שיתוף
תגובות
משפט » "זכותו של מו"ל לא להרגיז את ראש ממשלה"
ישועה בחקירה
בביהמ"ש המחוזי בירושלים המשיך שלב העדויות במשפט נתניהו עם חקירה נגדית של מנכ"ל וואלה לשעבר על ידי סנגורו של בעלי בזק לשעבר • ישועה: "לא חשבתי שזה פלילי"
אילן ישועה בבית המשפט | צילום: באדיבות המצלם

שלב העדויות בתיק 4000 נמשך היום (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים עם החקירה הנגדית של מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה על ידי עורך דינו של בעלי בזק לשעבר שאול אלוביץ', ז'ק חן. אחריו תחקור סנגוריתה של איריס אלוביץ', רעייתו של שאול, עורכת הדין מיכל רוזן עוזר. אחרון יחקור את ישועה עורך דינו של ראש הממשלה נתניהו, בעז בן צור. זהו הדיון השלישי שבו מתנהלת החקירה הנגדית של ישועה, לאחר שהעיד מטעם התביעה.

בתחילת הדיון ביקש עורך הדין ז'ק חן להתעכב על פגישתו של עורך הדין רלי לשם עם ישועה, שבא להתייעץ איתו אחרי שכתבה של גידי וייץ פורסמה בעיתון הארץ. עו"ד לשם אמר לישועה בפגישה: "זה חוקי, אבל עדיף להימנע מזה. זכותו של בעל עיתון לא להרגיז את ראש הממשלה ולקבוע את הקו המערכתי. זכותו לרצות את ראש הממשלה".

במהלך החקירה אמר ישועה כי לא חשב שהוא מעורב בתהליכים פליליים לאחר פרסום הכתבה על סיקור אוהד לראש הממשלה בנימין נתניהו באתר, כתבה שפורסמה בהארץ על ידי גידי וייץ. ישועה נשאל על עסקת יד 2 ואמר: "זו הייתה עסקה שלי מאלף עד תו, גם הקנייה וגם המכירה. התהליך של המכירה של יד 2 התחיל בחלקו בחפיפה לזה שפאקר רצה לקנות את וואלה. וואלה לא הייתה אטרקטיבית לו כי היא הייתה הפסדית. יד 2 כן הייתה אטרקטיבית אז בשלב מסוים נאמר שהוא שוקל לקנות את וואלה ויד 2 או רק את יד 2 אבל זה לא היה רציני, הם לא הציעו אפילו הצעה ראשונית. הם באו בשביל וואלה בעצם".

עו״ד חן הקריא לישועה דברים שאמר בחקירתו ברשות ניירות ערך לאחר הכתבה של גידי וייץ בעניין בה נטען אודות הטיית הסיקור באתר וואלה. בחקירתו אמר ישועה: "הכתבה של גיד וייץ הייתה בדצמבר 2015 אולי חודש לפני. הכתבה שהוא חשף שבוואלה מיטיבים עם ראש הממשלה. אחר כך הייתה תקופה שהייתה הפוגה וירדו מאיתנו. אני קיוויתי שזו קריאת השכמה שתגרום להפסקת הלחצים, כי אני לעצמי למרות שצריך למלא הוראות של בעל שליטה באתר התחלתי להרגיש לא נוח עם זה ברמה הציבורית, גם לפני זה היה לי מאוד לא נוח וברגע שזה נחשף לעולם הקשר של שאול עם ביבי זה חידד את זה שמבחינתי זה יכול להוביל יום אחד למשהו מעבר לאי נוחות ציבורית. לא רציתי להיות במקום לא נכון שאני עושה דבר לא נכון. אחרי גידי וייץ הלכתי לרלי לשם עורכי הדין של וואלה, וחשפתי בפניו לאור הכתבה את הלחצים שמופעלים עליי לערוך כתבות, לשנות ולהוריד ושאלתי אם אני עובר עבירה בזה. ונאמר לי שזכותו של מו״ל הוא המו״ל בתור זה שהוא הבעלים של וואלה וכיו״ר בזק וכבעלים לדרוש איזה קו מערכתי שהוא רוצה. כולל אמר לי במפורש שזכותו לא להרגיז את רוה״מ שהוא רוצה כדומה". ישועה אישר את דבריו בחקירה ואישר את נכונותם.

בהמשך החקירה הנגדית הציג ח ציטוטים נוספים מדבריו בחקירתו השנייה במשטרה: ״העברתי את כל ה.. רוב הקבצים של המיילים, הוא הסתכל על זה ואמר תראה, אתה… הוא בעלים של העיתון, אה.. אה.. הוא בעלים והוא הבוס שלך, זה לא סתם בוס, הוא בעלים של העיתון, זאת זכותו אם הוא רוצה לא להרגיז את ראש הממשלה, זכותו לרצות את ראש הממשלה, זכותו אה.. להיות חבר של אה…".

חוקר, יריב עמיעד: "קשרת את זה למה שאמרת… את האמירות של שאול על בזק?".

נחקר, אילן ישועה: "(שתיקה) תראה, אני אמרתי שבאופן אה… אה… אני לא זוכר אם אמרתי את הדברים המדויקים, יכול להיות שכן ויכול להיות שלא, אני לא זוכר. ברור שאמרתי שאני מרגיש לא בנוח עם זה כי.. כי יש פה".

חוקרת, פולינה גובזמן: "שאמרת לו שמה שכתוב בכתבה זה נכון למה התכוונת?".

נחקר, אילן ישועה: "שאה… מופעל עליי לחץ יומי לשנות את הכתבות אה.. בשביל שמהצד השני החברות של ביבי ושל שאול תישאר טובה וזה משפיע על אה.. זה מה ששאול אמר".

חוקר, יריב עמיעד: "אמרת את מה ששאול אמר לך עם הבז.. כאילו ש".

נחקר, אילן ישועה: "כן".

חוקר, יריב עמיעד: "שבז.. שבזק וואלה?".

נחקר אילן ישועה: "כן, אמרתי, תשמע".

חוקר, יריב עמיעד: "להקריב את וואלה בשביל בזק?"

נחקר, אילן ישועה: "כן, למיטב זיכרוני, למיטב זכ…".

ישועה אישר הבוקר בבית המשפט שכך אכן אמר בחקירתו, וכי הדברים נכונים.

במקביל לאישור עסקת מכירת יד 2, הגיעה דרישה אל האתר לסקר פגישה של ראש הממשלה ורעייתו עם יתומי צה"ל. עו"ד חן שאל את ישועה: "האם ראית חיבור מושחת בין העסקה לסיקור, שאתה עושה משהו מושחת?". ישועה השיב שלא.

עו"ד חן ציטט התכתבות בין ישועה לאלוביץ', שבה כתב ישועה: "חסר לגדול שלא יספק את הסחורה אחרי כל מה שעשינו בשבילו". עורך הדין שאל את ישועה: "האם חשבת שאתה עושה משהו פלילי מושחת?". ישועה השיב: "לא, זו הייתה עסקה לגיטימית. אני לא יודע לגבי הפעולות השלטוניות האחרות אבל פה זו פעולה לגמרי טכנית, לגיטימית. חשבתי שאם מישהו מכשיל את העסקה זה בגלל סיבה לא ראויה. כל אחד היה חותם על דבר כזה".

עו"ד חן ביקש לשאול את ישועה גם על יחסי אתר וואלה עם מי שהיה יו"ר מפלגת המחנה הציוני, יצחק הרצוג: "אתה מזכיר את מר הרצוג כמי שאמר דברים טובים על וואלה. האם היה מקרה שמר הרצוג ביקש להוריד כתבות או להעלות?". ישועה: "כמעט שלא. לדעתי הייתה תלונה אחת כי קצת הגזמנו איתו. יכול להיות שהיה בצורה אנקדוטלית. אני לא יכול לשלול במאה אחוז שהוא פנה". עו"ד חן: "ויכול להיות שביקשת להתערב עבורו?". ישועה: "יכול להיות כי ההקשר היה שכתבנו נגדו ואולי היו לו תלונות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים