שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "גם הממשלה של מצביעי ש"ס ויהדו"ת"
לפיד בסיעה
יו"ר יש עתיד על מספר השרים הגבוה בניגוד לאמונתו: "נכשלתי בזה. אין לי איך להגן על זה". לדבריו, "יש פה אנשים שמאמינים אחד בשני, זה חידוש"
תגיות:
יאיר לפיד | צילום: ערוץ כנסת

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד בפתח ישיבת הסיעה: "אני רוצה לפנות מפה לתומכיו של בנימין נתניהו: אני יודע שהקמת ממשלת האחדות היא מבחינתכם משבר גדול, אבל אתם תגלו שהממשלה הזו לא מוקמת נגדכם. היא תעבוד בשבילכם, היא תכבד אתכם, היא גם שלכם. זו תהיה גם הממשלה של מצביעי הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית. הם יגלו שאנחנו הגונים כלפיהם, מכבדים את האמונות והדיעות שלהם, קשובים לצרכים שלהם".

"אני פונה מפה גם לתומכי ממשלת האחדות: אני יודע שחיכיתם המון זמן. זה ההישג שלכם. אבל יש המון אנשים בישראל שפוחדים מהממשלה הזו, אנחנו צריכים להושיט להם יד ולהרגיע. לא צריך עכשיו לקפוץ לבריכה בכיכר ולצעוק "ניצחנו". זה הרגע לאחד את החברה הישראלית. הם לא האוייבים שלנו".

"הימים האחרונים הוכיחו כמה אנחנו צריכים שינוי. אם השלטון משתמש באלימות ובהסתה נגד חברי כנסת, נגד הילדים שלהם, נגד עצם קיומו של ההליך הדמוקרטי, אז צריך שינוי. אם התרבות הפוליטית שלנו מבוססת על שקרים ואיומים ועל שנאה לערבים, ושנאה לשמאלנים, ושנאה לימניים שלא שונאים מספיק ערבים ושמאלנים, אז כן, צריך שינוי והבאנו את השינוי. הבאנו אותו ואנחנו גאים בזה".

"ישבנו אתמול כל ראשי מפלגות השינוי. ראיתי את הנחישות שלהם. הממשלה הזו תקום. הממשלה הזו תהיה טובה, הממשלה הזו תחזיק מעמד. כי היא מבוססת על הדברים הנכונים: על יחסי אמון, על הגינות, על רצון טוב. הממשלה הזו תקום ותחזיק מעמד כי היא באה לעבוד. בחינוך, בבריאות, בכלכלה, באתגרים האמיתיים של מדינת ישראל. זו תהיה ממשלה שבוחרת בטוב".

"אנחנו לא בוחרים במיעוט אלים ששורף בתי כנסת, אלא באלה שמתייצבים מולו באומץ ואומרים, "בואו נשפץ את בית הכנסת הזה ביחד." אנחנו לא בוחרים ביהדות שבה רבנים קיצוניים הופכים את עצמם לחלק מהמשחק הפוליטי, מגייסים את עצמם להסתה, אנחנו בוחרים ביהדות שאומרת לנו: "ובחרת בחיים"".

"בזה אנחנו בוחרים, בזה בחרו רוב אזרחי ישראל. בואו לא נשכח את זה. הממשלה הזו מוקמת, כי יש לה רוב. היו בחירות, יש לנו רוב, אנחנו מקימים ממשלה. זו הדמוקרטיה, זה כוחה, זו הבחירה שעשתה מדינת ישראל.
תודה", דברי לפיד.

שר החוץ המיועד של הממשלה הבאה הסביר גם את התקציבים שתקבל רע"מ מהקואליציה: "אין הזנחה גדולה יותר מההזנחה של החברה הערבית, גם 50 שנים אחורה. צריך להיכנס ליישוב ערבי כדי להבין את הפערים בתשתיות. צריך לתקן. גם אם רע"מ לא היו בקואליציה היינו הולכים לסדר את היישובים, זה דברים שהמדינה צריכה לעשות – והיא לא תשתמט מחובותיה".

בתשובה לשאלה על מספר השרים הגדול של הממשלה אמר: "נכשלתי במספר השרים. רציתי שתהיה ממשלה קטנה עם מספר שרים קטן וזה לא טוב וזה מציק וננסה להשתפר עם זה. אין לי איך להגן על זה, אבל זה מה שאיפשר לנו להקים ממשלה והדבר הכי גדול הוא להביא את השינוי. אני חושב שהוסקו הרבה מאוד מסקנות מהכישלון הטוטאלי של הממשלה הנוכחית".

בסיום דבריו נשאל, בהמשך על הדיווחים לפיו נתניהו שוקל לוותר על מקומו בראש הליכוד והגיב: "אני לא חושש מנטישת סער ובנט במקרה כזה, חלק מהעובדה שהגענו לאן שהגענו זה שאף אחד לא מאמין לנתניהו ויודע את זה כל מי שניסה לעשות איתו עסקים. נתניהו מוכשר, אבל אין אדם בעולם שמאמין לו ואין לו איך להקים ממשלה".

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי בישיבת הסיעה היום: "לפני 5 חודשים המפלגה הייתה כמעט בסכנת הכחדה וכיליון, בסכנת מחיקה. הפתק אמת אמור היה ממש לא להיות בקלפי. היום, בעודנו עומדות ועומדים פה, ועידת מפלגת העבודה מממשת את הדמוקרטיה המפלגתית ומצביעה, לפי הנתונים עד כאן, כמעט פה אחד, קודם כל על עיגון השוויון המגדרי המלא, בכל מוסדות מפלגת העבודה על עיקרון הריצ'רץ', אחת אחד אחת אחד, בכל מוסדות המפלגה מכאן והלאה".

"וגם, הוועידה מאשרת כמעט פה אחד את השתתפותה החשובה של מפלגת העבודה בממשלת השינוי. זה באמת מאוד מרגש. בשונה מוועידות קודמות שאישרו כניסה לתוך ממשלות נתניהו והשתתפו בהן כסרח עודף, הוועידה הזו מאשרת את תפקידה החשוב של מפלגת העבודה בממשלת השינוי שתקום ותחליף את נתניהו ותסיים את שלטונו".

"ממשלת השינוי, אני מאמינה, תושבע בימים הקרובים, אבל קיש וסמוטריץ' ואחרים כבר מאשימים אותה בביטול מצעד הדגלים. זה קלאסי ממשלות נתניהו. יושבים בשלטון ומאשימים אחרים. איך אתם מעזים לדבר על המצב בנגב? על הגנת ירושלים? איך אתם מעזים לדבר על הגרעין האיראני?"

"נתניהו מזהיר ממה שיקרה כאן כשאני אהיה חברה בקבינט המדיני-ביטחוני, אבל מי בדיוק ישבו בקבינט המדיני-ביטחוני ב12 השנים האחרונות כשאיראן הלכה והתקרבה לפצצה גרעינית? הלכה והתקרבה לגבול הצפוני שלנו? אז המצב הזה של שולטים ובוכים, ומאשימים אחרים ומסיתים ומשסים והורסים ומחרבים זה עומד להסתיים".

"אני מקווה ומאמינה שתוך ימים ספורים תושבע ממשלת השינוי. אני אמרתי אתמול בכנס הראשון שהיה של 8 ראשי מפלגות הקואליציה המיועדת, יש לנו נתוני פתיחה מצוינים. המצב כל כך גרוע שבאמת הציבור משתוקקת ומשתוקק לקצת שקט. לממשלה שתטפל בה ובו לממשלה שתראה אותו שתעבוד בשבילו ואם אנחנו נעשה את הדבר המתבקש ונבוא עם רצון טוב ונבנה ממשלה של רצון טוב, היא תצליח מעל המשוער. אנחנו, מפלגת העבודה מחויבת לכך לחלוטין, בואו נקווה שזה יקרה מהר מאוד ויעבור ממש בשלום,, דברי מיכאלי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים