שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » זועבי: "'נפש יהודי הומיה' מדירה אותי"
הנציגה של לפיד
את מכירה בישראל כמדינה יהודית? "מבחינתי ישראל היא דמוקרטית ואני רוצה שתהיה יותר שוויונית". תשירי את ההמנון? "'נפש יהודי הומיה' מדירה אותי"
רה"מ נפתלי בנט והשר יאיר לפיד | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לאחר שמונתה לקונסולית בשנגחאי, ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי התייחסה הבוקר (רביעי) בריאיון לכאן חדשות: "אני בטוחה שלפיד מינה אותי בגלל היכולות הדיפלומטיות והאישיות של. לפיד הציע לי את זה לפני כשבועיים. זה חלק ממינויים לא מובנים מאליהם שאומרים לחברה הערבית שהם יכולים להיות בתפקידים הבכירים ביותר".

"היו לי כמה הצבעות שבהן העברתי מסר עבור הציבור הערבי. כפוליטיקאית, ייצגתי נאמנה את הציבור הערבי. כעת אני אייצג נאמנה את שיתוף הפעולה הכלכלי בין סין לישראל. אני בטוחה אינשאללה שאצליח".

את מכירה בישראל כמדינה יהודית? "מבחינתי ישראל היא דמוקרטית ואני רוצה שתהיה יותר שוויונית". כשיהיה אירוע בקונסוליה, תשירי את ההמנון? "'נפש יהודי הומיה' מדירה אותי. לא מכירה את ההמנון בע"פ".

ח"כ בצאל סמוטריץ הגיב למינוי: "לא הגבתי אתמול להחלטה של לפיד למנות את זועבי לקונסולית בשנחאי פשוט כי באמת נגמרו לי המילים. זה כאילו שאין תהום שהממשלה הזו לא תידרדר אליו. שחיתות שלטונית, ציונית ומוסרית. השאלה היא האם יש קו אדום שבו מי שבעבר הגדירו עצמם אנשי ימין יעצרו בו. למרבה הצער כרגע זה לא נראה ככה".

ח"כ אלי כהן מהליכוד: "המינוי של חברת הכנסת רינואי-זועבי שאינה מכירה במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית הוא כתם לכל חברי הממשלה שיתמכו במינוי ופגיעה במדינה רק בשביל לשמור על הכסא שלהם. החוק שאקדם ב״זכות״ בנט-לפיד שכל מינוי דיפלומטי יהיה רק עבור מי שיכיר בישראל כיהודית ודמוקרטית".

ח"כ אורית סטרוק בתגובה: ‏"עוד צעד בדרך למדינת 2 לאומיה: מינוי נציגה רשמית של ישראל בחו"ל, שלא מכירה את ההמנון וגם לא מכירה בישראל כמדינת העם היהודי. לאיזה עוד תהומות נידרדר?"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים