שיתוף
תגובות
משפט » זיידה יפצה את גלסנר בכ-171,000 ₪
פסק דין
בית המשפט הורה לחבר המועצה שהפיץ פאשקעווילים נגד איש התקשורת החרדי לפצות אותו ברף הגבוה ביותר שהחוק מאפשר • עו"ד משה מורגנשטרן ל'בחזית': "פסק הדין יהווה תמרור אזהרה לאחרים שחושבים להמשיך ולהפיץ שקרים ולשון הרע"
משה גלסנר | צילום: מתוך חשבון הטוויטר של משה גלסנר

מכה לאיש האופוזיציה בביתר: בית המשפט פסק כי ח"מ העיר ביתר עילית, מנחם זיידה, יפצה את איש התקשורת החרדי משה גלסנר ברף הגבוה ביותר שנקבע בחוק לשון הרע.

תחילתה של הפרשייה בשנת 2014, שנה לאחר בחירות 2013 לראשות העירייה, אז שימש גלסנר דוברו ויועצו התקשורתי של ראש העיר מאיר רובינשטיין. אז הופצו פאשקעווילים נגד גלסנר ובני ביתו בעיר מגוריו אלעד, כשעליהם חתימה מזויפת של "משמרת הקודש והחינוך".

מפסק הדין שניתן היום בבית המשפט עולה כי זיידה הוא זה שהפיץ את הפאשקעווילים נגד גלסנר, כאשר בין חומרי הראיות שהוצגו לשופט ישנו תיעוד ממצלמות אבטחה באזור ה'תקרית' ובו מתועד רכב מסוג מזדה 3 הזהה לרכבו של זיידה.

בנוסף, הוזמנו לבית המשפט שני עדים אובייקטיביים שהעידו כי צפו באירוע בזמן אמת ואימתו את תמונתו של זיידה כי הוא זה שעמד מאחורי המעשה.

ל'בחזית' נודע כי במהלך הדיונים בבית המשפט, שהחלו כבר בינואר 2016, אז הגיש עו"ד משה מורגנשטרן את כתב התביעה נגד זיידה, בשם מרשו גלסנר, הוצע למורגנשטרן להניע את מרשו להסדר פשרה בסכום שאינו עולה על עשרות אלפי שקלים, אך הוא סירב להצעה לאור חומרי הראיות שהונחו ע"י בפני בית המשפט.

הבוקר כאמור, למרות הכחשותיו של זיידה, קבע בית המשפט כי על מנחם זיידה לפצות את משה גלסנר ברף הגבוה ביותר לפי חוק לשון הרע במקרה בו אין הוכחת נזק – 140,000 ₪. בנוסף, הורה בית המשפט לזיידה לשלם הוצאות משפט ואגרות בהיקף של כ-31,000 ₪.

בשיחה עם 'בחזית' אומר עורך הדין משה מורגנשטרן, כי הוא "שמח מאוד על פסק הדין. פסק הדין עושה צדק עם מרשי. הנתבע פגע במשפחת גלסנר באמצעות הפצת פאשקעוויל הרסני, שקרי ומזויף. בית המשפט הוציא את האמת לאור ודחה את טענותיו של זיידה שהכחיש כי הדברים נעשו על ידו. הפיצוי ברף הגבוה ביותר הניתן להשית על פי חוק בא להעביר מסר חד ונוקב כי דמם של אנשים אינו הפקר ולא ניתן להשתלח באחרים בלא לשלם על כך מחיר".

עו"ד משה מורגנשטרן הוסיף וציין כי הוא מקווה ש" פסק הדין יהווה תמרור אזהרה לאחרים שחושבים להמשיך ולהפיץ שקרים ולשון הרע, בבחינת ארור מכה רעהו בסתר, ותופעת הפאשקעווילים המכוערת תעבור מן העולם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים