שיתוף
תגובות
חדשות » ועדת שרים תדון בחוק להנצחת קורבנות תרפ"ט
מבחן המערכת
ח"כ בן גביר: "מבחן אמיתי עבור כל חבר בכנסת ישראל לעמוד מול הציבור ולהכריז, באיזה צד הוא נמצא, עם אוייבנו, או בעדנו"
איתמר בן גביר | צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ועדת שרים לענייני חקיקה תדון מחר, יום ראשון בהצעת חוק שיזם יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר להנצחת זכרם של קורבנות הטבח בחברון, על פיה  ממשלת ישראל תפעל להנצחת זכרם של נרצחי הטבח בחברון שנרצחו ע"י מחבלים.

על פי החוק יחייבו בין היתר במשרד החינוך שעת מחנך בתוכניות הלימודים בבתי הספר, בתאריך יום הטבח, או בסמוך לו, על מנת להפיק לקחים מיום זה בכל בתי הספר במדינה.

בדברי ההסבר בחוק צוין כי: "הטבח בחברון בוצע על ידי ערבים מוסלמים תושבי העיר חברון והסביבה ביהודי העיר בשבת, י"ח באב תרפ"ט, 24 באוגוסט 1929, כחלק ממאורעות תרפ"ט בארץ ישראל. בטבח נרצחו 67 יהודים, והוא הוביל לחיסול היישוב היהודי בחברון שהתקיים ברציפות מאות שנים. הטבח בוצע באכזריות רבה ולעיני כל".

עוד צוין בדברי ההסבר: "90 שנה חלפו מאז טבח חברון, אך השנאה הרוחשת סביב לעם היהודי ולמדינתו לא פגה. גם כיום הרצחנות הערבית אינה יודעת מנוח ואינה בוחלת באמצעים".

יצוין כי שרת הפנים איילת שקד החברה בוועדת שרים לענייני חקיקה, הצהירה לא אחת כי היא תומכת ביישוב היהודי בחברון והצבעתה לאישור החוק חשובה לקידומו.

לחוק הצטרפו חברי הכנסת: מיכל וולדיגר, יעקב ליצמן, מאי גולן, אורלי לוי אבקסיס, שלמה קרעי, מכלוף מיקי זוהר, אופיר כץ, משה אבוטבול, ינון אזולאי, אורית סטרוק, מיכאל מלכיאלי, ויואב בן צור.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר: "הגיע הזמן להנציח את טבח יהודי חברון ולזכור שהשנאה בקרב אויבינו נגד העם היהודי ומדינת ישראל, עדיין קיימת ומסוכנת. החוק הזה הוא חשוב, לא רק מבחינה עקרונית, אלא גם לצערינו בשל העובדה שחלק גדול מהתלמידים, כלל אינם מכירים ויודעים על הטבח בחברון".

ח"כ בן גביר הוסיף: "חוק הנצחת זכרם של קורבנות הטבח בחברון, הוא מבחן אמיתי עבור כל חבר בכנסת ישראל לעמוד מול הציבור ולהכריז באיזה צד הוא נמצא, עם אוייבנו, או בעדנו ומי שפועם בו לב יהודי ומי שמתנגד לטבח והרג יהודים, בוודאי יתמוך בחוק החשוב הזה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים