שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » הווריאנט AY4.2 ההודי זוהה לראשונה בישראל
המדבק ביותר
מדובר בחוזר מחו"ל – מולדובה בן 11 שזוהה כבר בנתב"ג. משרד הבריאות מסר כי הוא עוקב באופן שוטף אחר כל סוגי הווארינטים והתפתחותם
נגיף אילוסטרציה | צילום: Corona Borealis Studio, שאטרסטוק

היום זוהה בישראל הווראיינט AY4.2 שהתגלה במספר מדינות באירופה. מדובר בחוזר מחו"ל – מולדובה בן 11 שזוהה כבר בנתב"ג, שהה בבידוד ונכון לעכשיו לא התגלו מגעים נוספים מאומתים. החקירה נמצאת בעיצומה. משרד הבריאות עוקב באופן שוטף אחר כל סוגי הווארינטים והתפתחותם.

המוטציה AY4.2 היא וריאנט מזן הדלתא המדבק ביותר, שהופיע לראשונה בהודו והופיע בתקופה האחרונה גם בבריטניה. ממשלת בריטניה אישרה ביום שלישי כי היא עוקבת מקרוב אחר התפשטות תת-מוטציה חדשה של נגיף הקורונה אשר פשט ב-6% ממקרי הקורונה במדינה.

דובר ראש ממשלת בריטניה מסר לאחר התפשטות המוטציה AY4.2 בבריטניה: "אנו עוקבים מקרוב אחר ה'מוטציה 'החדשה ולא נהסס לפעול במידת הצורך. שום דבר לא מצביע על כך שהוא מתפשט במהירות גבוהה יותר".

כזכור, לפני שבוע מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, התראיין ל-103FM והתייחס לאפשרות של הגעת הווריאנט החדש AY.4.2 שהתגלה באירופה: "צריך ללמוד מה המשמעות הקלינית של כל וריאנט, כרגע אני לא יכול לומר הרבה, אנחנו נלמד אותו ונראה האם הוא מסכן אותנו או לא. לאורך הדרך היו הרבה ווריאנטים שחלקם התגלו משמעותיים כגון הדלתא ואחרים לא".

גם ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס התייחסה לתת זן-הדלתא בגל"צ: "לא כל וריאנט שנוצר בהכרח מסוכן. אנחנו צריכים לראות האם הוא מתפתח במדינה בה היה כבר גל של דלתא, או במדינה מחוסנת. אנחנו עוקבים אחרי כל הזנים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים