שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » זה מה שעזר לחולה צליאק לחזור ולאכול גלוטן
מקרה נדיר
האם נמצאה התרופה למחלת הצליאק? מטופל שלא הצליח להתגבר על האלרגיה הקשה, הופתע לגלות כי הוא כבר לא רגיש לגלוטן – בו בזמן שנטל תרופה לדלקת מפרקים
תרופה מפתיעה לצליאק | צילום: Elnur, שאטרסטוק

אחת השאלות המעסיקות לאחרונה את המדענים היא כיצד קורה שנטילת תרופה לצורך טיפול בדלקת מפרקים ריפא חולה צליאק ולגרום לו לשוב לאכול גלוטן כאילו מעולם לא חלה – ולא בכדי.

מסתבר כי מדובר במקרה אמיתי שהתרחש בבלגיה ופורסם במגזין המדעAnnals of Internal Medicine. על פי התיאור, חולה שנטל תרופה לטיפול בדלקת מפרקים והתקרחות, אובחן בתוך זמן קצר כמי שהתרפא ממחלת הצליאק עמה התמודד במשך שנים ארוכות.

על פי הדיווח, המטופל אובחן בבית החולים האוניברסיטאי לובן, שם ביקש לממש ניסוי דיאטני ככזה שאמור להקל מעט בהתמודדות עם צליאק, ניסוי שאכן הקל מעליו את הקושי שנוצר לאחר אכילת גלוטן, אלא שעם חזרתו לאכול גלוטן ללא הגבלה החל שוב לחוות את התסמינים.

בד בבד החלט המטופל ליטול תרופה בשם "טופציטיניב" ((Tofacitinib שנועדה לטיפול בהתקרחות, כאשר באחד מביקורי המעקב בבית החולים גילה הצוות הרפואי הפסקה כמעט מוחלטת של קינון מחלת הצליאק. לאחר שכזכור, החל המטופל לצרוך שוב גלוטן כבשגרה.

כעת מבקשים הרופאים לערוך מחקר בעניין, שכן במידה ואכן יש קשר בין התרופה לסימפטומים של הצליאק מדובר יהיה בבשורת ענק למיליוני חולי צליאק ברחבי העולם. יצוין, כי רופאים אשר נדרשו להתייחס לתגלית הביעו ספקנות מהעובדה ש"טופציטיניב" מסייעת למחלת הצליאק והביעו אפשרות כי מדובר ב"תופעת לוואי" שעלולה לחלוף עם הזמן.

יצוין, כי תרופת ה"טופציטיניב" היא תרופה המסייעת בדלקות מפרקים אך נוהגים לעשות בה שימוש גם לטיפולי התקרחות ומחלות מעיים ספציפיות.

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. הי מה נשמע ? אני ראם מור מ ירושלים כרגע שנה שנייה במכינת חמש אצבעות בזכרון יעקב וקראתי פה על התרופה ל צליאק ובאתי לספר שיש לי במכינה של שנה שעברה 2 חברות ו השנה חברה וחבר שארבעתם צליאקים ואני כבר הרבה מאוד זמן מחפש להם תרופה כי הם באמת אנשים שמאוד חשובים לי ומאוד יקרים ל ליבי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים