שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » ועדת הסל לא מתכנסת – והחולים סובלים
בגלל הסגר
בוועדת הסל מתנגדים לקיום הדיונים בזום והסבירו שבשל מגבלות ההתכנסות אין אפשרות לכנס באולם אחד את כל 18 חברי הוועדה ושפיצול החברים מקשה לקבל החלטות
תגיות:
תרופות | צילום: Nudphon Phuengsuwan, שאטרסטוק

הסגר שמתארך פוגע גם בחולים שממתינים לתרופות: הוועדה שאמורה היתה להתכנס לדיון סופי השבוע, דחתה את הישיבה, ומאות אלפי חולים שממתינים בימים אלו להחלטת ועדת סל התרופות ייאלצו להמתין שבוע נוסף – כך דווח ב'ישראל היום'.

הדיון המסכם של ועדת סל התרופות צפוי להתקיים ביום שני הבא. המשמעות היא שתרופות חדשות, חלקן מצילות חיים, יינתנו לחולים לא לפני אמצע פברואר. בוועדת הסל מתנגדים לקיום הדיונים בזום או מרחוק, והסבירו שבשל מגבלות ההתכנסות אין אפשרות לכנס באולם אחד את כל 18 חברי הוועדה ושפיצול החברים מקשה לקבל החלטות.

גורם בוועדה שצוטט בדיווח של מיטל יסעור בית-אור הביע פליאה על ההחלטה לדחות את הדיונים: "תמוה בעיניי שהדיונים מתעכבים כל כך. אני מקווה מאוד שהם כן יתקיימו ויסתיימו כבר השבוע". לדיונים הסופיים עלו כ־150 תרופות וטכנולוגיות בעלות של כ־2.5 מיליארד שקלים, בעוד תקציב הוועדה עומד על 500 מיליון שקלים ועוד סכום חד־פעמי של 50 מיליון (שישמש להכנסת טיפול לשנה זו בלבד).

יו"ר האגודה לזכויות החולה שמוליק בן יעקב אומר כי: "כל שבוע של דחייה מונע מחולים לקבל תרופות. על פי החישוב שלי, כל שבוע כזה משמעותו שתרופות ב־10 מיליון שקלים לא יינתנו לחולים וזו שערורייה. אם משרד הבריאות חושב שצריך לעשות סגר, אז צריך להציע פתרון לדיונים כאלה. כולם במדינה יכולים לעשות זום, והיחידים שלא יכולים לקיים דיונים בזום הם חברי הוועדה? זה נימוק לא רציני בעיניי. בעידן הקורונה החולים מקופחים כי סוגרים מחלקות ודוחים טיפולים, ועכשיו גם דוחים את יישום החלטות ועדת סל התרופות".

ד"ר שני שילה, מייסדת ומנכ"לית העמותה הישראלית לסרטן ריאה: "מגיפת הקורונה התפרצה לפני כמעט שנה, ובגופים גדולים ובכללם הממשלה, הקבינט והמטכ"ל, מתקיימים דיונים באמצעות זום. אין סיבה שוועדת הסל לא תתכנס השבוע, מפני שהיא אינה מאמצת את הטכנולוגיה הזו. החלטות הוועדה כבר נדחו ביותר מחודש, וכל יום של עיכוב עלול להיות גורלי עבור חולים רבים".

מהוועדה הציבורית להרחבת סל שירותי הבריאות לשנת 2021 נמסר: "אופיים ומורכבותם של דיוני ועדת הסל דורשים מעורבות גבוהה ועבודה של כל חברי הוועדה יחד לאורך שעות מרובות ביממה, דבר שאינו אפשרי בזום. לכן לאורך כל עבודתה השנה הקפידה הוועדה לקיים ישיבות פיזיות תוך שמירה על כל כללי התו הסגול. בגלל אילוצי הסגר והארכתו והחמרת ההגבלות על התכנסות בחללים סגורים, ועדת הסל נאלצה לדחות את התכנסותה ודיוניה הסופיים, ומייד בתום הסגר תחדש הוועדה את דיוניה. במקביל, על מנת לחסוך זמן, משרד הבריאות כבר החל בהיערכות להוצאת ההנחיות לשטח, כך שעם סיום עבודת הוועדה ופרסום המלצותיה, ניתן יהיה בתוך פרק זמן קצר ליישם אותן לטובת החולים בישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים