שיתוף
תגובות
בריאות » כושר ואיכות חיים » זהירות, סכנה: כך נזהרים בימים רותחים
מדריך
החום השורר בחוץ מחייב נקיטת צעדי זהירות קיצוניים כדי לשמור על החיים של כולנו • כך תעשו את זה
תגיות: , ,
הקפידו על שתיה בימי החום | צילום: KieferPix, שאטרסטוק

כל שנה מחדש כולם נזכרים מחדש שאחרי החורף הקר, מגיע האביב ובו גלי חום אדירים הידועים בשם 'שרב'. גל חום אביבי שכזה שטף את ישראל בימים האחרונים ונראה שצפוי להישאר פה כמה ימים נוספים. לאחר שאדם אחד כבר מצא את מותו ממכת חום ולאחר שלא מעט אנשים הגיעו לבית החולים כשהם סובלים ממכות חום, הכנו כמה טיפים להתמודדות עם השרב כדי לשמור על החיים של כולנו.

עשה ולא תעשה בלבוש – ככל שבגד כהה יותר, הוא בולע יותר קרני שמש שהופכות לחום. צבעים בהירים כמו לבן מחזירים את קרני השמש ולכן מתחממים פחות. בדים סינטטיים אוגרים גם הם חום ולבישה שלהם מחממת יותר.

ללכת לאט – שרירי הגוף מייצרים הרבה יותר חום במאמץ ביחס למנוחה ולכן יש להשתדל שלא להתאמץ מדי בסביבה חמה מאוד. למרות הרצון להגיע כמה שיותר מהר למזגן, עדיף שלא לרוץ וללכת לאט כדי לא לאמץ את השרירים בפעילות גופנית.

להתקרר בלי מזגן – לא בכל מקום יש מזגן וגם בבתים ממוזגים יש אזורים או חדרים ללא מזגן. מאוורר לא תמיד מספיק כדי לקרר את החדר, צלחת עם קוביות קרח או מגבת רטובה שיונחו מול המאוורר, יהפכו את האוויר לקריר יותר. אם אין מזגן וחם, אפשר להכניס חולצה למקפיא (כן כן, למקפיא) כדי שתתקרר ואז ללבוש אותה, מובטח שיהיה קר בדקות הראשונות.

מים מים מים – כמה שיגידו, זה לא מספיק. חשיבות המים לגוף בעיקר בזמן כזה היא אדירה. שתו מים!

סוכריות של הטבע – הפירות המתוקים של הקיץ טעימים במיוחד, אבל אפשר להפוך אותם למעניינים והכי חשוב למקררים בפעולה אחת פשוטה: הקפאה. קחו למשל אשכול ענבים, תכניסו לתוך המקפיא, שעה שעתיים לאחר מכן יש סוכריות מן הטבע, פשוט כך. את הפעולה הזו אפשר לעשות כמעט עם כל פרי קיץ, שאחרי שקופא אפשר או לטחון לשייק או לאכול כמו שהוא ולהתקרר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים