שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » "זו חתונת הקורונה הכי קטנה שהשתתפתי בה"
הצלם מחתונת הדמים
הצלם שהוזמן לתעד את החתונה בגבעת זאב מגולל את השתלשלות העניינים במונולוג כואב ל'בחזית' • "לא ראיתי שוטר פצוע. באמתחתי תיעודים שמציגים את המציאות בשטח"
המעצר האלים בחתונה אמש | צילום: מסך

הציבור החרדי עדיין מזועזע עד עמקי נפשו מאירוע החתונה האלים אמש, במהלכו פירקה המשטרה את החתונה בגבעת זאב, כאשר לטענת בני המשפחה האירוע התנהל מתחילתו ועד לרגע בו הוא 'פוצץ' באלימות בהתאם להנחיות משרד הבריאות, האוסרת על התקהלויות של מעל 20 משתתפים.

ר', הצלם שהוזמן על ידי בני המשפחה לתעד את החתונה, לא העלה בדעתו כי התוצר המוגמר יהווה נכס של ממש ויהפוך למצרך מבוקש על ידי כל אמצעי התקשורת.

את שמו הוא מסרב לחשוף בפומבי, מחשש להתנכלות מצד המשטרה, אך בשיחה עם 'בחזית' הוא מעלה טענות קשות שמציגות תמונה עגומה וכואבת של משפחה שביקשה לקיים אירוע מצומצם בהתאם לכללי הבריאות האדוקים והמחמירים של משרד הבריאות, המאפשרים התקהלויות של עד 20 משתתפים, תוך ויתור מרצון על מכלול שלם של דברים שבימים כתיקונם היו לחלק בלתי נפרד משלב הקמתו של עוד בית נאמן בישראל.

"אם השוטרים היו נכנסים רק לפזר את החתונה ולחלק דו"חות אני מאמין שכולנו היינו מקבלים דו"חות, אבל בגלל שהאמא של הכלה הסיטה את ידה של השוטרת שנכנסה לאירוע כשהיא מתעדת את האירוע באמצעות הטלפון הנייד שלה, התחיל כל הבלאגן", מספר הצלם ר'. "השוטרת הודיעה מיד בקשר על אלימות נגדה ועל תקיפת שוטר ותוך דקות הגיעו 7 ניידות, מג"ב ומה שאתה רוצה".

לדבריו, "השוטרים נכנסו וביקשו לקחת את האימא למעצר. בני המשפחה הסבירו לה שהיא לא התכוונה לנהוג באלימות כלפי השוטרת ושהיא מבקשת להתנצל, הם הסבירו שמדובר באשה מבוגרת ותמימה שלא הבינה הרבה, שהיא חולת סכרת וכאמור כלל לא התכוונה להרביץ לשוטרת. היא אכן לא הכתה או משהו, היא הורידה לה את הטלפון, אז למה לוקחים אותה למעצר, למה ככה? מסתבר, שהשוטרת עם האגו שלה, כנראה החליטה שהיא לא מוותרת והולכת עד הסוף".

בשיחה עם 'בחזית' טוען הצלם ר', כי "האטימות של השוטרים, שביקשו לעכב את האמא לחקירה בשעה שהיא ביקשה והתחננה להתנצל, והאבא גם הוא עמד עם השוטרים בצד וביקש לסגור איתם את הסיפור בשקט בהתחייבות להתייצבות לחקירה בסיום האירוע, זה מה שהוביל לשלהוב היצרים והרוחות".

אלימות ללא אכיפה

ר' הצלם מוסיף למביע תמיהה לגבי התנהלות המשטרה באירוע, "הרי למה השוטרים הגיעו? כדי לאכוף כביכול את החוק ולהפסיק את החתונה. נכון? הם הגיעו אשכרה לתת מכות, לשבוע מהמכות, וללכת. העובדות הן, שהאירוע נמשך לאחר שהשוטרים הלכו והם לא שבו לשם פעם נוספת. להיפך, לאחר שהשוטרים הלכו הגיע למקום ציבור גדול יותר, איפה היו אז השוטרים? כשהם הגיעו בפעם הראשונה מספר המשתתפים עמד בהתאם להנחיות, לאחר שהם עזבו הגיע ציבור גדול יותר לעודד ולחזק את החתן והכלה. איפה השוטרים היו אז? איפה אז היה החוק?".

"הגעתם לאכוף את החוק, מעולה, אבל למה לתת מכות וללכת? תישארו במקום עד שאתם מוודאים שאכן אכפתם", אומר ל'בחזית' ר' הצלם. "זה שהם הגיעו, דפקו מכות והלכו, רק מוכיח שהם הגיעו מראש חדורי קרב ורוח לחימה. מתברר למפרע כי ניסיונות ההידברות בסיטואציה שהייתה, היו אבודים מראש. אביה של הכלה, כל היד שלו תפרים. חתכו את כל היד עם זכוכיות".

זה נכון שהשוטר דפק בקבוק זכוכית על ראש הבחור?

"כשאני נכנסתי, ראיתי בקבוק שמן זית שבור על הרצפה, שאלתי אנשים והם אמרו לי שהשוטר דפק את זה לאח על הראש.

"אני יכול לומר לך שהייתה שם אכזריות קשה מצד השוטרים. הם הפעילו על אח של הכלה שוקר חשמלי למרות ששכב על הארץ כשהוא מדמם ו'מוכרע' ללא יכולת לזוז – הוא לא היווה סכנה, תכל'ס. חשוב לי להוסיף ולציין, כי בניגוד לדיווחים כלל לא היה אלכוהול באירוע.

"האח ניסה להגן על אמא שלו. אם מישהו היה מושך את אימא שלי בצורה נבזית גם אני הייתי מגן עליה. לראות את אמא שלך על הרצפה, איך שמושכים אותה כמו כלב, זה מחזה קורע לב שגם שוטר לא היה עומד בזה לו אמא שלו הייתה נעצרת ומתחננת על נפשה. היא אמנם התנגדה למעצר, אבל לא באלימות. היא ביקשה להידבר איתם אבל השוטרים התעלמו ופשוט משכו אותה כמו… "

היו דיווחים על שוטר שנפצע, ראית במקום שוטר פצוע?

"לא ראיתי אף שוטר פצוע. בדיוק כשיצאו עם הבחור כשהאזיקים על ידיו, נכנסתי לבית לראות מה קורה, חיפשתי שוטר פצוע ולא ראיתי כלום. הכי מגוחך זה שכשהמפקד דיבר הוא אמר 'האח נפצע קלות והשוטר נפצע בכמה מקומות'. עשה את זה הפוך. האח עם פגיעה מוחית, לפחות מכפי איך שעלה מהתיעוד עם הראש המתנדנד, והשוטר הוא המסכן?!"

היה ציטוט מתקליטן באירוע שאמר שהחתונה התנהלה שלא על פי ההנחיות, האומנם?

"לא נכון, לא נכון. אני מכיר את התקליטן, הוא חבר טוב מאוד. לא היו 70 אנשים כמו שהוא אמר, זה פשוט לא נכון, יש תמונות ויש וידאו מהאירוע. בגברים לא היו כמעט אנשים, היו 4 מבני המשפחה שרקדו עם החתן ובעזרת הנשים שהייתה בתוך הדירה היו אולי 10 אנשים. אני יכול לומר לך שהשתתפתי כבר בכמה אירועי קורונה זו החתונה הקטנה ביותר שהשתתפתי בה. אני גם מכבד את המשטרה, היא עושה עבודת קודש, אבל לדעתי כאן קרתה תקלה".

מדוע אתה יוצא לעבוד בימים של סגר, מה מביא אותך לנהוג בניגוד להנחיות?

"לפני כל אירוע אני שואל, חוקר ומוודא שיעמדו לפי הכללים. אני מבקש שישלחו לי רשימת מוזמנים. כשאני מגיע לאירוע ונוכח שכמות המשתתפים בה היא מעל החוק, אני פשוט מקפל ציוד. אני יכול לומר לך שכבר השתתפתי באירוע שכאשר הגעתי אליו נוכחתי שמספר המשתתפים עומד מעל הקבוע בהוראות השעה, בניגוד למה שנאמר לי בשיחה המקדימה, פשוט קמתי, קיפלתי ציוד ויצאתי. לא הועילו כל תחנוני המחותנת והמשפחות. קדושת החיים – מעל הכל", אומר ר' הצלם.

"מעבר לכך", הוא אומר, "אין מי שמפרנס אותי. הממשלה לא באמת נותנת לי את הכסף שכל חודש הייתי מרוויח, המענקים שהממשלה העבירה זה אפילו לא כדי תשלום שכר דירה, זה קשה. כשאתה מגיע למצב שקנית בית והמשכנתה ממשיכה לרדת כל חודש, אז הדו"ח של ה-500 ₪ לא ממש נספר, זה שולי, פשוט אין ברירה. לבנק לא אכפת שיש קורונה, הם את שלהם לוקחים. יש לנו קבוצות של צלמים, אנשים בוכים שאין להם מה לאכול".

"אני קורא לממשלה להתעורר. זה שאני עובד בימים אלו בניגוד לחוק, זה לא מתוך זלזול חלילה בהוראות מערכת הבריאות, אם הממשלה הייתה דואגת לנו המצב היה שונה. תראה את מחאת העצמאיים בתל אביב ואת שבירת החרם שלהם. זה לא אני – זה עם ישראל".

משפט סיכום?

"על משטרת ישראל להבין את הנפשות הפועלות. אני אזרח שומר חוק ותמיד עם מסיכה על הפנים ושומר באדיקות על הכללים. באשר לחתונה הספציפית עליה אנו משוחחים, לפני האירוע התקשרתי לצד החתן וצד הכלה ושאלתי כמה אנשים ישתתפו באירוע והם ענו לי שלא יהיו יותר מ-20 איש, ואכן הייתי שם ולא היו יותר מ-20 איש. התקרית התרחשה בדיוק בשלב בו על פי הסיכום, בני המשפחה היו אמורים לעזוב את המקום והיו אמורים להחליף אותם חברים של החתן שהוזמנו לשמח אותו. כאמור, על פי הכללים של 20 משתתפים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים