי הוועדה בראשות 'כחול לבן' היא שתפעל לקידום ההצעה לפיזור הכנסת, "נוח לנו שיראו מיהו זה שיפזר את הכנסת, ואתה, ח"כ איתן גינזבורג מכחול לבן, עומד בראש הוועדה ותפזר את הכנסת במו ידיך".

בתגובה אמר יו"ר הוועדה, ח"כ איתן גינזבורג: "ואת זה אומר מי שהגיש הצעת חוק לפיזור הכנסת 40 יום לאחר כינונה".

מיקי זוהר: "מתקשה להבין את השיקול הפוליטי הבסיסי של כחול לבן. זה נראה כמו "תמות נפשי עם פלחשתים", להחריב את הבית על כל יושביו".

ח"כ זוהר קרא לחבריו להתעשת ולא להוביל את המדינה לבחירות מיותרות, "עוד לא מאוחר. עדיין אפשר לשנות את הגישה שלכם. זו מערכת בחירות מיותרת, בעיצומו של משבר קורונה. בחירות בעת הזאת זה סכנה בריאותית לאזרחי ישראל, אתם מסכנים את בריאות אזרחי ישראל, רק כדי לפגוע בנתניהו".

ח"כ איתן גינזבורג: "כחול לבן לא צריכה להוכיח כלום. פעלנו כדי לממש את ההסכם ולאשר תקציב. ואתם פועלים מתוך מניעים פוליטיים ואישיים. אתם רוצים לדחות את הבחירות ליולי. לך אין זכות לדבר על החרבת הבית".

ח"כ אלעזר שטרן מ'יש עתיד-תלם': "ידענו שזה לא יעבוד. הלוואי שהבחירות לא היו כורח המציאות כפי שהן עכשיו. אפילו ממשלה מנופחת עם 36 שרים לא מצליחה לנהל את משבר הקורונה כמו שצריך. התרבות הזאת, של אי כיבוד הסכמים ושקרים כבר מחלחלת בציבור. אז מה אם חתמנו. מילה זאת לא מילה. איזו תרבות אנחנו מנחילים למדינה? לפחות הגענו לכך שהמפלגות הערביות אינן פסולות, כפי שראש הממשלה נהג".

חה"כ איתן גינזבורג ואלעזר שטרן ביקשו לקיים הצבעה חוזרת על ההחלטה, הרביזיה תידון במועד אחר.

יו"ר הוועדה הודיע שהוועדה תתכנס לדון בהצעת החוק לאחר ההודעה במליאת הכנסת בהקדם האפשרי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים