שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » לילה שקט – 90 שיגורים ב-12 שעות האחרונות
אזעקות הבוקר
בנתיבות ובעוטף עזה נשמעו הבוקר אזעקות, אחרי 6 שעות ללא ירי רקטה מהרצועה. לוחם צה"ל בן 23 נפצע קל-בינוני מירי פצצת מרגמה מהרצועה לעוטף עזה
רקטות מעזה | צילום: The World in HDR, שאטרסטוק

החל מהשעה 19:00 אמש ועד הבוקר ב-7:00, זוהו כ-90 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-20 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. מדובר צה"ל נמסר כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו עשרות רקטות על פי מדיניות היירוט.

הבוקר, ואחרי יותר משש שעות ללא ירי רקטות מהרצועה, תושבי נתיבות ועוטף עזה התעוררו סמוך לשעה 05:30 בעקבות כמה שיגורים מהרצועה. כ-45 דקות לאחר מכן נשמעו אזעקות ביישובים נוספים באזור, אך לא דווח על נפגעים או על נזק. לטענת דובר החמאס, הירי הגיע כנקמה על גל התקיפות של ישראל ברחבי הרצועה בשעות האחרונות, והוא הבטיח ש"זוהי רק ההתחלה".

אמש התפוצצו רקטות בשדרות, ואחת מהן גרמה נזק לגן ילדים. יותר מ-48 שעות חלפו מאז נורה מטח לעבר גוש דן. עד כה הזרוע הצבאית של חמאס לא מימשה את איומיה לפיהם תירה לתל אביב אם יימשכו תקיפות המבנים האזרחיים ברצועה.

מוקדם יותר אמש, לוחם צה"ל בן 23 נפצע באורח קל-בינוני מירי פצצת מרגמה באזור העוטף. הוא פונה לבית החולים ברזילי באשקלון. במקביל, בוצע ירי מרכב חולף לעבר כוח צה"ל בכניסה לחלחול סמוך לחברון. בתקרית לא היו נפגעים והרכב נמלט.

הרמטכ"ל אביב כוכבי, קיים אמש שיחה עם ראשי הרשויות באזור הדרום, עדכן אותם בפעילות צה״ל במבצע ״שומר החומות״ ושמע מהם על האתגרים בעורף. ״למנהיגות שלכם ולחוסן שהאזרחים מפגינים יש עוצמה רבה. חמאס טעה כשהוא ביצע את הירי לפני 8 ימים לכיוון ירושלים, הוא לא חשב שזה מה שיקרה. חמאס הופתע מהעוצמה, מהשיטות ומההישגים והוא סופג עכשיו מכה קשה מאוד. המבצע יימשך ככל שידרש״, אמר כוכבי.

מדובר צה"ל נמסר אמש כי "בשעות האחרונות מופצת הודעה כוזבת בשמו של פיקוד העורף הקוראת להיערך ליישום תוכנית הפינוי "מלונית" כבר מהערב. הודעה זו היא שקרית, ולא הופצה מערוציו הרשמיים של צה"ל או פיקוד העורף. יש להתעדכן כל העת בהתפתחויות ובהודעות המופצות על ידי צה"ל, פיקוד העורף והרשויות המקומיות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים