שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ועדת חוקה תדון בהצעת חוק הקנסות
ניצחון לחרדים
בסיכום של ראשי 'יהדות התורה' יחד עם יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר ולאחר שהחוק עבר אליו לועדה סוכם כי מחר יובא החוק לדיון ולאישור בועדה
תגיות:
יעקב אשר | צילום: עדינה ולמן

ועדת הכנסת בראשות ח"כ איתן גינזבורג קבעה הערב (יום ב') כי ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת תדון בהצעת חוק להגדלת הקנסות לשם הכנתה לקריאה השנייה והשלישית. הצעת חוק ממשלתית שאושרה היום בצהריים במליאת הכנסת בקריאה ראשונה.

ההצעה להעביר את הדיון לוועדת חוקה אושרה בתמיכתם של תשעה ח"כים מול ההצעה להעביר לוועדת הכנסת שנתמכה ע"י שבעה ח"כים. חה"כ גפני, מלכיאלי, פינדרוס וטיבי הציעו להעביר את הדיון בהצעת החוק, לוועדת החוקה חוק ומשפט. לעומתם, חה"כ גינזבורג ושטרן הציעו שוועדת הכנסת תדון בהצעת החוק.

יו"ר הוועדה ח"כ איתן גינזבורג טען כי "ההצעה לא באה כנגד אף מגזר או קהילה. ההצעה באה לסתום פירצה של גורמים שעוקפים את החוק ועושים לעצמם דין, יהיה ניתן למצות איתם את הדין. כמו שסוגרים אולמות ומסעדות, כך יהיה ניתן לסגור מוסדות חינוך שיפתחו".

ח"כ משה גפני טען כי קיימת מגמה של שיבוש דיוני הכנסת. גפני שאל, "מה הקשר בין הצעת החוק, לוועדת הכנסת? זה בלתי מתקבל על הדעת. לולא היו חרדים בעניין, לא הייתם דנים בזה. יש בחוק הקיים קנסות". ח"כ אחמד טיבי אמר: "יש עליהום על הציבור החרדי. אני שייך לציבור שסבל מעליהום ולכן אני מביע סולידריות ומבקש שהדיון ייערך בוועדת חוקה".

הצעת החוק מבקשת להחמיר את הענישה על מי שיפר את ההגבלות אשר נקבעו לפי חוק סמכויות מיוחדות או לפי פקודת בריאות העם. כ"כ מוצע להרחיב את סל האמצעים העומדים לרשות גורמי אכיפת החוק בפעולת האכיפה.

עוד מוצע, להעלות את סכומי הקנסות המנהליים המרביים שניתן לקבוע לגבי עבירות מנהליות מ-5,000 ₪ ל–10,000 ₪. כמו כן מוצע להחמיר את הקנסות על הפעלה של מוסד המקיים פעילות חינוך, בדרך של פתיחתו ללומדים.

הכוונה לקבוע בתקנות סכומי קנסות שונים בהתאם להיקף ההפרה ולעוצמת הסכנה הנשקפת ממנה, כך שמוסד שיקיים פעילות לימוד למספר גדול יותר של תלמידים – יקבל קנס גבוה יותר ממוסד שיקיים פעילות חינוך למספר נמוך של תלמידים.

לאחר שאישר את חוק הקנסות בקריאה ראשונה, ראש הממשלה נתניהו שוחח עם יו״ר הכנסת וראשי הקואליציה ודרש להעביר את חוק הקנסות במיידי בקריאה שנייה ושלישית. בסיכום של ראשי 'יהדות התורה' יחד עם יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר ולאחר שהחוק עבר אליו לועדה סוכם כי מחר יובא החוק לדיון ולאישור בועדה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים