שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ועדת נאור ממשיכה את קבלת העדויות הבוקר
אסון מירון תשפ"א
היום יעיד נצ"מ בדימוס אילן מור, שהיה לפני כמה שנים ראש הזרוע המבצעית באגף התנועה במשטרה, האדריכל ערן מבל, עורך תוכנית המתאר למתחם קבר הרשב"י יעיד לאחר מכן
נצ"מ בדימוס אילן מור | צילום: שידור חי

הוועדה הממלכתית לחקירת האסון בהר מירון המשיכה היום (א') את שלב העדויות על אסון מירון תשפ"א, עם עדותו של נצ"מ בדימוס אילן מור, שהיה לפני כמה שנים ראש הזרוע המבצעית באגף התנועה במשטרה. ב-2016 כתב מור מסמך בשם "למחוק את הכתובת מעל הקיר". במסמך ציין כי בשנה זו עלו להר בזמן ההילולה פי 15 אנשים מקיבולת האתר.

נצ"ב בדימוס מור הסביר כי מטרת המסמך שכתב הייתה לטלטל ולייצר זעזוע. "לצערי זה לא הצליח", אמר בעדותו. אחרי מור יעלו להעיד האדריכל ערן מבל, עורך תוכנית המתאר למתחם קבר הרשב"י ועורך הדין דרור לביא אפרת, היועץ המשפטי בוועדה המחוזית צפון במנהל ותכנון.

כזכור, ביום חמישי הודה מהנדס הבטיחות הראשי של האתר, עאמר ח'ליילה מבי.סי.ס. הנדסה, כי לא בדק אם "מעבר דב" שבו אירע האסון הוא תקני או לא. הוא הסביר שהמעבר היה קיים עוד לפני שנכנס לתפקיד ומה שעשה היה להוסיף מעברי חירום.

ח'ליילה הוסיף שלפי חוות דעתו, שהוגשה לוועדה בכתב, מתחמי ההדלקה והקבר יכולים להכיל 16,819 איש. אך להערכתו היו בהר בשנים האחרונות הרבה יותר – פי שלושה או ארבעה. לדבריו, בשונה משנים עברו שהאירוע התפרס על יומיים הפעם זה היה על יום אחד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים