שיתוף
תגובות
חדשות » זלנסקי בנאומו באוניברסיטה העברית: אני אסיר תודה לאזרחי ישראל
בצל המלחמה
האוניברסיטה העברית בירושלים אירחה היום (חמישי) את נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, ששיתף את שנעשה בארצו מאז הפלישה הרוסית
נשיא אוקראינה זלנסקי | צילום: שאטרסטוק

את נאומו פתח נשיא אוקרינה ולדימיר זלנסקי עם הבעת קרבה למדינת ישראל ואמר "אהיה פתוח אתכם, אני אוהב מאוד את ישראל וביקרתי בה כמה פעמים בעבר, אבל נמנעתי עד כה להתראיין עבור עיתונאים ישראלים כי אני לא תמיד יודע לענות היטב לשאלותיהם. אינני יודע לענות לשאלות לגבי עזרתה של ישראל ומה היא יכולה לעשות. אני אסיר תודה לאזרחי ישראל, לכם, על התמיכה הרגשית הכנה באוקראינה. אנו רוצים לקבל תמיכה מהממשלה שלכם. לדוגמה, לוקסמבורג, עם אוכלוסייה קטנה, סיפקה לנו עזרה צבאית ברמה של מחצית מההוצאה הצבאית שלה. גם המדינות הבלטיות נתנו לנו כמעט כל מה שיכלו מאז תחילת המלחמה. מה לגבי ישראל? אנו מבינים כי זה לא פשוט עבורכם. אך אנו צריכים את עזרתכם להגן על עצמינו"    

עוד הוסיף ואמר, "כשמטילים סנקציות על רוסיה זה לא עניין כלכלי או עסקי. זה בשביל למנוע תוקפנות רוסית והרס. לרוע המזל לא ראינו שיתוף פעולה מצד ישראל בהצטרפות למשטר הסנקציות על רוסיה", קבל הנשיא. "למרבה הצער, אני לא יכול להגיד שקיבלנו את העזרה שאנחנו רוצים מישראל. אני לא צריך להגיד לכם מה רמת הקרבה בינינו ומה צריכה להיות ההבנה ההדדית בינינו. אכפת לי מהיחסים בין שתי המדינות. המלחמה תיגמר, אנחנו ננצח, יש לנו עתיד ביחד"

זלנסקי ציין שקייב מלאה במורשת יהודית וציונית. "המורשת הזו מקרבת אותנו, אלו לא רק עובדות היסטוריות אלא חיים אנושיים אמיתיים שמקרבים את שני העמים". באשר להשלכות המלחמה על אוקראינה אמר זלנסקי "ראיתם איזו טרגדיה זו. ראיתם איך רוסיה מנהלת את המלחמה הזו, הם הורסים הכל, מחריבים ערים, משתמשים בארטילריה, מטוסים וטילים. הם לא בוחלים בשום סוג של הפצצה. הם תוקפים אותנו יום ולילה עם טילים שפוגעים בעיקר במטרות אזרחיות". 

"מריופול הפכה מעיר של חצי מיליון בני אדם לאיי חורבות עם כמה אלפים שחיים תחת סיכון של מחלות מדבקות כמו כולרה. הרוסים מענים אנשים, אונסים אותם. הם הקימו מחנות מיוחדים בהם הם מענים אנשים", האשים זלנסקי.

בתגובה לשאלה על עתידה של אוקראינה השיב  זלנסקי כי עתידה של אוקראינה דומה במידה רבה לזו של ישראל "אנו נצטרך ללמוד לחיות לצד התוקף, ובמובן הזה אנחנו דומים בצורך לשקם את ארצנו. הצורך לבנות מחדש את אוקראינה יקרב אותנו לשותפתנו. נצטרך ליישם פתרונות של ביטחון ויהיה לזה תפקיד חשוב בעתיד שלנו. עם שכן כמו שיש לנו, נצטרך להתרגל לאפשרות הפצצות וטילים בכל רגע נתון ונצטרך לפתח הגנה אווירית טובה".

בד בבד עם נאומו של זלנסקי, נפתחה מחדש שגרירות ישראל בקייב לאחר יותר מארבעה חודשים בהם לא פעלה כלל. שגריר ישראל באוקראינה, מיכאל ברודסקי פתח את השגרירות וצוות השגרירות יעניק שירותים קונסולריים. לדברי השגריר "נוכחות דיפלומטית ישראלית בקייב חשובה מאוד עבורנו ומהווה סימן נוסף לתמיכתה של ישראל באוקראינה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים