שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » זילברשלג מקים "אגודה לשלום הציבור החרדי"
עושים סוף לאלימות
בראיון ל'בחזית' חושף יועץ התקשורת דודי זילברשלג את הסיבות שהובילו אותו, יחד עם אישים בולטים בציבוריות החרדית, לצאת לדרך ביוזמה שתעשה סוף לאלימות נגד החרדים
דודי זילברשלג | צילום: פייסבוק

בצל האלימות הקשה המופנית בשבועות האחרונים נגד האוכלוסייה החרדית, הן זו המילולית שבאה לידי ביטוי בכלי התקשורת הכלליים, והן זו הפיזית שבאה לידי ביטוי באכיפה הסלקטיבית של תקנות הקורונה בריכוזים החרדיים, ולנוכח אזלת ידם של הנציגות החרדית בכנסת, שעד כה טרם הצליחה לייצר מנגנון שיעגן את זכויות האזרח החרדי – החליטו מספר פעילים חרדים בולטים לעשות מעשה ולהקים ארגון שיהווה מטרייה משפטית עבור בעלי חזות חרדית הנאלצים להתמודד עם תוצאות ההסתה בתקשורת הכללית נגדם.

"ההתמקדות כאן היא יותר משפטית, (פחות דברור הציבור החרדי בתקשורת) כדי לייצר הרתעה ולהודיע קבל עם ועולם שהציבור החרדי אינו הולך כצאן לטבח", אומר בראיון ל'בחזית' איש התקשורת ויחסי הציבור דודי זילברשלג.

"הרי עיקר הטענות של החברה הסובבת אותנו היא מדוע בימי השואה הלכנו כצאן לטבח. בעוד 30 שנה ישאלו אותנו למה גם הפעם הלכנו כצאן לטבח על ידי מדינת ישראל. אז זהו, שיש פה אמירה שאנחנו לא מעוניינים ללכת עוד כצאן לטבח וההתמודדות שלנו תהיה משפטית, והיה אם התמודדות משפטית כאן לא תניח את הדעת, הרי שנפנה לגורמים בינלאומיים". זילברשלג סבור, כי "אי אפשר להשאיר עוד את הזירה ואת המציאות הזו חשופים".

ומה באשר לעניין המאבק התקשורתי?

"המאבק התקשורתי הוא מאבק קשה מאוד מול ערוצים עוינים. כל העולם יודע שהם מוטים. הם מנסים לייצר סדר יום והם מצליחים בזה במידה מסוימת", אומר זילברשלג ל'בחזית'.

לדבריו, "רוב הפרסומים שהיו על האוכלוסייה החרדית בתקופה האחרונה, ובפרט בכל מה שקשור לחודש וחצי האחרונים, לוקים בעבירות קשות מאוד של אתיקה עיתונאית מינימלית ויש בהם אף רדיפה של זכויות אדם. הדבר הזה צריך לבוא לתיקונו בכמה מישורים, יכול להיות שגם חוקתית. כרגע יש לי הרושם שאין עם מי לדבר בפוליטיקה החרדית, הנציגים בכנסת כרגע לא נמצאים, הם בחל"ת".

ניסיתם לדבר איתם, ליזום איתם מהלכים משותפים?

"הם לא חיים כאן? רק מחאות?".

בסופו של דבר חוץ מלהגיש שאילתה ולשחרר הודעות לתקשורת, מה עוד בידי הנציגים בכנסת לעשות?

"הם חלק מהשלטון וסובבים את מי שההגה בידיהם".

קח לדוגמה את ההצבעה על ההצעה של פינדרוס אתמול בכנסת, ראית מה ש"ס הגיבו, שההתנגדות נובעת מחשש ל'נקמה' בדמות חוקים אנטי חרדיים בעתיד…

"אני בטוח שיש גם היגיון מאחורי זה, אבל יש זמנים שהציבור נאנק וזה לא זמן לחישובים פוליטיים וגם לא זמן למשחק הכיסאות בתוך יהדות התורה. אי אפשר להשתמש בזה כל הזמן ככלי שרת בשביל להגיד 'אני בסדר, אני בזמן אמת פרשתי' אבל להשאיר את היד בתוך הכיס וכשעובר הזעם לשלוף החוצה עוד איזה שפן… מה אפשר לעשות, זו המציאות שאנו חיים בה. מדובר במציאות מאוד מאוד קשה".

מי עוד שותף במיזם?

שותפים במיזם חיים ולדר ודמויות בולטות ציבוריות נוספות שיצטרפו בימים הקרובים. הדמות שתלווה אותנו משפטית היא עו"ד איתמר בן גביר שידו רב לו בהגנה על זכויות מיעוטים ובכלל. האמת שלא תכננו לצאת עם זה עכשיו, אבל בגלל הדחיפות והנחיצות בגלל מה שקרה אתמול בגבעת זאב יצאנו כבר עכשיו לדרך".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים