שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » וריאנט חדש לקורונה התגלה בישראל
וריאנט חדש
עד כה זוהו במעבדה לריצוף גנטי ארבעה מקרים של חולי קורונה נשאי "דלתא פלוס", משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 521 מאומתים חדשים נמצאו אתמול
קורונה | צילום: nimito, שאטרסטוק

וריאנט חדש לקורונה התגלה בישראל. לאחר זן הדלתא, וריאנט חדש מדאיג את מערכת הבריאות שזכה לכינוי "דלתא פלוס". עד כה זוהו במעבדה לריצוף גנטי ארבעה מקרים של חולי קורונה נשאי "דלתא פלוס". כעת נעשה מעקב אחר המקרים שאותרו וחקירה מעמיקה של שרשראות ההדבקה שהובילו אליו. כך דיווחה הבוקר ענבר טויזר.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 521 מאומתים חדשים נמצאו אתמול, 85,429 תוצאות בדיקות שהתקבלו אתמול. והיום (ד') נכון לשעה זו, ישנם 40 חולים שמצבם מוגדר קשה, 16 מונשמים, 6,429 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה.

עוד עדכן משרד הבריאות כי הבוקר כפר יונה מוגדרת עיר אדומה, הוד השרון מוגדרת כתומה. בנוסף, ב-13 ישובים שבהם לא הייתה תחלואה במשך שבוע לפחות – התגלו אתמול מאומתים חדשים. כמו כן, מתחילת השבוע נוספו 20 חולים חדשים במצב קשה, 8 מהם מחוסנים.

יחד עם היוודע על הוראינט החדש חשוב להבהיר כי היווצרות וריאנטים הוא תהליך טבעי בנגיפים. ד"ר אורן קובילר, מבית הספר לרפואה באוניברסיטת תל-אביב ועמותת 'מדעת' הסביר על כך לn12: "התפתחות של מוטציות היא תהליך טבעי בנגיפים. לאחר מספר שינויים, חלק מן המוטציות האלו מתקבעות והופכות להיות הדומיננטיות. כאשר יש הצטברות של מוטציות נוצר זן חדש. במקרים של זן אלפא וזן דלתא לנגיף הקורונה הערכה היא שהם נוצרו על ידי הדבקה של מדוכאי חיסון שנשאו בגופם לאורך זמן את הנגיף וכך נצברו בו מספר מוטציות. לזנים ששורדים יש יתרון אבולוציוני מסוים אך בהחלט לא נראה כרגע שהם גורמים למחלה קשה יותר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים