שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "ועדת חקירה עם חברים שמכירים הרגישויות"
גפני דורש
גפני על ההסכם הקואליציוני עם ישראל ביתנו: "לפיד שמדבר על יושר, נותן את השיבר הראשי של הכספים למפלגה 'הכי ישרה' בכנסת. נותנים לחתול לשמור על השמנת"
תגיות:
משה גפני | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני מתייחס בראיון לאריה זיסמן ב'יתד נאמן' לדרישה להקמת ועדת חקירה לאסון מירון ואומר כי "אני שומע את כל התגובות נגדנו, ואני משיב לכולם: אנחנו בעד ועדת חקירה לחקר האסון במירון. פניתי לראש הממשלה בעניין וכולם ידועים את עמדותי בנושא. אבל נוח לתקשורת לסלף את הדברים באופן מגמתי, בעיקר ממניעים פוליטיים".

גפני מתייחס גם להצבעה של הח"כים החרדים השבוע בוועדה המסדרת נגד ועדת חקירה ממלכתית. "היו שם 16 חוקים שונים, הכניסו את ועדת החקירה הממלכתית רק ממניעים פוליטיים. לא הכניסו במכוון את ההצעות שלנו לוועדת חקירה ולפיצויים. הכול היה פופוליסטי. כאשר העניין הפך כולו לפוליטי ולגושי, בוודאי שלא נצטרף לזה".

מדוע לא ועדת חקירה ממלכתית, ואיזו ועדה כן?

"ועדת חקירה ממלכתית רגילה, שנשיאת הבג"צ השופטת חיות, תקבע את זהות העומד בראשה וחבריה, לא תתחשב בצרכים המיוחדים של המקום. עמדתנו חד משמעית: יש להקים ועדת חקירה שתקבל סמכויות מליאות כמו ועדת חקירה ממלכתית, אך יהיו בה חברים שמכירים את כל הרגישויות של מירון בפרטים הטכניים והמעשיים. וועדה כזו תגיע לחקר האמת באופן מוחלט. אנו תומכים בכך מהרגע הראשון".

גפני מזכיר כי הוא מתריע על הבעיה במירון זה 15 שנים. "דרושים 200 מיליון שקלים כדי להפוך את האתר לבטיחותי כולל כבישי הגישה. התרעתי על כך עוד בתקופת אולמרט כראש ממשלה. חבל שלא שמעו את זה אז. התרעתי מפני אסון גדול והוא הגיע לצערנו. אם רוצים לפתור את הבעיה צריך להשקיע שם הרבה כסף וזו תהיה המסקנה של כל ועדה שתחקור את הנושא".

גפני התייחס להסכם הקואליציוני בין ישראל ביתנו ליש עתיד ורמז לחשדות לשחיתות של ליברמן: "לפיד שמדבר על יושר, נותן את השיבר הראשי של הכספים למפלגה 'הכי ישרה' בכנסת. נותנים לחתול לשמור על השמנת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים