שיתוף
תגובות
כלכלה » קריירה » זו המכללה שבחרה עבורכם את המקצוע הנכון
המל"ג
כ-26% אחוזים מהסטודנטים לתואר ראשון, לומד מקצועות מדעי המחשב, ובתוכם מתמטיקה, סטטיסטיקה והנדסה • ההייטק מזנק ב- 40%
סטודנטים חרדים | צילום: האוניברסיטה הפתוחה

לאחר שנים של מספר די יציב במספר הלומדים באקדמיה, נפתחה שנת תשפ"ב באקדמיה עם כ- 350 אלף סטודנטים. נתון המהווה גידול של 4% בהשוואה לשנת הלימודים תשפ"א.

על פי דו"ח המועצה להשכלה גבוהה, נרשמו מספר שינויים משמעותיים וזינוקים בתחומים שונים באקדמיה, ביניהם עלייה במספר התלמידים החרדיים. מנתוני דו"ח המל"ג עולה, כי בהנהלת 'המסלול האקדמי המכללה למינהל' שהוקם בבני ברק, צפו את ההווה כבר מלכתחילה ולכן בחרו בדקדוק רב מספר תארים המבוקשים ביותר בשוק, כמו תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון במדעי ההתנהגות ותואר ראשון בכלכלה וניהול בהתמחות במערכות מידע, מימון וביטוח. המטרה היתה להנגיש לתלמידים ותלמידות חרדיים, מקצועות שיסייעו לפרנסה בכבוד ויאפשרו תנאי למידה תוך כדי עבודה יום יומית.

על פי נתוני הדו"ח של המועצה להשכלה גבוהה שהתפרסם לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית, כ-26% אחוזים מהסטודנטים לתואר ראשון, לומד מקצועות מדעי המחשב, ובתוכם מתמטיקה, סטטיסטיקה והנדסה. עוד עולה מהדו"ח כי ישנו גידול של 40% במספר הסטודנטים לתואר ראשון בתחומי ההייטק.

חיזוק מקצועות ההייטק בא לידי ביטוי גם בגידול של יותר מפי שניים במספר הסטודנטים הלומדים מתמטיקה, סטטיסטיקה ומדעי המחשב בעשור האחרון – 20,062 סטודנטים בתשפ"א לעומת 9,122 סטודנטים בתש"ע. בשנה האחרונה עלה מספר הסטודנטים בתחום זה ב-1,760.

גם חלקן של הנשים בכלל התארים, עולה באופן מתמיד. נכון לעכשיו ישנה הכפלה במספר הסטודנטיות הלומדות מדעי המחשב לרבות מתמטיקה וסטטיסטיקה. הביקוש ללמוד במכללה גדל גם הוא לשיא של מספר מועמדים לתואר ראשון בשנה שעברה – 51,809. גידול של קרוב ל-4,000 לעומת השנה שקדמה לה. תחומי הלימוד המבוקשים ביותר במכללות האקדמיות הם מדעי החברה, מקצועות מתחום ההנדסה, מנהל עסקים, משפטים ומדעי המחשב.

רוצים להצטרף ללימודי תואר? במכללה למינהל, זה קל! נכון, הלימודים מורכבים, אך כאשר מעניקים מעטפת יציבה של 360, אפשר לצלוח אותם. תוכנית הלימודים נבנתה באופן שיהיה אפשר לשלבה בתוך חיי היום יום. הלימודים מתקיימים בין פעמיים לשלוש בשבוע, התארים שנבחרו, מאפשרים להתחיל לעבוד במקצוע כבר תוך כדי הלימודים וכמובן יש אפשרויות של הסדרי מימון ומלגות כדי להקל על כל התהליך.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים